پادیوم بلاگ

معرفی استارتاپ PolicyBazaar – پلتفرم برجسته‌ی هندی برای خرید آنلاین بیمه

ثمین رادفر
مقالات

تا قبل از سال ۲۰۰۸ مشتریان بیمه در هند با چالش‌های مختلفی از جمله عدم شفافیت، عدم اطلاع‌رسانی کافی درباره‌ی انواع بیمه و نا آگاهی نسبت به شرایط بیمه‌نامه‌ها مواجه بودند. در همین زمان Alok Bansal ،Yashish Dahiya و Avaneesh Njarjar با تاسیس استارتاپ PolicyBazaar این مشکلات را تا حد زیادی برطرف کردند. PolicyBazaar به گونه‌ای طراحی شده است که مشتریان با مقایسه‌ی برنامه‌های مختلف بیمه‌ای می‌توانند مناسب‌ترین نوع بیمه را خریداری کنند.
در حال حاضر استارتاپ Policybazaar مهم‌ترین پلتفرم بیمه‌ در کشور هند و یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی فین‌تک به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید با این استارتاپ بیش‌تر آشنا شوید، تا انتهای این پست با ما همراه باشید. 

 PolicyBazaar – معرفی

استارتاپ PolicyBazaar یکی از نخستین شرکت‌هایی است که به جمع گردآوران آنلاین بیمه در هندوستان پیوسته است. این استارتاپ در سال ۲۰۰۸ با هدف تجزیه‌وتحلیل، مقایسه و خرید بیمه بر اساس قیمت، کیفیت و سایر ویژگی‌های کلیدی تاسیس شد.

بیش از ۲۵۰ طرح بیمه‌ای و حدود ۵۰ شرکت بیمه روی این پلتفرم به مشتری معرفی می‌شوند. مشتریان می‌توانند نسبت به دریافت انواع بیمه‌های عمر، درمانی، اتومبیل، مسافرتی، گروهی، شرکتی و… از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه‌گر هند بهره‌مند شوند. در پست دیگر پادیوم ضمن معرفی امکانات Policybazaar با انواع این بیمه‌نامه‌ها آشنا می‌شوید.

PolicyBazaar – تاریخچه

همان‌طور که گفتیم تا قبل از سال ۲۰۰۸ صنعت بیمه‌ی هند هنوز فاقد شفافیت بود و بیمه‌نامه‌ها بیش‌تر به صورت حضوری و از طریق نمایندگان خریداری می‌شدند، اما استارتاپ Policybazaar با ارائه‌‌ی جزئیات بیمه‌نامه‌های مختلف برای انتخاب راحت‌تر مشتریان، این روش را تا حد زیادی تغییر داد. 

این استارتاپ در ژوئن سال ۲۰۰۸ توسط Yashish Dahiya ،Alok Bansal و Av aneesh Nirjar با محوریت بخش بیمه تاسیس شد. 

در ابتدا به عنوان وب‌سایت مقایسه‌ی قیمت، و پورتال اطلاع‌رسانی جهت آگاهی از طرح‌ها و محصولات بیمه‌ای آغاز به کار کرد، اما اکنون نه تنها به مشتریان در خرید بیمه‌نامه کمک می‌کند، بلکه امکان ارسال درخواست، لغو یا تمدید بیمه‌نامه‌ را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد.

در سال ۲۰۱۵، Policybazaar برنامه‌‌ی موبایلی خود را برای کاربران Android و iOS راه‌اندازی کرد. از طریق این برنامه مشتری نه تنها می‌تواند به جستجو، مقایسه و خرید بیمه بپردازد، بلکه می‌تواند از سایر امکانات جالب برنامه مانند محاسبه‌ی حق بیمه، تمدید فوری بیمه‌نامه، بیمارستان‌یاب، پارکینگ‌یاب، ارسال درخواست بیمه‌نامه و … نیز بهره‌مند شود.

