پادیوم بلاگ

اینجا چراغی روشن است!

ندا خراسانی
اخبار

هفته‌های اخیر برای تیم پادیوم هفته‌های شلوغی بود. شلوغ اما شیرین!
هر کدام از اعضای تیم، علاوه بر کارهای دیگرشان در تلاش و تکاپو برای روشن کردن چراغی از یک رویداد بودند. رویدادی که می‌خواست در این روزها امیدی باشد برای سایرین و با بیان تجربیات کسب‌وکارهای مختلف در دوران کرونا و پس از آن برگزاری کمپین «چراغ روشن»، به آن‌ها کمک کند تا از این شرایط به خوبی گذر کنند. 

درنهایت این رویداد با نام «اینجا چراغی روشن است»، دوشنبه ۲۶ خرداد ۹۹ با حمایت شرکت فناپ برگزار شد.

در این روزها که کنار هم قرار گرفتن انسان‌ها در کنار یکدیگر نه تنها سخت بلکه خطرناک است، پادیوم با برگزاری این رویداد به صورت آنلاین در بستر ایوند و لایو اینستاگرام، توانست بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده را به صورت مجازی در کنار یکدیگر جمع کرده و در دل‌هایشان چراغی روشن کند.

با یکدیگر گزارشی از این رویداد متفاوت را بخوانیم.

اهمیت بقا و خلق تجربه‌‌ی مشترک عبور از بحران

در ابتدای این رویداد مهدی ملکی‌فر، مدیر توسعه کسب وکار پادیوم روی صحنه‌ آمد و چراغ رویداد را روشن کرد. 

او در ابتدا با بیان افسانه‌ی قدیمی گیگلمش درمورد فناپذیری انسان‌ها صحبت‌های خود را آغاز کرد، سپس گفت: 

« فناپذیری تنها محدود به جان ما آدم‌ها نیست! تمام ساخته‌های ما، و تمام آنچه پیرامون خودمان می‌بینیم، اعم از هنجارها و مناسباتی که داریم، فنا شدنی هستند و هر بار که این ساخته‌ها و نهادها شکسته می‌شوند، چیزهای جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شود.
در واقع، پس از هر نقطه عطف تاریخی، شرایط هرگز به حالت «عادی» به معنای شرایط پیشین باز نمی‌گردد! بلکه مفهوم جدیدی از «شرایط عادی» به وجود آمده و معنا شده است. »

و پس از آن مثال‌هایی از اتفاقات مهم در نقاط عطف تاریخی از جمله تقسیم شدن آلمان بعد از جنگ جهانی دوم و فعالیت‌های هنری و نقاشی در دو دوره‌ی شیوع طاعون را برای شرکت‌کنندگان بازگو کرد.

مهدی ملکی‌فر، مدیر توسعه کسب وکار پادیوم

مهدی ملکی‌فر در ادامه‌، از اهمیت بقا گفت و به کسب‌وکارها خواست در دوران کرونا چراغ کسب‌وکارشان را خاموش نکنند:

«اجازه دهید چراغ کسب‌وکارتان روشن بماند و دارایی‌های نرم انباشت‌شده در آن پخته شوند.
شاید فکر کنیم در طول بحران تعدیل نیرو می‌کنیم و به سرعت بعد از بحران توسعه پیدا می‌کنیم! اما حواسمان باشد که نیروی انسانی تازه‌جذب‌شده خیلی بعید است که بتواند در کوتاه‌مدت واقعاً جایگزین یک نیروی با‌سابقه شود. 

پس حتی به سختی و با کمی و یا بیشتر از کمی ضرر هم که شده، بگذارید «تجربه عبور از کرونا» یک خاطره مشترک برای شما و تیمتان باشد.
پس از آن، شما تیمی دارید که یکی از سخت‌ترین بحران‌های اقتصادی دوران را پشت سر گذاشته است! در واقع شما اثبات می‌کنید که تیمتان پویایی کافی دارد و یک خلق «یکباره» نبوده است. بلکه می‌تواند توانمندی‌ها و منابعش را نیز با شدیدترین تغییرات محیطی هماهنگ سازد.»

