پادیوم بلاگ
بیست و سومین خبرنامه حول اخبار کسب‌وکارهای دیجیتال منتشر شد.

بیست و سومین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد

ندا خراسانی
اخبار

بیست و سومین خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار، دولت دیجیتال و بانک‌داری باز و با بررسی اخبار ۱ الی ۷ دی‌ماه منتشر شد.

فایل این شماره از خبرنامه را می‌توانید از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

مروری بر مهم‌ترین اخبار اکوسیستم ایران

تجهیز فروشگاه‌ساز «سازیتو» به سرویس‌های پــاد

یکی از مهمترین اخبار پادیوم در هفته گذشته، آغاز همکاری با فروشگاه‌ساز قدرتمند «سازیتو» بود. با آغاز این همکاری، سازیتو به سرویس‌های سرزمین هوشمند پــاد مجهز خواهد شد و ماحصل آن ارائه «فروشگاه‌ساز پــادی» به عنوان یک سرویس توسط سازیتو است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات این فروشگاه‌ساز می‌توانید به خبرنامه این هفته پادیوم مراجعه کنید.

برگزاری موفق سومین مجمع توسط سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین

در روزهای شیوع کرونا، بسیاری از شرکت‌های بورسی به دلیل نداشتن زیرساخت‌های برگزاری جلسات آنلاین مجبور به تعویق مجامع سهامداران خود شدند. در این شرایط، داتین با ارائه «سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین»، این چالش را برطرف و امکان رای‌گیری و پرسش و پاسخ مجامع را به‌صورت آنلاین فراهم کرد. بانک پاسارگاد، شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان و شرکت پتروشیمی پردیس سه شرکتی بودند که طی سال‌جاری موفق شدند از طریق این سامانه مجامع خود را به صورت آنلاین و با موفقیت برگزار کنند.

مروری بر مهمترین اخبار جهان

رقابت زوم با گوگل و مایکروسافت

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، استفاده از پلتفرم کنفرانس ویدیویی زوم رشد بی‌سابقه‌ای داشته است. حالا این پلتفرم یک منظوره قصد دارد حوزه فعالیت خود را گسترش دهد و مانند مایکروسافت و گوگل، برنامه‌ کنفرانس ویدیویی خود را با نرم‌افزارهای اداری مانند تقویم و ایمیل ترکیب کند.

تلگرام با ۵۰۰ میلیون کاربر در سودای کسب درآمد

روز چهارشنبه پاول دورف، موسس تلگرام، اعلام کرد که این شبکه‌ی اجتماعی اکنون حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و از سال آینده نیز شروع به درآمدزایی خواهد کرد. او در کانال تلگرامی خود به راه‌اندازی پلتفرم تبلیغات اختصاصی برای کانال‌های عمومی اشاره کرده است.

راه‌اندازی سرویس ابری ۵G edge با همکاری آمازون

در روز سه‌شنبه، شرکت SK Telecom اعلام کرد سرویس ابری ۵G edge خود را در کره جنوبی راه‌اندازی می‌کند. این سرویس با سرویس Wavelength شرکت خدمات وب آمازون یکپارچه شده است و به مشتریان اجازه می‌دهد برنامه‌های مختلف موبایل در زمینه‌هایی مانند یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، بازی و پخش زنده با زمان تاخیری بسیار کم را توسعه دهند.

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در بیست و سومین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.
لینک دانلود خبرنامه بیست و سوم

همچنین برای مطالعه خبرنامه پیشین و سایر خبرنامه‌های هفتگی می‌توانید به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.