این شرکت در سال ۲۰۱۸ برای بهبود رضایت مشتری، امکان Amazon Polly (ابزار تبدیل متن به گفتار) و چت‌بات PBee را توسعه داد که در پست دیگر پادیوم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

PolicyBazaar- ایده‌‌ی راه‌اندازی 

وقتی Yashish Dahiya با فروش غیرقانونی بیمه رو به رو شد، ایده‌ی راه‌اندازی این شرکت به ذهنش خطور کرد. Yashish در این باره می‌گوید: “من و پدرم مشغول رسیدگی به امور مالی بودیم و در همین زمان بود که به چند مورد مشکوک برخورد کردیم. در بازرسی دقیق‌تر متوجه شدم که پدرم با پرداخت صد هزار روپیه توسط چند نماینده‌‌ی بیمه فریب خورده بود. تمام تراکنش‌ها در ظاهر درست به نظر می‌رسیدند، اما واقعیت زمانی روشن شد که با دقت کافی این موضوع را بررسی کردم.
همین امر باعث شد برای جلوگیری از تقلب در خرید و فروش بیمه، به راه‌اندازی استارتاپ PolicyBazaar تمرکز کنم. در نهایت موفق شدم این استارتاپ را تنها با حضور ۱۴ کارمند پر تلاش و هدفمند راه‌اندازی کنم. “

PolicyBazaar – بنیان‌گذاران و اعضای تیم

Alok Bansal ،Yashish Dahiya و Avaneesh Nirjar در ژوئن سال ۲۰۰۸، PolicyBazaar را تاسیس کردند. Yashish Dahiya از ابتدای تأسیس PolicyBazaar تا فوریه ۲۰۲۰ به عنوان مدیرعامل PolicyBazaar مشغول به کار بوده است. در فوریه ۲۰۲۰، Sarbvir Singh به عنوان مدیرعامل جدید شرکت PolicyBazaar منصوب شد.

طبق اطلاعات لینکدین، این تیم شامل ۵۰۰۰ کارمند است. همان‌طور که در سال ۲۰۱۹ توسط Yashish Dahiya تأیید شد، PolicyBazaar قصد دارد ۲۵۰۰ کارمند جدید استخدام کند. استخدام بیش‌تر، با هدف پشتیبانی بهتر از مشتریان شرکت انجام می‌گیرد تا خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه شود.

PolicyBazaar – مدل کسب‌وکار و نحوه‌ی عملکرد آن

PolicyBazaar یکی از گردآوران آنلاین بیمه در هند است که مشتریان می‌توانند به جستجو و مقایسه‌ی بیمه‌نامه‌های مختلف موجود در یک گروه بپردازند و آگاهانه بیمه‌نامه‌ی مورد نظر را انتخاب و خریداری کنند.

این شرکت با کارگزاران بیمه همکاری می‌کند تا اطلاعاتی از قبیل قیمت، سود، پوشش‌های بیمه و سایر اطلاعات لازم را مستقیماً از بیمه‌گران دریافت کند و در اختیار مشتری قرار دهد. براساس اطلاعات ارائه شده، مشتری بهترین گزینه را انتخاب می‌کند و هیچ هزینه‌ای بابت ارائه‌ی این سرویس‌ها از مشتریان دریافت نمی‌شود.

PolicyBazaar – مدل درآمدی

PolicyBazaar با Lead سازی و جلب توجه مشتریان بالقوه برای بیمه‌گران، تبلیغات و فروش بیمه‌نامه، درآمد کسب می‌کند.  تا سال ۲۰۱۱، ۸۵ درصد از درآمد آن ناشی از Lead سازی و تبلیغات و ۱۵ درصد باقی‌مانده مربوط به فروش بیمه‌نامه‌ها بوده است. 

در حال حاضر نیز ۸۵ درصد از درآمد حاصل، ناشی از تجارت الکترونیکی و فروش بیمه‌نامه‌هاست.

PolicyBazaar – بودجه و سرمایه‌گذاران

PolicyBazaar در ۷ دوره‌ی تامین مالی خود توانست بیش از ۴۹۶.۶ میلیون دلار سرمایه از ۱۲ سرمایه‌گذار جمع‌آوری کند. در نوامبر سال ۲۰۱۹، این شرکت ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه از  Tencent Holdings دریافت کرد.

