پادیوم بلاگ

بهترین راه دریافت وام فوری بدون ضامن و وثیقه

رضا دهقان
بانکی و مالی ، مقالات

سابق بر این که بانک‌ها انحصار ارائه تسهیلات را داشتند، دریافت وام فوری منوط به احراز شرایط مختلفی بود. گاهی این شرایط و ضوابط (که اغلب از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شد) فرایند دریافت وام را بیش از حد طولانی کرده و برای افرادی که دنبال وام سریع بودند، فایده‌ای نداشت. اما با ظهور نئوبانک‌ها و ارائه تسهیلات فوری در قالب اعتبار یا وام‌های خرد کوتاه‌مدت در کنار یکپارچه شدن سیستم احراز هویت کشور و وجود سامانه‌های اعتبارسنجی، دریافت وام فوری اکنون بیش از هر زمان دیگری آسان شده است. در ادامه ۴ روش دریافت وام فوری را توضیح داده‌ایم.

دریافت وام فوری از نئوبانک‌ها

راحت‌ترین و ساده‌ترین راه دریافت تسهیلات، استفاده از نئوبانک‌ها است. اپلیکیشن‌هایی مانند ویپاد، بلوبانک، آبانک، بانکینو، توبانک و فردابانک به شما اجازه می‌دهند تا به صورت غیر حضوری و تنها طی چند دقیقه یک حساب بانکی افتتاح کرده و بدون نیاز به وثیقه و ضامن، وام دریافت کنید. نحوه ارائه وام در هر کدام از این نئوبانک‌ها متفاوت است. برای مثال ویپاد سه نوع تسهیلات پشتوانه، برآیند و پیش‌درآمد ارائه می‌کند. تسهیلات پشتوانه به صورت فوری قابل دریافت بوده و با هر بازپرداخت، می‌توانید سقف بیشتری تسهیلات دریافت کنید.

به ازای هر صد هزار تومان موجودی حساب ویپاد یک سکه دریافت می‌کنید که به ازای این سکه‌ها (هر ۴۵۰۰ سکه ۱۰ میلیون تومان) می‌توانید وام دریافت کنید. تسهیلات پیش‌درآمد نیز برای افرادی مناسب است که به صورت هفته‌ای یا روزمزد درآمد دارند. مدت بازپرداخت این وام یک هفته و بدون سود بوده و در صورت نیاز به آن می‌توانید بلافاصله وام را دریافت کنید.

تسهیلات اعتبار خرید

اگر نیاز به خرید یک کالا دارید، تسهیلات اعتبار خرید بهترین گزینه برای دریافت وام است. پلتفرم هایی نظیر اسنپ‌پی، دیجی‌پی، ازکی و تالی با ارائه اعتبار خرید به شما اجازه می‌دهند کالای مورد نیاز خود را به صورت فوری تهیه کنید. در نظر داشته باشید که با دریافت اعتبار خرید، متعهد می‌شوید تنها از فروشگاه‌های تعیین‌شده از سوی پلتفرم (برای مثال دیجیکالا در دیجی‌پی) خرید خود را انجام دهید. در واقع این اعتبار خرید نه به کارت بانکی، بلکه به کیف پول شما در آن پلتفرم واریز شده و تنها هنگام خرید کالا قابل استفاده است.

سقف اعتبار قابل دریافت در هر کدام از این پلتفرم‌ها متفاوت است و به طور معمول سود ۲۲ یا ۲۳ درصدی دریافت می‌کنند. برای مثال دیجی‌پی در حال حاضر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار خرید بدون نیاز به ضامن به مشتریان خود ارائه می کند.

وام رمزارز

اگر دستی بر رمزارزها دارید و قبل از این خرید و فروش رمزارز را انجام داده‌اید، به احتمال زیاد می‌دانید که صرافی‌های رمزارز نظیر بیت‌پین به مشتریان خود به صورت رمزارز و ریال وام ارائه می‌کنند. با این حال وثیقه این وام‌ها به دلیل ماهیت نوسانی ارزش رمزارزها به طور معمول سنگین و به صورت رمزارز است. این وام بیشتر مناسب افرادی است که به طور روزانه با رمزارزها سروکار دارند و نمی‌خواهند رمزارزهای با آینده روشن خود را بفروشند. 

در چنین شرایطی می‌توانید رمزارزهای خود را به صورت وثیقه در اختیار پلتفرم قرار داده و وام را به صورت یکی از رمزارزهای تعیین‌شده توسط پلتفرم یا ریال دریافت کنید. 

وام امتیاز گردش حساب

در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها نظیر رسالت و ملی به ازای امتیاز گردش حساب به مشتریان خود تسهیلات با بهره ۴ درصد ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با افتتاح حساب در یکی از این بانک‌ها، انجام مراحل اعتبارسنجی و انجام امور روزانه خود با این حساب‌ها امتیاز گردش حساب دریافت کرده و در زمان نیاز، به صورت فوری وام دریافت کنید. در این پست نحوه محاسبه امتیاز گردش حساب را توضیح داده‌ایم:

برای مثال برای دریافت وام از بانک رسالت کافی است مراحل اعتبارسنجی در سامانه مرآت را پشت سر گذاشته و در صورت نیاز، وثیقه‌های خود (سفته الکترونیک) را بارگذاری کنید. بعد از این هر زمان که به وام نیاز داشتید، می‌توانید با اتکاء بر امتیاز حساب خودتان داخل اپلیکیشن درخواست وام را ثبت کرده طی چند روز کاری آن را دریافت کنید. بهره کم این وام‌ها در کنار اقساط میان‌مدت و بلندمدت آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کنند.