پادیوم بلاگ
API انسداد وجه

API انسداد وجه پادیوم

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

گاهی پیش می‌آید که نیاز به مسدود کردن وجه مشتری در حساب خود دارید (برای مثال در حساب‌های وکالتی) و یا گاهی نیاز دارید برای انجام یک معامله مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت دریافت کرده و در حساب مسدود کنید که تا زمان پایان معامله و پرداخت کامل وجه، قابل برداشت نباشد. در چنین شرایطی می‌توانید از API انسداد وجه استفاده کنید.

نحوه کار API انسداد وجه

این API با ایجاد امکان انسداد وجه در حساب به طرفین معامله اجازه می‌دهد تا مبلغ معینی را در حساب کاربر مسدود کرده و هیچ‌کدام از طرفین تا زمان احراز شرایط تعیین‌شده (پس از طی زمان مشخص، پایان معامله، پرداخت مابقی مبلغ و…) اجازه برداشت وجه را ندارند. 

نحوه کار به این صورت است که پس از دریافت و پیاده‌سازی  API، کسب‌و‌کار می‌تواند کد مسدودی با مبلغ مشخص را درخواست کرده و پس از ارسال و تایید پیامک مسدودی توسط کاربر، مبلغ لازم در کیف پول توسط مشتری شارژ شده و تا زمان تامین مابقی، وجه مسدود می‌شود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش کاربر باید حساب پاد داشته باشد تا مبلغ در کیف پول پاد مسدود شود. در صورتی که کاربر حساب پاد نداشته باشد، با دریافت اطلاعات وی یک حساب ایجاد می‌شود.

این API برای چه کسانی مناسب است؟

پلتفرم‌هایی که تسهیل‌گر معامله و تبادل خدمات و کالا بین مشتری و کسب‌و‌کاراند (مانند کارگزاری‌ها یا پلتفرم‌های امضای قرارداد هوشمند) و کسب‌‌و‌کارهایی که نیاز به دریافت پیش‌پرداخت از مشتری دارند می‌توانند از این سرویس بهره ببرند.

دریافت API انسداد وجه

برای دریافت این سرویس در پادیوم کافی است وارد حساب کاربری خود در پادیوم شوید (یا در صورت نداشتن حساب، یک حساب کسب‌و‌کاری ایجاد کنید) و سپس در پنل خود API انسداد وجه را جستجو کنید. همچنین در صورتی که در مورد این API سوال داشته و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.