پادیوم بلاگ
کاربرد فضای ابری

پاداسپیس؛ فضای ابری رایگان

صبا محبی
تکنولوژی ، مقالات

استفاده از فضای ابری هم برای کسب‌وکارها و هم برای افراد به یکی از ضروریات مبدل گشته است. در یادداشت «معرفی سرویس های ذخیره‌سازی ابری» به معرفی اغلب سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری پرداختیم. اما در این یادداشت قرار است با جزئیات بیشتر به معرفی پاداسپیس و ویژگی‌های آن بپردازیم و APIهای آن را معرفی کنیم. 

پاداسپیس؛ خانه‌ی همیشگی اطلاعات شما

پاداسپیس با داشتن نرم‌افزارهای اندروید و تحت وب، امکان دسترسی دائمی شما به آخرین نسخه‌ی اطلاعاتتان را فراهم می‌آورد. فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید. مهم‌ترین قابلیت‌های پاداسپیس عبارتند از: 

  • اشتراک‌گذاری: فایل‌ها و پوشه‌ها را می‌توانید به صورت عمومی و خصوصی به اشتراک بگذارید و دسترسی به آن‌‌ها را مدیریت کنید. مثلا رمز عبور برای فایل‌ها تعیین کنید و یا لینک‌های انقضادار تهیه کنید. 
  • جستجوی پیشرفته: می‌توانید میان فایل‌ها و فولدرهای خود بر اساس نام، نوع محتوا، حجم، تاریخ ایجاد و… جستجو کنید. 
  • نسخه‌بندی: به نسخه‌های قبلی فایل‌های خودتان می‌توانید دسترسی داشته باشید و تاریخچه‌ی فعالیت افرادی را که در فایل‌ها تغییرات ایجاد کرده‌اند، مشاهده کنید. 
  • ذخیره‌سازی انواع داده: فرمت‌های مختلف داده، از عکس و فیلم گرفته تا اسناد متنی، در پاداسپیس قابل ذخیره‌سازی است.

در ۹۸ درصد مواقع همراه شماست

پاداسپیس در ۹۸ درصد مواقع در دسترس خواهد بود.معیار اندازه‌گیری این عدد، انجام تست با اتصال از طریق هر سرویس‌دهنده اینترنتی به انتخاب پاداسپیس و تنظیمات مجدد دستگاه مورد تست است. 

اپلیکیشن پاداسپیس

یکی از دلایل شکل‌گیری اپلیکیشن پاداسپیس این است که افراد به اطلاعات خود همیشه و در همه حال دسترسی داشته باشند. پاداسپیس برای دسترسی راحت‌تر به فایل‌ها یک نسخه‌ی اندروید و یک نسخه‌ی تحت وب تهیه کرده است. نسخه‌ی اندروید پاداسپیس را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید: 

همچنین برای ورود به نسخه تحت وب پاداسپیس کافی است به کمک سیستم احراز هویت یکپارچه پاد وارد پنل پاداسپیس خود شوید: 

پاداسپیس همراه کسب‌وکارها

پاداسپیس از دو جهت می‌تواند همراه کسب‌وکارها شود که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

اشتراک‌گذاری فایل‌ها با هم‌تیمی‌ها

اگر همیشه قرار است اسناد کسب‌وکار را با هم‌گروهی‌های خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید از فضای پاداسپیس استفاده کنید. به این صورت که فایل را در فضای پاداسپیس به اشتراک‌ بگذارید و سپس لینک را در اختیار هم‌تیمی‌هایتان قرار دهید. 

پلن پایه پاداسپیس رایگان است اما اگر حجم فایل‌ها زیادتر از پلن پایه شد، می‌توانید فضای بیشتری متناسب با نیاز خود را بخرید. 

اضافه کردن فضای ابری در محصول خود

کسب‌وکارهای نوآورانه می‌توانند از پاداسپیس در محصول خود استفاده کنند. مثلا شما قصد راه‌اندازی یک فروم دارید. در این حالت باید برای کاربران خود امکان به اشتراک گذاشتن فایل‌ها را قرار دهید. اینجاست که پاداسپیس به کمک شما می‌آید. یا می‌خواهید یک سایت فروش ویدیوهای آموزشی تاسیس کنید. نیاز به فضایی برای ذخیره‌سازی و مدیریت فایل‌های ویدیویی با حجم نسبتا زیاد دارید. پاداسپیس یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به کمک شما بیاید. 

تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های پاداسپیس در قالب API  هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای دریافت APIهای پاداسپیس کافی است وارد لینک زیر شوید و در پادیوم یک حساب کاربری بسازید.