پادیوم بلاگ
چهل و سومین خبرنامه هفتگی پادیوم

چهل و سومین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد!

نیلوفر نجیب نیا
اخبار

چهل و سومین خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار، دولت دیجیتال و بانکداری باز و با بررسی اخبار‌ ۳  الی ۹ خرداد ‌ماه، منتشر شد.

می‌توانید محتوای کامل این شماره از خبرنامه را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار دارد، دریافت کنید.

مروری بر مهم‌ترین اخبار اکوسیستم ایران

پیاده‌سازی کربنکینگ داتین برای پنج بانک ادغامی بانک سپه

بانک سپه از ابتدای سال ۱۳۹۸، با کمک شرکت داتین، سامانه جامع بانکی امید را برای کاربران و مشتریان خود طراحی کرده است و در حال حاضر این سامانه در حال خدمات‌رسانی است. در روزهای اخیر، هیئت‌مدیره بانک سپه تصمیم گرفته است تا سامانه جامع بانکی امید را برای پنج بانک ادغامی با سپه نیز پیاده‌سازی کند. بانک‌های حکمت ایرانیان، قوامین، مهر اقتصاد، انصار و موسسه مالی و اعتباری کوثر، بانک‌های ادغام شده با بانک سپه هستند. پیش‌بینی می‌شود مهاجرت این پنج بانک به سامانه جامع بانکی امید حدود یک سال زمان ببرد. برای متصل کردن سامانه این پنج بانک به سامانه بانک سپه، نیاز است سامانه‌ای تعریف شود و از طریق آن، هر کدام از بانک‌ها با اتصال به core خودشان سرویس موردنیاز مشتریان را در اختیار آنان قرار دهند.

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان

تأمین سرمایه ۷۰ میلیون دلاری شرکت Salt Security برای حفاظت از API‌ها

شرکت Salt Security در زمینه ارائه خدمات امنیتی فعالیت دارد. این شرکت با کمک گرفتن از فناوری هوش مصنوعی، شبکه‌ای از خدمات را به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان API ارائه می‌دهد تا بتوانند خطرات امنیتی را به موقع تشخیص دهند و آن‌ها را برطرف کنند. به تازگی شرکت Salt Security اعلام کرده است که برای به‌روزرسانی و تقویت خدمات خود، دور تازه‌ای از تأمین سرمایه را آغاز می‌کند. این سازمان در این دوره توانسته است حدود ۷۰ میلیون دلار سرمایه تأمین کند که برای پاسخ‌دهی بهتر به مشتریان و ایجاد ابزارهای جدید برای مقابله با تهدیدات امنیتی APIها استفاده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری میلادی، شاهد رکوردی در زمینه حمله‌های هکری به APIها در جهان باشیم و این شرکت در حال توسعه و ایجاد راهکارهای مقابله‌ای با حمله‌های آسیب‌زننده به APIها است.

 همکاری Affectiva و Smart Eye برای رشد هوش مصنوعی در صنعت خودروسازی

شرکت‌های Affectiva و Smart Eye اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای افزایش قابلیت‌های خود با یکدیگر ادغام شوند. شرکت Affectiva در زمینه تولید هوش مصنوعی بررسی‌کننده احساسات و هیجانات انسان‌ها فعالیت دارد و شرکت Smart Eye نیز مرتبط با فناوری‌های ردیابی چشم است. هدف اصلی این دو شرکت از آغاز همکاری، به دست آوردن جایگاهی تضمین شده در صنعت خودروسازی و ایجاد تحول در حوزه خودروهای خودران است. این دو شرکت قصد دارند با کمک یکدیگر نسلی جدید از سیستم‌های نظارت بر راننده (DMS) را طراحی و به بازار عرضه کنند تا خودروهای خودران با بررسی وضعیت راننده و کابین خودرو، برداشت دقیق‌تری از تمرکز و توجه سرنشینان داشته باشند.

راه‌اندازی سه مرکز داده جدید آمازون AWS در خاورمیانه 

در روزهای گذشته، شرکت خدمات وب آمازون (AWS) اعلام کرده است که قصد دارد در نیمه‌ی اول سال آینده میلادی، زیرساخت مرکز داده‌ای جدیدی را در امارات متحده عربی ایجاد کند که دارای سه ناحیه جدید دسترس‌پذیر خواهد بود. هدف از ساخته شدن این مرکز داده‌، کمک به کاربران برای دسترسی به داده‌ها با تاخیر کمتر عنوان شده است. سازمان‌هایی که از این مرکز استفاده می‌کنند، به فناوری‌های AWS از جمله محاسبه ابری، ذخیره‌سازی ابری، شبکه، پایگاه‌ داده، تجزیه‌وتحلیل‌ها، یادگیری ماشین، اینترنت اشیا و خدمات تلفن همراه دسترسی خواهند داشت. در حال حاضر، شرکت AWS دارای هشتاد ناحیه دسترس‌پذیر مختلف در مناطق جغرافیایی متفاوت در جهان است.

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در چهل و سومین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.

لینک دانلود خبرنامه چهل و سه

همچنین برای مطالعه خبرنامه‌‌ی قبلی و سایر خبرنامه‌های هفتگی، کافی است به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.