پادیوم بلاگ

سه ویژگی موجود در راه‌حل‌های ابری که به نفع سازمان‌های خیریه است.

ندا خراسانی
مقالات

مطالعه‌ی اخیری که توسط NTEN و مایکروسافت صورت گرفته بیان می‌کند که حدود ۷۵ درصد از سازمان‌های خیریه حداقل برای سه فعالیتشان از قبیل ذخیره‌سازی داده، جلب مشارکت‌های مردمی و مدیریت برنامه‌ها و رویدادها از سرویس‌های ابری استفاده می‌کنند. این تحقیق همچنین بیان می‌کند که بسیاری از سازمان‌های کوچک هنوز برای استفاده از سرویس‌های ابری اطمینان کامل را ندارند. این اتفاق ممکن است به دو دلیل رخ دهد: مساله‌ی اول بودجه‌ی بسیار محدود این سازمان‌ها برای کارهای غیر از اهداف اصلی خیریه است که این امر مهاجرت آن‌ها از زیرساخت‌های قدیمی به سرویس‌های ابری را محدود می‌کند و دیگری عدم اطلاعات کافی از چگونگی مهاجرت به سرویس‌های ابری و استفاده از آن‌هاست.

با این وجود راه‌های زیادی وجود دارد که بتوان بر این محدودیت‌ها غلبه کرد و به استفاده از سرویس‌های ابری روی آورد. شاید بهتر باشد یک اولویت‌بندی آگاهانه از سرویس‌های مورد نیازتان انجام دهید. در ادامه این پست سه ویژگی از سرویس‌های ابری را ذکر می‌کنیم که باعث پیشرفت چشم‌گیری در موسسات خیریه شده است و آگاهی از آن‌ها به شما کمک خواهد کرد.

۱. ابزارهای ارتباطی و اشتراک‌گذاری

در سازمان‌های مردم‌نهادی همچون خیریه‌ها، برقراری ارتباط میان کارمندان، داوطلبان، خیرین و افراد ذی‌نفع یکی از نیازهای اساسی است. استفاده از سرویس‌های برقراری ارتباط و اشتراک‌گذاری مبتنی بر ابر یکی از بهترین راه‌‌حل‌ها برای این نیاز است. به این دلیل که به وسیله‌ی سرویس‌های ابری شما می‌توانید در هر زمانی و از هر مکانی و سیستمی به اطلاعات مورد نیازتان دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید دسترسی افراد و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید و در هر لحظه به آخرین نسخه از اطلاعات دسترسی داشته باشید. افرادی که در خارج از سازمان فعالیت دارند یا در ماموریت به سر می‌برند نیز می‌توانند با استفاده از موبایل به سیستم متصل بمانند. در نتیجه، کارمندان و داوطلبان می‌توانند بدون نگرانی و محدودیت فعالیت‌های خیریه خود را در داخل و خارج سازمان انجام دهند.

۲. قابلیت جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل


سازمان‌های خیریه همواره به دنبال گرفتن بازخورد از افراد هستند با این هدف که بتوانند خدمات خودشان را بهبود دهند و تاثیر بهتری بر جامعه بگذارند. نظر سنجی از افراد یکی از روش‌های محبوب است اما توجه داشته باشید که نظر سنجی به روش‌های قدیمی زمان بسیار زیادی را طی می‌کند و پرهزینه است. از طرفی داده‌های جمع‌آوری شده با سرعت بسیار زیادی منقضی می‌شوند و قابل استناد نیستند. در اینجا یک راه‌حل جمع‌آوری داده و تجزیه و تحلیل ابری می‌تواند کمک بسیار زیادی بکند.

ابزارهای ارتباط با مشتری مبتنی بر ابر این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید از مخاطبان خود در هر زمانی و در هر مکانی که باشند، اطلاعات و بازخورد دریافت کنید. همچنین سرویس‌های ابری ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز ارائه می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به اطلاعات مفیدی در رابطه با چگونگی بهبود کیفیت اهدافتان برسید.

۳. یکپارچه‌سازی ابزارها و اطلاعات


با اینکه راه‌حل‌های ابری، اشتراک‌گذاری و آنالیز داده­‌ها را بسیار راحت­تر می­کنند با این حال اتصال از طریق برنامه‌های مختلف امکان ایجاد ناسازگاری را فراهم می‌کند. به همین دلیل استفاده از یک سیستم ابری که بتواند برنامه‌های مختلف سازمان شما را یکپارچه کند، بسیار مفید به نظر می‌رسد. این کار مزایای مختلفی دارد از قبیل:

  • ساده‌سازی ارتباطات و جلوگیری از سرگرمی در مورد نسخه‌ها و مکان‌های مختلف یک فایل
  • اطمینان از به‌روز بودن اطلاعات
  • افزایش سرعت در جستجو و به دست آوردن اطلاعات مورد نظر
  • مقیاس پذیر بودن و راحتی در مدیریت داده‌ها


در نهایت باید بگویم، سازمان‌های خیریه نیز باید مانند سایر سازمان‌ها به استفاده از سرویس‌های ابری روی بیاورند. چرا؟

چون همانگونه که تکنولوژی روز به روز در حال تغییر است به تبع آن جامعه و مشکلات مردم نیز در حال تغییر است. حال اگر سازمان‌های خیریه بخواهند از روش‌های سنتی برای برطرف کردن نیازهای جدید و در حا تغییر جامعه استفاده کنند، نمی‌توانند به طور کامل اهداف خودشان را محقق کنند. در نتیجه آن‌ها باید پس از بررسی کامل جامعه‌ی هدف و نیازهایشان، سعی کنند از روش‌های فناورانه برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.



منبع: Cloud Solutions That Will Benefit Nonprofits