پادیوم بلاگ
پادباکس

خانه‌ای هوشمند به کمک پادباکس و پادیوم

صبا محبی
تکنولوژی ، مقالات

بر اساس آمار statcounter سیستم عامل اندروید حدود ۷۶.۶۷٪ بازار سیستم عامل‌های تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌ است. این موفقیت باعث شد بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی بخواهند وارد بازار پخش‌کننده‌ی تلویزیون شوند. اندروید تی‌وی‌ها دستگاه‌هایی سخت‌افزاری هستند که استفاده از خدمات اندرویدی را در تلویزیون‌ها فراهم می‌کنند. بر اساس گزارش Rethink TV  تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۹۹ میلیون دستگاه در سراسر دنیا از اندروید تی‌وی‌ها استفاده خواهند کرد. در این شرایط بسیاری از محصولات فناورانه، نسخه سازگار با اندروید تی‌وی را ارائه داده‌اند تا بتوانند سهم بیشتری از این بازار جذاب را به خود اختصاص دهند. 

در ایران هم شرکت‌های مختلفی به جمع فعالان این حوزه پیوستند و مشغول ارائه‌ی اندروید تی‌وی و یا اپلیکیشن‌های اختصاصی برای آن‌ها هستند. برای مثال آیو، فیلیمو، نماوا، تلوبیون، آپارات، ۳۰نما و … شرکت‌هایی هستند که برای اندروید تی‌وی‌ها اپلیکیشن اختصاصی تهیه کرده‌اند. 

در این بین، پادباکس هم در زمینه‌ی ارائه‌ی دستگاه‌های اندروید تی‌وی و هم اپلیکیشن اندرویدی وارد این بازار شده است. 

پادباکس چوب جادویی است که در یک لحظه، تلویزیون شما را به ابزاری همه‌کاره و فراتر از یک تلویزیون هوشمند معمولی تبدیل می‌کند؛ کنسول بازی، نمایش‌دهنده‌ی فیلم و سریال‌های شبکه خانگی، ابزار پرداخت قبض و خرید شارژ و….. 

جادوی پادباکس به همین‌ها ختم نمی شود. کنترل پادباکس می‌تواند فرمان‌های صوتی شما را اجرایی کند. شما فقط کافی است به کنترل پادباکس بگویید: «سریال یاغی»  و همه چیز را به پادباکس بسپارید. در کسری از ثانیه سریال یاغی برای شما پخش می‌شود. 

پادباکس برای توسعه‌ی اپلیکیشن ویژه‌ی دستگاه‌های اندروید تی‌وی از APIهای پادیوم استفاده کرده است. در این پست درباره‌ی داستان همکاری پادیوم و پادباکس صحبت خواهیم کرد. 

شروع سفر پادیومی

پادباکس برای ورود به بازار اندروید تی‌وی‌ها باید به توسعه‌ی چند ویژگی در محصول خود فکر می‌کرد. برای توسعه‌ی سریع آن‌ها و اضافه کردن همه‌ی این ویژگی‌ها برای ورود به یک بازار پررقابت، از پادیوم به عنوان بازوی خود استفاده کرد. به کمک APIهای پادیوم، پادباکس توانست ویژگی‌های زیر را در محصول خود ایجاد کند: 

۱- کیف پول 

پادباکس به کمک چند api  پادیوم در زمینه حساب دیجیتال توانسته کیف پول را در اپلیکیشن خود پیاده سازی کند. مشتریان به کمک کیف پول پادباکس می‌توانند از هزاران محتوای ویدیویی، سریال، موسیقی و …. استفاده کنند. 

۲- استعلام و پرداخت قبض

یکی از امکانات پادباکس پرداخت قبوض اعم از قبض گاز، برق، تلفن همراه و … است. پادباکس به کمک api  استعلام قبض پادیوم توانسته این ویژگی را پیاده‌سازی کند. 

۳- خرید شارژ و بسته اینترنتی

این ویژگی هم به کاربران پادباکس کمک می‌کند برای تلفن همراه خود فارغ از اپراتور، بسته‌ی اینترنتی تهیه کنند. پادباکس به کمک api خرید شارژ پادیوم این ویژگی را برای کاربران خود فراهم کرده است. 

سارا بیاتیانی، مالک محصول پادباکس، درباره‌ی این همکاری می‌گوید:

ما در کنار یکدیگر چابک‌تریم و مسیر را سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانیم طی کنیم. مسیر ما درنهایت، نقطه‌ای است که به خدمات بهتر و بیشتر به کاربران پادباکس منجر خواهد شد و خوشحالیم که در سرزمین هوشمند پاد می‌توانیم تمام بازوهای اجرایی برای طی‌کردن چنین مسیری را پیدا کنیم. همکاری پادباکس و پادیوم شروع یک دوستی خوب است که بدون شک به رشد ما و رضایت کاربرانمان منجر خواهد شد. در حال حاضر چند سرویس مختلف مثل پرداخت قبض، خرید شارژ سیم‌کارت و بسته اینترنت توسط پادیوم برای کاربران پادباکس مهیا شده تا آنها بتوانند به‌راحتی از این خدمات هم استفاده کنند. خدمات مالی باعث می‌شود پادباکس در کنار انواع سرویس‌های سرگرمی و آموزشی که پیش‌ازاین داشت، وارد حوزه جدیدی شود و نیازهای کاربرانش را بیش‌ازپیش برآورده سازد.

برای آشنایی بیشتر با پادباکس، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت این شرکت بزنید:

این همکاری ادامه دارد

برای محصولی چون پادباکس، همیشه امکاناتی وجود دارد که بتوان آن را توسعه داد و به محصول نهایی اضافه کرد. بخشی از زیربنای این امکانات APIهای پادیوم هستند. برای همین در آینده شاهد APIهای بیشتری از پادیوم در پادباکس خواهیم بود. 

در سطح دنیا open apiها به کسب‌وکارها کمک کرده‌اند که محصولات خود را با سرعت بیشتری توسعه دهند. پادیوم به کسب‌وکارها کمک می‌کند به جای اینکه درگیر پیدا کردن apiها و وب‌سرویس‌ها از نهادهای مختلف شوند و بخواهند وقت خود را در این زمینه صرف کنند، به امور تخصصی خود بپردازند و محصولی با امکانات و ویژگی‌های متنوع برای مشتریان خود خلق کنند.