مراحل مختلف تامین مالی PolicyBazaar در جدول زیر نشان داده شده است:

سرمایه‌گذارمقدار سرمایهمرحلهتاریخ
Intel Capitalنامعلومشروع سرمایه‌گذاریمی ۲۰۱۱
Intel Capital, Inventus Capital Partners ۴.۶ میلیون دلارسری Aمارچ ۲۰۱۳
Info Edge، Inventus Capital Partners, Intel Capital ۵ میلیون دلارسری Bآپریل ۲۰۱۳ 
Tiger Global Management۲۰ میلیون دلارسری Cمی ۲۰۱۴
PremjiInvest, Tiger Global Management, Ribbit Capital, Steadview Capital, ABG Capital۴۰ میلیون دلارسری Dآپریل ۲۰۱۵
Temasek, Tiger Global Management,Premji
… , Invest,Info Edge(India) Ltd
۷۷ میلیون دلارسری Eاکتبر ۲۰۱۷
Softbank, InfoEdge۲۰۰ میلیون دلارسری Fمی ۲۰۱۸
Tencent Holdings۱۵۰ میلیون دلارسری Gنوامبر ۲۰۱۹

PolicyBazaar – چالش‌ها

Policybazaar هم مانند هر استارتاپی، در آستانه‌ی راه‌اندازی با موانعی روبرو بوده است. به گفته‌ی Sai Narayan، مدیر بازاریابی PolicyBazaar، بی‌تحرکی مشتری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هاست. زیرا مردم هنوز عادت دارند بیمه‌ها را به صورت حضوری از نمایندگان بیمه دریافت کنند. پس تلاش برای متقاعد کردن این دسته از افراد برای خرید آنلاین بیمه یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی ماست.

چالش دیگر این است که اکثر مردم در هند بیمه را صرفاً ابزار صرفه‌جویی در مالیات می‌دانند. در حالی که بیمه چیزی بیش‌تر از صرفه‌جویی در مالیات است. به این ترتیب، بیش‌ترین فروش بیمه در ماه‌های ژانویه تا مارس اتفاق می‌افتد.

PolicyBazaar – دستاوردها

در این قسمت برخی از مهم‌ترین دستاوردهای PolicyBazaar توضیح شده است:

  • Policybazaar به عنوان بزرگ‌ترین تجمیع‌گر بیمه در هند شناخته می‌شود.
  • این پلتفرم سالانه ۱۰۰ میلیون بازدید کننده دارد.
  • نزدیک به ۳,۰۰۰,۰۰۰ تراکنش در ماه انجام می‌شود.
  • بیش از ۱۵۰۰۰ بیمه‌نامه‌ در یک ماه فروخته می‌شود.
  • این شرکت در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷، رشد ۲۲۵ درصدی درآمد را تجربه کرد.
  • پس از دریافت ۲۰۰ میلیون دلار از SoftBank و Info Edge در می ۲۰۱۸، ارزش PolicyBazaar به بیش از ۱ میلیارد دلار رسید. بنابراین، این شرکت به دومین شرکت فینتک در هند تبدیل شد که پس از Paytm، در رده‌ی استارتاپ‌های تک‌شاخ یا یونیکورن قرار می‌گیرد. 
  • ۵۰ درصد از سهم بازار را در فضای بیمه‌ی آنلاین در اختیار دارد.
  • ۲۵ درصد از پوشش‌ بیمه‌ی عمر و ۷ درصد بیمه‌ی درمانی مشاغل خرده‌فروشی در هند را در اختیار دارد.
  • در آگوست سال ۲۰۱۸، DocPrime بستر ارائه‌دهنده‌ی خدمات پزشکی آنلاین راه‌اندازی شد. در این بستر کاربران می‌توانند با بهترین پزشکان مشاوره‌ی آنلاین داشته باشند. در طی شش ماه از آغاز فعالیت پلتفرم DocPrime، نزدیک به یک میلیون نفر از وب‌سایت آن بازدید کردند. 

PolicyBazaar – برنامه‌های آینده

Policybazaar دائما در تلاش است تا محصولات و خدمات جدیدی را برای مشتریان خود ایجاد کند. هدف از معرفی محصولات جدید، صرفا سودآوری نیست، بلکه هدف نهایی امنیت مالی و ایجاد ارزش افزوده در زندگی مشتریان است. 

Policybazaar با سیاست‌های فعلی کشور هند بسیار سازگار است. به غیر از کشور هند، این شرکت قصد دارد بازارهای خود را در سطح جهانی گسترش دهد. در حال حاضر، سرمایه‌گذاری Fintech Paisabazaar به عنوان اولین سرمایه‌گذاری بین‌المللی به خوبی پیش می‌رود. 

مهم‌ترین برنامه‌های دیگر PolicyBazaar در آینده به شرح زیر است:

  • افزایش تعهدات بیمه‌ای تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰,۰۰۰ کرور روپیه.  
  • گسترش مشتریان تا سال ۲۰۲۰ بر اساس ۱ کرور روپیه سرمایه.  (ا کرور هندی برابر است با ۱۰ میلیون یا ۱۰۰ لک)
  • افزایش درآمد تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۵۰۰ کرور روپیه.
  • نوآوری محصولات و فناوری‌های جدید برای رضایت هرچه بهتر مشتری.
  • عرضه‌ی اولیه‌ی سهام یا IPO.