و در در ادامه صحبت‌هایش را با آوردن مثالی از خانم ماریانا مازوکاتو ادامه داد:

«خانم مازوکاتو به ارزش شبکه‌های نوآوری اشاره می‌کند و می‌گوید:
وقتی شما یک نوآوری در سازمانتان انجام دادید و برای آن هزینه کردید، باید اجازه دهید این نوآوری منتشر شود و از طریق تعاملات و همکاری‌های اقتصادی ارزش‌آفرینی کند.
یعنی نوآوری به تنهایی و بدون تعامل با بازیگران اکوسیستم، احتمالا ارزش زیادی برای جامعه خلق نخواهد کرد.»

مهدی ملکی‌فر، مدیر توسعه کسب و کار پادیوم، توضیحاتی در راستای دعوت کسب‌وکارها برای شرکت در کمپین چراغ روشن داد.

او در انتهای صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که  ما باید خودمان را برای زندگی در دنیای جدید که با ویروس کرونا و ماسک و الکل و… عجین شده است، آماده کنیم و بررسی کنیم که شرط بقا در این دنیای جدید چیست.

پس از صحبت‌های ایشان، از سخنرانان مدعو دعوت شد تا در مورد تجربیاتشان در دوران کرونا صحبت کنند.

از زمان و دارایی‌هایتان نهایت استفاده را ببرید.

در ابتدا، علی سریزدی، بنیان‌گذار استارتاپ دکتردکتر به روی صحنه آمد.
او صحبت‌های خود را با بیان تجربه‌شان در راه اندازی ویژگی ویزیت آنلاین در برنامه دکتردکتر شروع کرد.

علی سریزدی گفت که ویژگی ویزیت آنلاین را همیشه در نظر داشتند اما برای پیاده‌سازی در اولویت قرار نگرفته بوده است.

پس از شیوع ویروس کرونا و لزوم عدم حضور افراد در محیط‌های پرجمعیت، اهمیت ویزیت آنلاین به صورت قابل توجهی بالا رفته و آن‌ها تصمیم گرفتند در اسرع وقت آن را به محصول خود بیفزایند.

در حالت معمول برای پیاده‌سازی این ویژگی، مدت زمان ۶ ماه را تخمین زده بودند اما در شرایط دورکاری این زمان قطعا باید افزایش می‌یافت.
آن‌ها تصمیم گرفتند تمام تلاششان را بکنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این ویژگی پیاده‌سازی شود تا مراجعه حضوری به پزشکان کاهش یابد و این استارتاپ بتواند سهم خود را در جلوگیری از گسترش این ویروس ادا کند.

در نهایت ویژگی ویزیت آنلاین صرف مدت ۲۱ روز پیاده‌سازی و منتشر شد! یعنی حدود ۸ برابر سریع تر از مدت زمانی که برای آن تخمین زده شده بود.

او در این رابطه گفت:
« این الگوی رفتاری را که نگاه کردیم، دیدیم که در موقعیت‌های مختلف زندگی همه‌ی ما نیز این الگو تکرار می‌شود! متوجه شدیم که کارها و پروژه‌ها به همان اندازه که برایشان زمان در نظر بگیریم ادامه پیدا می‌کنند و قانون پارکینسون در همه جا برقرار است.»

علی سریزدی، بنیان‌گذار استارتاپ دکتردکتر

علی سریزدی صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد که:

« این الگو در زندگی و کسب‌وکار ما نیز دیده می‌شود.
وقتی منابع موجود بیش از حد مورد نیازمان باشد، آن منابع به هرحال مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا در اغلب اوقات تلف می‌شوند.
باید بررسی کنیم که چه آسیب‌هایی از این الگو خورده‌ایم و چه فرصت‌هایی را از دست داده‌ایم؟»

و صحبت‌هایش را با این سوال پیتر تیل به پایان رساند:

« چطور می‌توانیم در ۶ ماه آینده به برنامه‌ی ۱۰ ساله‌ی زندگیمان برسیم؟»

ریسک کنید و چراغ را روشن نمایید!

