پادیوم بلاگ
معرفی درگاه پرداخت پادیوم برای فروشگاه های اینترنتی و سایت

کاربردهای سرویس پیش‌پرداخت پادیوم در فضای دیجیتال

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

پیش‌پرداخت یا بیعانه یکی از سنت‌های قدیمی بازار و روشی متداول برای انجام معامله است. به خصوص در معامله‌های بزرگتر، هر گاه یک طرف خریدار و یک طرف فروشنده وجود داشته باشد، بیعانه برای تضمین انجام معامله از هر دو سمت مورد قبول واقع می‌شود؛ خریدار با پرداخت بیعانه قبول می‌کند که کالا را با مبلغ توافق شده خریداری کرده و فروشنده نیز متعهد می‌شود پس از پرداخت کامل وجه کالا را با قیمت توافق‌شده به مشتری بفروشد. 

اما انجام این فرایند در فضای دیجیتال کمی چالش برانگیز است. در حالی که اغلب معامله‌هایی از این دست بین افراد مورد اعتماد و در یک محدوده کوچک صورت می‌گیرد، فضای دیجیتال امکان برقراری ارتباط با مشتریان و فروشنده‌ها در سراسر کشور را فراهم می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا خریداران و فروشندگان بیشتری بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، اما در این بین نیاز به سازوکاری مانند بیعانه است تا بتوان اعتماد بین دو طرف را برقرار کرد.

سرویس پیش‌پرداخت پادیوم

سرویس پیش‌پرداخت پادیوم (بیعانه) به کسب‌و‌کارهای دیجیتال (چه آن‌هایی که ذی‌نفع دارند مانند دیجی‌کالا و چه آن‌هایی که فروش مستقیم دارند) کمک می‌کند تا بتوانند پیش‌پرداخت دریافت کنند. این سرویس را می‌توان به دو صورت مورد استفاده قرار داد:

  • پرداخت امن (پرداخت کل مبلغ به عنوان پیش‌پرداخت)
  • تضمین پرداخت (پرداخت بخشی از مبلغ کل به عنوان پیش‌پرداخت)

نحوه کار سرویس پیش‌پرداخت پادیوم

در تمام حالت‌ها توافق بر سر سازوکار خرید و مبلغ پیش‌پرداخت بر عهده فروشنده و خریدار است. پس از مشخص شدن مبلغ بیعانه، مشتری این مبلغ را پرداخت کرده و یک فاکتور با مقدار پیش‌پرداخت دریافت می‌کند. این مبلغ به حساب فروشنده واریز می‌شود اما هنوز اجازه برداشت ندارد. پس از انجام معامله باقی‌مانده مبلغ توسط مشتری پرداخت شده و یک فاکتور دیگر به مبلغ باقی‌مانده دریافت می‌کند که در توضیحات آن شماره و مبلغ فاکتور پیش‌پرداخت ذکر شده است. پس از پرداخت باقی‌مانده، فروشنده می‌تواند کل مبلغ را برداشت کند.

شما می‌توانید از طریق لینک زیر بیشتر با سازوکار سرویس پیش‌پرداخت پادیوم آشنا شوید:

کاربردهای سرویس پیش‌پرداخت پادیوم

کسب‌و‌کارهای مختلف می‌توانند با کمک سرویس بیعانه پادیوم طیف خدمات خود را گسترش داده و خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه کنند. در ادامه چند نمونه از کاربردهای این سرویس در کسب‌و‌کارهای دیگر را بیان کرده‌ایم:

پلتفرم‌های واسط خرید و فروش کالا (پرداخت امن و تضمین پرداخت)

این پلتفرم‌ها می‌توانند با کمک سرویس بیعانه پادیوم پرداخت امن را برای کاربران خود ایجاد کنند. برای مثال خریدار می‌تواند پس از ارتباط با فروشنده، کل مبلغ را به عنوان بیعانه پرداخت کند و پس از دریافت کالا و اطمینان از اصالت کالا، به پلتفرم تایید بدهد. یکی از چالش‌های اساسی این پلتفرم‌ها وقوع کلاهبرداری و وجود موانع متعدد بر سر راه انجام معاملات به صورت امن است. در این میان وجود یک سیستم بیانه که امکان پرداخت امن را فراهم می‌کند تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد مخاطبان و بهبود تجربه کاربری دارد.

فروشگاه‌های آنلاین

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین که فروش کلی و جزیی دارند یا کالاهایی با قیمت بالا ارائه می‌دهند، می‌توانند با کمک سرویس پیش‌پرداخت بین خود و مشتریان اعتماد برقرار کنند. یکی از گام‌های اساسی برای جلب اعتماد مشتریان ایجاد امکان خرید امن و فرصت بررسی کالا است.

وجود سیستم پیش‌پرداخت به این فروشگاه‌ها که به صورت سایت یا بر بستر شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، کمک می‌کند تا فرصت تایید اصالت کالا را داشته و با اطمینان بیشتری خرید کنند. 

آموزشگاه‌ها

آموزشگاه‌هایی که سیستم ثبت‌نام آنلاین دارند و شهریه دریافت می‌کنند، می‌توانند با کمک این سرویس مبلغ شهریه را طی چندین نوبت و طی پیش‌پرداخت دریافت کنند.

پلتفرم‌های واسط خدماتی

پلتفرم‌های خدماتی مانند آچاره که ارائه‌دهندگان خدمات را به مشتریان وصل می‌کنند نیز می‌توانند از سرویس بیعانه بهره ببرند. رضایت مشتریان و توافق دوطرفه بخش مهمی از فرایند تامین خدمات در این پلتفرم‌ها است که می‌توانند با کمک سرویس بیعانه اعتماد طرفین را افزایش داده و رضایت مشتریان را افزایش دهند.

سایت‌سازها و فروشگاه‌سازهای آنلاین

سایت‌سازها و فروشگاه‌سازهای آنلاین می‌توانند با ارائه سیستم پیش‌پرداخت به عنوان یک ویژگی (یا فیچر) به مشتریان خود کمک کنند بدون نیاز به پیاده‌سازی‌های پیچیده فنی سرویس بیعانه را ارائه دهند.

کلینیک‌ها

کلینیک‌های مختلف مانند دندانپزشکی‌ها یا کلینیک‌های روانشناسی که سرویس رزرو آنلاین دارند، می‌توانند از سرویس پیش‌پرداخت برای دریافت وجه از مشتریان بهره ببرند.

تامین‌کنندگان کالاهای سفارشی مانند هنرمندان

تامین‌کنندگان کالاهای سفارشی که نیاز به دریافت پیش‌پرداخت برای ثبت سفراش دارند می‌توانند با کمک سرویس پیش‌پرداخت بیعانه را دریافت کنند.

تالارها و رستوران‌ها

این گروه در صورتی که سیستم رزرو آنلاین داشته باشند، می‌توانند با استفاده از سرویس پیش‌پرداخت رزرو مشتریان را تایید و بیعانه را دریافت کنند.

اعتماد متقابل در فضای دیجیتال

برقراری اعتماد متقابل در فضای آنلاین بین مشتریان و فروشندگان یک گام ضروری برای ثبات و سلامت تجارت آنلاین است. سرویس پیش‌پرداخت یا بیعانه پادیوم می‌تواند به شکل‌گیری این اعتماد متقابل کمک بسزایی کرده و مسیر رشد و نمو کسب‌و‌کار را فراهم کند. برای دریافت این سرویس و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس می‌توانید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان پادیوم با شما تماس بگیرند.