پادیوم بلاگ
API استعلام کد ملی

API استعلام کد ملی برای کسب‌و‌کارها

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

این روزها کسب‌و‌کارهای مختلف داخل ایران به خصوص کسب‌و‌کارهای فعال در حوزه مالی که نیاز به دسترسی‌های بیشتری داشته و اطلاعات مهمی را پردازش می‌کنند، برای ثبت‌نام کاربران نیاز به دریافت کد ملی و تطبیق آن با نام و نام خانوادگی کاربر دارند. این سرویس بدون محدودیت مکانی و زمانی هویت کاربر در سطوح بالا را تایید کرده و یکی از موانع سر راه کلاهبرداری و ثبت‌نام با هویت جعلی است.

نحوه کار API استعلام کد ملی

این API نام، نام خانوادگی و شماره ملی را از کاربر دریافت کرده پس از ارسال اطلاعات به ثبت‌احوال، آن‌ها را بررسی می‌کند. در صورت تطبیق یا عدم تطبیق اطلاعات API یک پیغام به کسب‌و‌کار ارسال کرده و آن را از نتیجه آگاه می‌کند. 

سرویس استعلام کد ملی پادیوم

پادیوم به عنوان یک پلتفرم دوسویه میزبان سرویس‌های مختلفی برای استعلام کد ملی است که از سوی تامین‌کنندگان گوناگون ارائه می‌شوند. همچنین پادیوم سرویس تایید هویت کاربر به کمک تشخیص چهره را به کسب‌و‌کارها ارائه می‌کند. این سرویس کد ملی، شماره سریال کارت ملی و عکس یا ویدیوی سلفی کاربر را دریافت کرده و آن‌ها را با هم تطبیق می‌دهد. 

این API تایید هویت کاربر به کمک تشخیص چهره سطح بالاتری از احراز هویت را ارائه کرده و برای کسب‌و‌کارهایی که نیاز به سطوح بالای احراز هویت دارند (مانند کارگزاری‌ها و یا پلتفرم‌های تبادل رمزارز) کاربرد دارند. سرویس تایید هویت کاربر به کمک تشخیص چهره می‌تواند جایگزین مناسبی برای API استعلام کد ملی در این دست کسب‌و‌کارها باشد.

شما می‌توانید مستندات مربوط به این سرویس را در لینک زیر مشاهده کنید:

همچنین در صورتی که در خصوص API استعلام کد ملی سوال داشته و نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند: