پادیوم بلاگ

چهارمین خبرنامه‌ هفتگی پادیوم

ندا خراسانی
اخبار

چهارمین شماره‌ی خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open-API، کسب‌وکار و دولت دیجیتال و بانکداری باز منتشر شد. 

در این خبرنامه علاوه بر بررسی آخرین اخبار و تحولات پادیوم، به بررسی اخبار اکوسیستم ایران و جهان در حوزه‌ی Open-API و تحول دیجیتال پرداخته می‌شود. شما می‌توانید فایل کامل  آن را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

پادیوم در راستای ماموریت گفتمان‌سازی و توسعه‌ی زیست‌بوم دیجیتال کشور، این خبرنامه را به صورت مرتب در روزهای یکشنبه منتشر می‌کند. امیدواریم این خبرنامه گامی کوچک در جهت توسعه گفتمان «باز» در زیست‌بوم دیجیتال ایران باشد.

مروری بر اخبار این هفته

در این نسخه از خبرنامه می‌توانید جزئیات نمایشگاه اینوتکس و حضور پادیوم در این نمایشگاه را مطالعه کنید. 

همچنین در بخش اخبار اکوسیستم ایران، شما می‌توانید در مورد مسابقه‌ی توسعه‌ی محصول «هکاتون ققنوس» که در حوزه‌ی فناوری دفاتر کل توزیع‌شده برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

در حوزه‌ی اخبار جهان بخوانید:

جذب ۳۷ میلیون سرمایه توسط استارتاپ ماکس:

ماکس یک شرکت استارتاپی با خدمات API‌محور در حوزه استریمینگ ویدئو است که از پخش زنده و پخش بر مبنای درخواست، پشتیبانی می‌کند. شیوع کووید ۱۹ و پررنگ شدن اهمیت تعامل انسان‌ها از طریق وید‌ئو، ماکس را در مسیر صعود قرار داد؛ به گونه‌ای که هم‌اکنون توانسته سرمایه‌ای ۳۷ میلیون دلاری از شرکت سرمایه‌گذاری اندرسون هوروویتز دریافت نماید!

ساده‌سازی مستند‌سازی API‌ها توسط ابزار جدید IBM:

 IBM ابزار منبع-باز و جدیدی را برای توسعه‌دهندگان ارائه داده است که می‌تواند مستندسازی API‌ها را ساده‌تر کند. این ابزار که نامش Comment Parser است؛ برای حل چالش ضبط یادداشت‌ها به صورت دستی توسعه داده شده است.

رقابت AWS با مایکروسافت و گوگل:

طبق گزارش گارتنر، آمازون در سال ۲۰۱۹ تقریباً نیمی از بازار IaaS جهان (۴۵ درصد) را از آن خود کرد و طی آن سال تقریباً ۲۰ میلیارد دلار از این طریق درآمد داشته است. پس از آن مایکروسافت با ۱۷.۹ درصد سهم بازار و ۵۷.۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته، در رتبه‌ی دوم قرار گرفت. شرکت‌های گوگل، علی‌بابا و تِنسِنت نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. موضوع جالب این است که AWS با این که هنوز پیشروی بازار IaaS است، اما مایکروسافت و گوگل رشد بیشتری نسبت به AWS داشته‌اند!

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در چهارمین شماره از خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.
لینک دانلود چهارمین خبرنامه

همچنین، شما می‌توانید برای مطالعه‌ی خبرنامه‌ی قبلی پادیوم، به این پست مراجعه کنید.