پس از علی سریزدی، نوبت به سخنرانی پشوتن پورپزشک رسید.
پشوتن پورپزشک که بنیان‌گذار پادرو است، صحبت‌های جذاب خود را این گونه آغاز کرد:

« فرض کنید وارد یک اتاق تاریک شده‌اید. اولین کاری که احتمالا انجام می‌دهید، روشن کردن چراغ است.
اما تضمینی وجود ندارد که لامپ روشن شود یا به محض روشن شدن، نسوزد! 

در قانون احتمالات، شانس روشن شدن یک لامپ بعد از زدن کلید، ۵۰ درصد است! این یک نمود بارز و عینی از صدها عدم قطعیتی است که ما در هر قدم از زندگی، به­ صورت روزمره با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. »

در دنیای عدم قطعیت‌­ها دنبال یک فرمول قطعی برای بردن بازی هستیم. در حالی که فراموش می‌کنیم اولین قانون بازی این است که یک سرش برد و یک سرش باخت است. یادمان می‌رود که لازمه‌ی برنده بودن، ورود به سرزمین بازی‌هاست و ورود به سرزمین بازی‌ها به معنای پذیرفتن اصل ریسک‌پذیری است.

پشوتن پورپزشک

او در ادامه در مورد داستان زندگی خودش و شکل‌گیری استارتاپ پادرو صحبت کرد.
گزیده‌ای از صحبت‌های پشوتن پورپزشک را در ادامه آورده‌ایم:

« داستان زندگی من، داستانی کوتاه و ساده­ است.
هر بازی برای من با شنیدن داستان دیگران شروع شده و پس از آن با غرق شدن در بازی خودم جدی می‌شود. 

تجربه‌ی شکست با شرکت‌­های بزرگ و کوچک و شروع کردن بازی بعدی با جسارت بیشتر! 

برای من، ریسک کردن، کلید ماندن در بازی و از طرف مقابل توقف، تبدیل به تماشاگر شدن است! من آمده‌ام که بازی کنم، نه اینکه تماشاگر باشم.

و امروز پادرو زاییده‌ی همین نگاه است. انتخاب بین ماندن و رفتن! تصمیم به ترک فضای امن عادت‌­ها و شروع یک بازی جدید شاید در زمانی که پیش‌بینی، تبدیل به کلمه‌­ای خنده دار شده است. 

اگرچه می‌دانم که قطعیتی وجود ندارد، اما به قول فیلم black:
«زندگی مثل یک بستنی است، سعی می‌کنم از آن لذت ببرم قبل از آن که آب شود!»
»

پشوتن پورپزشک، بنیان‌گذار پادرو: آیا حاضرید ریسک کرده و یک چراغ روشن کنید؟

پشوتن پورپزشک صحبت‌هایش را با طرح یک سوال به اتمام رساند. 

« من پذیرفتم که برای عبور از تاریکی، علی‌رغم همه‌ی تغییرها، باید ریسک کنم و اول چراغ را روشن کنم. 

شما چطور؟ آیا حاضر هستید ریسک کنید و چراغ را روشن کنید؟»

با ترس‌هایتان روبرو شوید.

غزل مقصودی، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ تستادی، سومین سخنران مدعو بود که روی صحنه‌ی رویداد ما حاضر شد. 

غزل مقصودی برای شرکت‌کنندگان از ترس و نحوه مواجه شدن با آن گفت. 

«همه‌ی ما هر روز با ترس‌هایمان دست و پنجه نرم می‌کنیم، شاید ترس همان چیزیست که ما را به بکدیگر نزدیک می‌کند! چیزی  باشد که ما را  انسان می‌کند! 

مواجهه با ترس ساده نیست. به همین خاطر همیشه ترجیح می‌دهیم به جای مواجهه، از ترس‌ها فرار کنیم! و بحران یکی از شرایطی هست که ما را مجبور می‌کند با ترس‌هایمان روبرو شویم.»

او از تجربه روبه‌رو شدن با بزرگترین ترس‌شان در استارتاپ تستادی گفت یعنی ترس مواجه شدن با کاربر واقعی! اینکه این ترس چه تاثیر عمیقی روی آن‌ها گذاشته اما درنهایت باعث شده که سایت بهتری بسازند.

