پادیوم بلاگ
خبرنامه فناوری

بیستمین خبرنامه هفتگی پادیوم

ندا خراسانی
اخبار

بیستمین شماره‌ی خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت OpenAPI، کسب‌وکار و دولت دیجیتال و بانک‌داری باز منتشر شد. 

در این خبرنامه علاوه بر بررسی آخرین اخبار و تحولات پادیوم، به بررسی اخبار اکوسیستم ایران و جهان در حوزه‌ی OpenAPI و تحول دیجیتال پرداخته می‌شود. می‌توانید فایل کامل بیستمین شماره ازخبرنامه که به بررسی اخبار ۱۱ الی ۱۷ آذرماه ۹۹ پرداخته را از طریق لینکی که در انتهای مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

پادیوم در راستای ماموریت گفتمان‌سازی و توسعه‌ی زیست‌بوم دیجیتال کشور، خبرنامه را به شکل دوره‌ای در روزهای دوشنبه منتشر می‌کند. امیدواریم این خبرنامه گامی کوچک در جهت توسعه گفتمان «باز» در زیست‌بوم دیجیتال ایران باشد.

مروری بر اخبار این هفته

خبر خوب این هفته برای استارتاپ‌های کشور، افزایش یک ساله‌ی حمایت ابرآروان از آن‌ها بود. ابرآروان در هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به شیوع کرونا و آسیب‌پذیری کسب‌وکارها، امکان استفاده رایگان از خدمات زیرساختی خود را برای استارتاپ‌ها، به مدت یک سال، افزایش داده است.

می‌توانید اطلاعات بیشتر مرتبط با این موضوع را در خبرنامه این هفته پادیوم مطالعه کنید.

در حوزه‌ی اخبار جهان بخوانید:

جزئیات ادغام Slack و Salesforce

یکی از مهمترین اخبار هفته گذشته در اکوسیستم فناوری جهان، خبر خرید گران‌قیمت SalesForce بود. این شرکت هفته گذشته با هزینه‌ای معادل ۲۷.۷ میلیون دلار، Slack که یک ابزار شناخته شده برای همکاری تیمی است را خریداری کرد. در خبرنامه این هفته به بررسی دلایل ادغام این دو شرکت پرداخته‌ایم. باید دید که نتیجه این همکاری چگونه پیش خواهد رفت. 

 Salesforce تجربه‌های زیادی در خریدهای بزرگ دارد، که بعضی از آن‌ها را خوب مدیریت کرده است و برخی را نه. برای هر دو شرکت ضروری است که این همکاری را به درستی پیش ببرند.

ابزار جدید آمازون برای کنترل فاصله اجتماعی

آمازون، یک دستیار مجهز به هوش مصنوعی تولید کرده است که «دستیار فاصله» نام دارد. این دستیار به کارکنان کمک می‌کند تا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، فاصله‌ی اجتماعی مناسب با همکارانشان را حفظ کنند. این دستگاه به کمک سنسورهای مختلف، فاصله‌ی دقیق بین کارکنان را اندازه‌گیری می‌کند و بعد از آن، فاصله‌ی اجتماعی افراد را با دایره‌های رنگی روی مانیتور نشان می‌دهد. اگر فاصله‌ی کارکنان با یکدیگر کم‌تر از ۱.۸ متر شود، رنگ دایره تغییر می‌کند. 

ادغام استارتاپ BroadReach با مایکروسافت

شرکت BroadReach که ارائه‌دهنده‌ی خدمات بهداشت و درمان است، برای مدیریت سلامت افراد، Vantage را با Microsoft Cloud ادغام کرده است، تا بتواند قابلیت اتوماسیون و تجزیه‌وتحلیل سریع داده‌ها را فراهم کند. به این ترتیب مدیران و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند مستقیماً در Microsoft Teams، به داده‌های بصری هوش مصنوعی و جریان کار Vantage دسترسی پیدا کنند. 

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در بیستمین شماره از خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.
لینک دانلود بیستمین خبرنامه

همچنین برای دسترسی به خبرنامه‌های پیشین می‌توانید به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.