امکان مشاهده‌، مقایسه و خرید انواع بیمه ‌نامه‌:

تمام نیازهای بیمه‌ای مشتری در Policybazaar وجود دارد. همکاری این استارتاپ با تمام شرکت‌های بیمه‌ای هند موجب تنوع محصولات ارائه شده در این پلتفرم شده است.

در این بخش به طور مختصر به توضیح هر یک از محصولات بیمه‌ای Policybazaar پرداختیم.

۱- بیمه‌‌ی عمر

  • بیمه‌ی کوتاه‌مدت:

نوعی بیمه‌نامه‌ی عمر که افراد تا مدت زمان محدودی تحت پوشش‌ جامع مالی آن قرار می‌گیرند.
به طور مثال بیمه‌ی عمر coronavirus پوشش جدیدی است که اخیرا به گروه بیمه‌های کوتاه‌مدت اضافه شده است. 

۲- طرح‌های بیمه‌ای سرمایه‌گذاری

  • طرح بازنشستگی:

در یک طرح بازنشستگی، بیمه‌شدگان باید بطور منظم تا زمان بازنشستگی مبلغ مشخصی را پرداخت کنند.
در طول داشتن این بیمه‌نامه می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و مبلغ انباشته شده بعدا به عنوان مستمری به آن‌ها برگردانده می‌شود.

  • طرح کودک:

این طرح ترکیبی از طرح پس‌انداز و بیمه است که به تامین نیازهای مالی کودک در آینده‌ کمک می‌کند. 

۳- بیمه‌ی سلامت

  • طرح‌های درمانی:

بیمه‌ی درمانی، قراردادی است که در آن شرکت بیمه، تأمین مالی هزینه‌های پزشکی فرد بیمه شده را برعهده می‌گیرد.

Policybazaar به مشتری کمک می‌کند تا طرح‌های درمانی خوب را بیابد و با یکدیگر مقایسه کند. 

  • بیمه‌ی درمانی Coronavirus:

این بیمه‌نامه برای تامین هزینه‌های بستری در بیمارستان و سایر هزینه‌های مرتبط با درمان این ویروس طراحی شده است.

۴- بیمه‌ی وسایل نقلیه

  • بیمه‌ی خودرو:

بیمه‌نامه‌‌ای که در صورت بروز حوادث غیرقابل پیش‌بینی از جمله تصادفات، حوادث طبیعی و …  تمام خسارات مالی و جانی وارده به راننده را جبران می‌کند. 

علاوه بر این تمام خودروهای سواری باید دارای پوشش مسئولیت‌پذیری شخص ثالث باشند.
این بیمه جبران تمام خسارت‌های مالی و جانی ایجاد شده از طرف راننده برای سرنشینان را جبران می‌کند. 

  • بیمه‌ی دوچرخه و موتورسیکلت:

این بیمه‌نامه برای پوشش خسارات وارده به موتور سیکلت و دوچرخه در اثر تصادف، سرقت و …  در نظر گرفته شده است.

 فردی که سوار دوچرخه یا موتورسیکلت می‌شود و احتمال حادثه برایش وجود دارد، می‌تواند بیمه‌ی حوادث انفرادی را تهیه کند. 

  • بیمه‌ی وسایل نقلیه‌ی تجاری:

تقریباً، هر نوع وسیله‌ی نقلیه که برای اهداف تجاری استفاده می‌شود، تحت بیمه‌ی جامع وسایل نقلیه‌ی تجاری قرار می‌گیرند: تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، تریلی‌ها، جرثقیل‌ها، بولدوزرها و  … .

  • بیمه‌ی پرداخت بر اساس استفاده:

نوعی طرح جامع بیمه‌ی اتومبیل است که حق بیمه براساس میزان استفاده از خودرو محاسبه می‌شود. 

۵- دیگر بیمه‌ها شامل

  • بیمه‌ی عمومی:

بیمه‌ی عمومی شامل بیمه‌ کردن اموال در برابر آتش‌سوزی و سرقت، بیمه‌ی شخصی (سلامت، مسافرت و حوادث) و بیمه‌ی مسئولیت برای پوشش بدهی‌های قانونی است. 

  • بیمه‌ی گروهی:

بیمه‌ی گروهی نوعی طرح بیمه‌ای است که از طریق آن گروهی از افراد تحت پوشش یک بیمه‌نامه‌ی واحد قرار می‌گیرند.

  • بیمه‌ی مسافرتی:

هنگام مسافرت به خارج از کشور، این بیمه از فرد در برابر هرگونه رخداد غیرقابل پیش‌بینی محافظت می‌کند. 

  • بیمه‌ی منازل مسکونی:

با استفاده از این بیمه هر فرد می‌تواند خانه‌ی خود را در برابر خطرات مختلف مانند آتش‌سوزی، زلزله، سیل، سرقت و … بیمه کند.  

  • بیمه‌ی سرطان:

با این بیمه‌نامه فرد می‌تواند هزینه‌های ناشی از انواع بیماری سرطان را جبران کند. هزینه‌های مربوط به: بستری، شیمی درمانی، پرتودرمانی، جراحی و ….      

  • بیمه‌ی شرکتی:

بیمه‌ی شرکت یا بیمه‌ی SME، مخصوص شرکت‌هایی است که قصد دارند از دارایی‌های با ارزش خود به طور بهینه محافظت کنند.
بیمه‌ی آتش‌سوزی، بیمه‌ی مسئولیت در قبال خسارت وارده به اموال یا خدمات ارائه شده، بیمه‌نامه‌های گروهی برای کارمندان یا بیمه کردن سایر تجهیزات با ارزش در سازمان، از جمله مواردی هستند که می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ی شرکتی قرار بگیرند.

امکان طرح سوالات در حوزه‌ی بیمه و محصولات آن:

۱- سیستم‌های پرسش و پاسخ:

بر اساس اطلاعات ورودی کاربران، طرح‌های مختلفی به آن‌ها نشان داده می‌شود. برای تسهیل در اعطای بهترین نوع بیمه‌نامه، سیستم‌های پرسش و پاسخی مانند knowledge.policybazaar و ask.policybazaar نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
در این بخش به سوالات پاسخ داده می‌شود و اطلاعات مربوط به محصولات جدید بیمه‌ای و روند آن با کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود.

۲- Amazon polly:

در این پست از پادیوم گفتیم که در سال ۲۰۱۸ Policybazaar برای بهبود رضایت مشتریان امکان  Amazon Polly را معرفی کرد.

 Amazon Polly، راه حل تبدیل متن به گفتار (TTS) و  ابزار مناسبی برای رفع چالش‌های روزمره با مشتریان است. Policybazaar در حال حاضر از این ابزار به روش‌های زیر استفاده می‌کند:

  • پخش صدا
  • هشدارهای صوتی مهم
  • تماس‌های ورودی

Amozon Polly با شناسایی مشتریان، پاسخ‌های صوتی اختصاصی و منحصر به فردی را برای هر مشتری ارسال می‌کند. 

امکان تعریف پاسخ‌های از پیش تعریف شده نیز وجود دارد:
مثلا «مستندات شما ارسال نشده است.» یا «مشکلی در بارگذاری مدارک پیش آمده است.»

۳- چت‌بات PBee :

Policybazaar با پشتیبانی از Chatbot ها، قصد دارد تجربه خرید لذت‌بخشی را به مشتری ارائه دهد.

این چت‌بات اکنون بیش از ۶۰ درصد از سوالات مشتری را مدیریت می‌کند و نتایج را با سرعت بالایی ارائه می‌دهد. به طوری که زمان پاسخگویی  از ۲۵ ثانیه به ۳۰ ثانیه کاهش یافته که این امر منجر به رضایت بالای مشتری شده است. 

۴- رسانه‌های اجتماعی:

Policybazaar از تمام ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی مدرن، از جمله رسانه‌های اجتماعی (مانند توییتر و فیسبوک)، برای افزایش تعامل با مشتری استفاده می‌کند.

امکان پیگیری و مدیریت تمام نیازهای بیمه‌ای در بخش My Account: 

Policybazaar مدتی قبل ویژگی «My Account» را معرفی کرد.