غزل مقصودی، هم‌بنیان‌گذار تستادی

غزل مقصودی گفت که این تجربه باعث شده آن‌ها یاد بگیرند، پیش از رسیدن بحران با ترس‌هایشان روبه‌رو شوند.

او صحبت‌هایش را با این جمله به پایان رساند:
« چه ترسی بزرگ‌تر است از ترس اشتباه کردن؟»

عضوی از یک زنجیره‌ی تاثیرگذار باشید.

اما آخرین سخنران مدعو رویداد «اینجا چراغی روشن» است، عاطفه موفقی، راهبر کسب‌وکار پادیوم بود.

 او از رویای بزرگ تاثیرگذاری صحبت کرد.

این‌که این همان رویای به حقیقت‌پیوسته بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها و شرکت‌های موفق است. اما برای او این رویا رنگ و بوی دیگری دارد.

 عاطفه موفقی در شرکت فناپ قرار است با پادیوم، این رویا را از طریق ایجاد یک زنجیره از کسب‌وکارها محقق کند:
«و داستان درست همین‌جا شروع می‌شود. داستانی از جنس تاثیرگذاری از طریق ایجاد یک زنجیره یا در واقع یک اکوسیستم!

و این همان چیزی است که شرکت فناپ با تولید و حمایت از پلتفرم پادیوم در حال انجام آن است! با این هدف که همه کسب‌وکارها بتوانند یک حلقه‌ی تاثیرگذار از یک اکوسیستم بزرگ باشند».

عاطفه موفقی، راهبر پادیوم، از کمپین چراغ روشن برایمان گفت.

او در ادامه برای شرکت‌کنندگان از پادیوم به عنوان یک بازارچه API و خدمات دیجیتال گفت و کسب‌وکارها را دعوت کرد که در کمپین سه‌ماهه‌ی «چراغ روشن» پادیوم شرکت کنند.

در بخش پایانی رویداد نیز، گفتگویی با سخنرانان در خصوص تجربیاتشان در دوران کرونا صورت گرفت .
همچنین به سوالات شرکت‌کنندگان در رابطه با وضعیت کسب‌و‌کارها در این دوران، توسط سخنرانان پاسخ داده شد.

کمپین «چراغ روشن»

اما کمپین چراغ روشن چیست؟

همیشه و همواره یکی از مهم‌ترین اهداف پادیوم این بوده که فرآیند توسعه محصول را برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهای مختلف تسهیل کند، تا آن‌ها بتوانند محصولات باکیفیت‌تری را به بازار تحویل دهند و نتیجه‌ی بهتری بگیرند.

در وضعیت فعلی کرونا که شرایط رشد و توسعه برای اغلب کسب‌وکارها سخت‌تر از گذشته شده است، پادیوم بیشتر از گذشته احساس مسئولیت کرد.
در نتیجه تصمیم گرفت یک چراغ روشن در مسیر تاریک این روزهای کسب‌وکارها شود.

در کمپین «چراغ روشن»، پادیوم می‌کوشد تا تعامل میان کسب وکار‌های مختلف با یکدیگر را تسهیل نماید تا آن‌ها بتوانند با همیاری و همکاری با یکدیگر از این بحران عبور کنند.

با شرکت در این کمپین می‌توانید از خدمات زیر به صورت رایگان از ابتدای تیر تا پایان شهریور، استفاده نمایید:

  •  لجستیک پادرو: ۲۲۵۰ هزار تومان اعتبار پادرو برای ارسال ۱۵۰ بسته زیر ۲ کیلو به هر کجای ایران 
  • نقشه‌ی نشان: ۶۰۰ هزار فراخوانی API‌های نقشه از طریق نشان به ارزش حداقل ۶۰۰ هزار تومان 
  • بیمه‌ی حوادث و کرونا ملت: ۲۰۰ بیمه ۵ روزه ملت شامل حوادث و کرونا به ارزش ۵۰۰ هزار تومان

شما می‌توانید سایر خدمات و راه‌کارهای پادیوم برای انواع کسب‌وکار‌ها را در همین سایت مشاهده و بررسی کنید.

هدف ما ایجاد یک تجربه‌ی یکپارچه و آسان برای شماست!
ما در کنار شما هستیم تا با هم ثابت کنیم که از مشکلات قوی تریم!