پادیوم بلاگ
تنخواه کارت بانک پاسارگاد

وب‌سرویس استعلام شماره کارت پادیوم

رضا دهقان
بانکی و مالی ، کسب و کار ، مقالات

طبق آخرین آمار در سال بیش از ۳ میلیارد تراکنش کارت‌به‌کارت در کشور انجام می‌شود. بخش بزرگی از این تراکنش‌ها از طریق سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی صورت می‌گیرد و کارمزد حاصل از این تراکنش‌ها یکی از راه‌های اصلی درآمدزایی اپلیکیشن‌های پرداخت به شمار می‌رود. یکی از پیش‌نیازهای اصلی ارائه این خدمت، دریافت وب‌سرویس استعلام شماره کارت است.

نحوه کار وب‌سرویس استعلام شماره کارت

هنگامی که در یک اپلیکیشن پرداخت یا بانکی قصد انتقال وجه به کارت یک نفر را دارید، باید شماره کارت خودتان، مبلغ و شماره کارت مقصد را وارد کنید. پس از تایید انتقال وجه، این وب‌سرویس اطلاعات کارت مقصد را با داده‌های موجود در سیستم بانکی کشور تطبیق می‌دهد. در صورتی که شماره کارت اشتباه باشد یا حساب متصل به کارت به دلایلی مسدود باشد، با پیغام خطا مواجه خواهید شد. در غیر این صورت اطلاعات انتقال وجه از جمله نام صاحب حساب، تاریخ و زمان انتقال وجه و کد پیگیری برای شما نمایش داده می شود. کد پیگیری برای هر تراکنش یکتا بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند انتقال وجه (که به ندرت اتفاق می‌افتد)، می‌توانید از طریق این کد پیگیری مسیر انتقال وجه را پیدا کنید.

وب‌سرویس استعلام شماره کارت پادیوم

وب‌سرویس استعلام کارت پادیوم به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد سرویس انتقال وجه از طریق کارت را در سیستم یا اپلیکیشن خود پیاده‌سازی کنند. این سرویس شماره کارت را دریافت کرده و مشخصات صاحب کارت را ارسال می‌کند. این سرویس در حال حاضر برای هر فراخوانی ۲۰۰ تومان هزینه دارد. شما می‌توانید مستندات فنی مربوط به سرویس استعلام کارت را در لینک زیر مشاهده کنید:

کاربردهای سرویس استعلام کارت

اگر کسب‌و‌کاری دارید که خدمات مالی و پرداخت ارائه می‌دهد، یا قصد ارائه سرویس انتقال وجه گروهی را دارید، و یا فروشگاهی دارید که پرداخت از طریق کارت را قبول می‌کند، می‌توانید از این سرویس بهره ببرید. پایداری بالای این سرویس در کنار عدم محدودیت به یک بانک خاص و پشتیبانی ۲۴ ساعته پادیوم، از انتقال وجه امن و سریع اطمینان حاصل می‌کند.