بعد از احراز هویت و ثبت اطلاعات تماس، کاربر می‌تواند به تمام جزئیات بیمه‌نامه در یک مکان واحد دسترسی داشته باشد. امکانات مختلفی در این بخش از برنامه در اختیار مشتری قرار داده می‌شود:

  • داشبورد هوشمند برای مدیریت تمام بیمه‌نامه‌ها (دانلود بیمه‌نامه، ایجاد تیکت و… )
  • امکان چت یا برقراری تماس با کارشناسان بیمه
  • مشاهده‌ی تاریخچه‌ی تمام جستجوهای گذشته و درخواست‌های بیمه‌ای در یک مکان
  • امکان مدیریت اعلان‌ها و اطلاعات مربوط به وسیله‌ی نقلیه

امکان تمدید بیمه ‌نامه:

مشتری می‌تواند به راحتی هر یک از بیمه‌نامه‌های عمر، سلامت، اتومبیل، دوچرخه و … را تمدید کند.
تنها کافی است اطلاعات لازم مانند نام شرکت بیمه، شماره‌ی بیمه‌نامه، تاریخ تولد و… را وارد و بیمه‌‌نامه‌ی جدید را دریافت کند.  

برای تمدید بیمه‌نامه‌ی خودرو، لازم است خودرو توسط کارشناسان بیمه‌ی بدنه مورد بازدید قرار گیرد، اما با استفاده از امکان جدید self-inspection video، خود مشتریان می‌توانند ویدئویی از نقاط مختلف خودرو تهیه و آن را در برنامه بارگذاری کنند. 

 ویدئو توسط تیم پشتیبانی PolicyBazaar بررسی می‌شود و سپس برای بیمه‌گر ارسال می‌شود.
این کار باعث کاهش زمان و هزینه‌ی فرایند صدور بیمه‌نامه و راحتی بیش‌تر برای مشتریان می‌شود، ضمن این‌که کلاه‌برداری و سرقت داده‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

برای آشنایی با نحوه‌ی فیلم‌برداری و بارگذاری آن در برنامه، فیلم آموزشی کوتاه در اختیار مشتری قرار داده می‌شود. 

محاسبه‌گر آنلاین حق بیمه: 

محاسبه‌گر آنلاین حق بیمه، ابزاری است که با توجه به بیمه‌نامه‌ی انتخاب شده توسط مشتری و سایر مشخصات فنی مانند سن، جنسیت، شغل، وضعیت تاهل، مدت بیمه‌نامه و …  مبلغ تقریبی حق بیمه را ارائه می‌دهد.

کنترل تماس‌ها و برنامه‌ریزی برای آن‌ها: 

برای این‌که مشتری تماس‌های مهم را از دست ندهد، می‌تواند تاریخ و ساعت برقراری تماس را در این بخش از برنامه مشخص کند. 

امکان ایجاد فهرست کوتاه برای دسترسی سریع به بیمه‌نامه‌ها: 

با امکان نشانه‌گذاری، مشتری می‌تواند لیست کوتاهی از طرح‌های بیمه‌ای مورد علاقه‌ی خود را ایجاد کند. بدین ترتیب در بخشی به نام My Shortlist با اعمال فیلترهای مختلف، در هر زمان به آن‌ها دسترسی سریع پیدا می‌کند.

سخن پایانی

Policybazaar به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد بیمه‌ای در کشور هند تبدیل شده است. کار اصلی آن تجزیه‌وتحلیل مقایسه‌ای بین محصولات مختلف بیمه‌ای است. این پلتفرم در توانمندسازی مشتریان هندی و انعطاف‌پذیری در خرید محصولات بیمه‌ای که الزامات منحصر به فرد مشتری را برآورده می‌کند، مثمر ثمر بوده است.

سوالات متداول

استارتاپ PolicyBazaar در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؟

استارتاپ PolicyBazaar یکی از نخستین شرکت‌هایی است که به جمع گردآوران آنلاین بیمه در هندوستان پیوسته است. این استارتاپ در سال ۲۰۰۸ با هدف تجزیه‌وتحلیل، مقایسه و خرید بیمه بر اساس قیمت، کیفیت و سایر ویژگی‌های کلیدی تاسیس شد.

مدل درآمدی PolicyBazaar چگونه است؟

PolicyBazaar با Lead سازی و جلب توجه مشتریان بالقوه برای بیمه‌گران، تبلیغات و فروش بیمه‌نامه، درآمد کسب می‌کند.  تا سال ۲۰۱۱، ۸۵ درصد از درآمد آن ناشی از Lead سازی و تبلیغات و ۱۵ درصد باقی‌مانده مربوط به فروش بیمه‌نامه‌ها بوده است. 

منبع:

Policybazaar