پادیوم بلاگ
API پرداخت قبوض

API پرداخت قبوض: چطور سرویس پرداخت قبض دریافت کنیم؟

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

کسانی که قبل از دهه ۸۰ را به خاطر دارن، به احتمال زیاد صف‌های طولانی روزهای اول ماه در بانک برای پرداخت قبوض را نیز به یاد می‌آورند. زمانی طولانی فرایند پرداخت قبوض از طریق بانک‌ها و به صورت دستی انجام می‌شد. با گسترش تعداد و کاربرد ATMها این وظیفه به آن‌ها محول شد. اما با ظهور بانکداری دیجیتالی در ایران و رشد سریع ابزارها و اپلیکیشن‌های آنلاین از یک سو و توسعه اقتصاد API از سوی دیگر، API پرداخت قبوض به یکی سرویس‌های پرطرفدار بین کسب‌و‌کارهای دیجیتال تبدیل شد.

دریافت API پرداخت قبوض

برای جلوگیری از اتلاف وقت کسب‌و‌کارها و تسریع فرایندهای زمان‌بر فنی، کسب‌و‌کارهای مختلفی به عنوان واسطه APIهای پرداخت قبوض خدماتی و تلفن همراه را ارائه می‌دهند. کسب‌و‌کارهایی نظیر عصر داده و قبضینو با ارائه این خدمات به کسب‌و‌کارها، کمک می‌کنند تا فرایند توسعه اپلیکیشن خود را تسریع کرده و به کاربران خود خدمات دهند. اما هر کدام از این کسب‌و‌کارها مزایا و معایب خاص خود را دارند، چطور باید بین آن‌ها یک خدمات‌دهنده را انتخاب کنیم؟

معیارهای انتخاب ارائه‌دهنده سرویس پرداخت قبوض

مانند هر API دیگری، موقع انتخاب ارائه‌دهنده باید ۵ نکته اصلی را در نظر بگیرید:

  • پایداری و یکپارچگی: به احتمال زیاد اپلیکیشن یا کسب‌وکار شما در کنار پرداخت قبوض خدماتی، سرویس‌های دیگری نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها اغلب از ارائه‌دهندگان مختلف تهیه می‌شوند. بنابراین اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، میزان پایداری سرویس و یکپارچگی آن با سایر سرویس‌های شما است. اگر سرویس مورد نظر شما نتواند با سایر سرویس‌ها یکپارچه شود، تداخل در ارائه خدمات یک خطر جدی است.
  • امنیت: APIها بستر تبادل داده‌اند، بنابراین باید از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. مستندات فنی API را مطالعه کرده و از ارائه‌دهنده جزییات امنیتی پیش‌بینی‌شده برای جلوگیری از نشت داده‌ها را جویا شوید.
  • شخصی‌سازی: بسته به نوع اپلیکیشن یا کسب‌و‌کار، ممکن است شما نیاز به شخصی‌سازی API داشته باشید. تیم فنی ارائه‌دهنده باید این قابلیت را برای شما فراهم کرده و در صورت نیاز در مسیر شخصی‌سازی آن به شما کمک کنند.
  • راحتی تست: طبیعی است که قبل از انتخاب و پیاده‌سازی API، باید امکان تست آن را داشته باشید. ارائه‌دهنده سرویس پرداخت قبض باید به شما امکان تست آسان API و مشاهده نتایج آن را بدهد.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته: از مزایای سرویس‌های آنلاین در دسترس بودن ۲۴ ساعته آن‌ها است. اگر اپلیکیشن یا کسب‌و‌کار شما به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌دهد، از سوی ارائه‌دهندگان نیز به پشتیبانی ۲۴ ساعته نیاز دارید. بنابراین از ارائه پشتیبانی مناسب در زمان قطعی سرویس یا در صورت بروز مشکل اطمینان حاصل کنید.

API پرداخت قبوض پادیوم

پادیوم به عنوان یک پلتفرم دوسویه سرویس‌ها و APIهای گوناگون از جمله API پرداخت قبوض را به کسب‌و‌کارها ارائه می‌دهد. مزیت پادیوم نسبت به ارائه‌دهندگان این است که در پادیوم اراسه‌دهندگان مختلف می‌توانند در کنار یکدیگر سرویس‌های خود را ارائه دهند و مشتری می‌تواند به راحتی این سرویس‌ها را مقایسه کرده و انتخاب کند. همچنین پشتیبان‌های پادیوم در تمام مراحل پیاده‌سازی در کنار کسب‌وکار بوده و در صورت بروز مشکل نیز کسب‌وکار نیازی به تماس مستقیم با ارائه‌دهنده ندارد. در چنین شرایطی پشتیبان‌های فنی پادیوم به شما در عیب‌یابی و رفع مشکل کمک کرده و در صورت نیاز خود با ارائه‌دهنده تماس می‌گیرند. شما می‌توانید سرویس پرداخت قبوض پادیوم را در لینک زیر مشاهده کنید:

همچنین در صورت سوال یا نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناس‌های پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند: