پادیوم بلاگ
سرزمین هوشمند پاد بانک پاسارگاد

سرزمین هوشمند پاد چیست؟

رضا دهقان
تکنولوژی

ایجاد و توسعه بستری برای خلق ارزش پایدار و گسترش نوآوری در عرصه فناوری همواره یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها و کشورها است. این بستر باید ضمن ایجاد امکانات لازم برای راه‌اندازی و توسعه سیستم‌ها و سرویس‌ها، قابلیت مقیاس‌پذیری را نیز برای آن‌ها فراهم کند. قدرت انعطاف چنین بستری منوط به تعداد اتصالات و ارتباطاتی است که داخل آن توسعه پیدا می‌کند.

پلتفرم سرزمین هوشمند پاد بانک پاسارگاد یک بستر مجازی را فراهم می‌کند که در آن اکوسیستم‌های گوناگون مانند اکوسیستم اقتصادی، فرهنگی، هنری، ورزشی و… رشد و تبلور پیدا می‌کنند. این سرزمین به‌عنوان یک فضای مجازی و به‌عنوان یک دگرفضا برای کاربران عمل کرده و میتواند تشکیل‌دهنده‌ی یک اقتصاد متصل باشد. پاد، سرزمینی است که در آن بانک، فروشگاههای خرد و کلان، پاساژها، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی و … همگی می‌توانند به فعالیت‌های انتفاعی و یا غیرانتفاعی خود پرداخته و با شهروندان این شهر در ارتباط باشند، پول ردوبدل کنند، خرید کنند، تاکسی بگیرند و برای خشک‌شویی لباس بفرستند، از وقایع و اتفاقاتی که دوروبرشان در جریان است خبردار شوند و … . در واقع پاد سرزمینی است که در کنار فضای فیزیکی موجود برای ایرانیان شکل گرفته و روندها و نیازهای زندگی شهروندان از طریق اکوسیستم‌های موجود در پاد تامین می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «بانک‌ها چگونه می‌توانند در اقتصاد API شکوفا شوند؟» را هم بخوانید.

جایگاه پادیوم در سرزمین هوشمند پاد

در ساختار سرزمین هوشمند پاد بانک پاسارگاد پادیوم به‌عنوان هسته‌ مرکزی سرزمین پاد، پایگاه عرضه‌ سرویس‌های نرم‌افزاری و زیرساختی به‌حساب می‌آید. این زیرساخت پایه‌ سرزمین پاد یک زیرساخت جامع، منعطف و قابل‌اعتماد برای برقراری، حفظ و گسترش ارتباط بین کسب‌وکار و مشتریان است. تمرکز این زیرساخت بر روی مشتری است و هسته‌ مدیریت مشتری خود را با نگاه سرویس‌گرا و به‌گونه‌ای طراحی کرده است که سرویس‌های مبتنی بر مشتری قادر خواهند بود به‌صورت Plug and Play به آن متصل شده و خدمات خود را ارائه نمایند. خدمات پلتفرم پادیوم B2B2C هستند. به عبارتی مشتری پلتفرم پادیوم در درجه‌ی اول کسب‌وکارها و سپس کاربران نهایی و مشتریان آن کسب‌وکارها هستند. در ادامه اجزاء مختلف پادیوم معرفی شده‌ و در بخش‌های بعدی اجزاء پادو همچنین ذی‌نفعان و شبکه‌های بازار هر یک از حوزه‌‌های دیجیتالی معرفی و بررسی شده‌اند.

خدمات پایه‌ای پادیوم بر بستر پاد

احراز هویت یکپارچه

سامانه احراز هویت یکپارچه پاد عملیات‌های مربوط به حساب کاربری از جمله ثبت‌نام، ورود به حساب، اجازه دسترسی، تغییر رمز عبور و تغییر مشخصات کاربری را مدیریت می‌کند. این سامانه به عنوان سامانه احراز هویت مرکزی سرزمین هوشمند پاد عمل کرده و سایر خدمات ارائه‌شده زیر نظر این سامانه از امنیت کامل برخوردار هستند. سامانه اجراز هویت یکپارچه پاد بر اساس استاندارد OAuth2.0 توسعه پیدا کرده و ه عنوان دروازه ورود به سرزمین هوشمند پاد عمل می‌کند. 

حساب مجازی

حساب مجازی پاد که توسط بانک پاسارگاد پشتیبانی می‌شود، یکی از سرویس‌های اساسی است که با تسهیل روند ایجاد حساب بانکی و دسترسی به منابع مالی، ایجاد امکان ارتباط مستقیم با کسب‌و‌کارها و ارائه خدمات بانکی در قالبی نوین، به توسعه سایر قسمت‌های سرزمین پاد کمک می‌کند. یکپارچگی حساب مجازی با سایر سرویس‌های ارائه‌شده در پادیوم باعث می‌شود تا فرایندهای مالی بین کسب‌و‌کارها و مشتریان با سهولت بیشتر و در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.

زیرساخت مدیریت محتوا

زیرساخت مدیریت محتوای پادیوم امکانات گسترده‌ای در اختیار کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانند محتواهای گوناگون خود بر بسترهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی و بلاگ را مدیریت کنند. برگزاری مسابقه، قرعه‌کشی، نظرسنجی، انتشار و ویرایش محتوا، مدیریت کامنت‌ها و امتیازدهی به محصولات از جمله امکانات زیرساخت محتوای پاد است. همچنین امکانات مختلفی برای تهیه گزارش‌های مربوط به محتوا در این زیرساخت پیش‌بینی شده است که برای تعیین استراتژی‌های محتوایی و گزارش‌های دوره‌ای مفید هستند.

ارتباطات و پیام‌رسانی

امکان برقراری ارتباط تعاملی بین کسب‌و‌کارها و مشتریان برای مدیریت کسب‌و‌کار ضروری است. سیستم‌های ارسال نوتیفیکشن، پشتیبانی آنلاین و چت برای برطرف‌سازی این دسته از نیازهای کسب‌و‌کارها توسعه پیدا کرده است. 

پلتفرم مرکزی اینترنت اشیاء

گسترش و پیشرفت فناوری‌ در طی سال‌های اخیر، منجر به توسعه پلتفرم‌های اینترنت اشیاء شده است که با هدف تسهیل زندگی روزمره کاربران و اتوماسیون وظایف کسب‌و‌کارها توسعه پیدا می‌کنند. استقبال گسترده کسب‌و‌کارها و کاربران از اینترنت اشیاء، آن را برای تشکیل اکوسیستم‌های دیجیتالی و پلتفرم‌های کسب‌و‌کاری ضروری می‌کند. پلتفرم اینترنت اشیاء پاد، مجموعه‌ای از سرویس‌های نرم‌افزاری است که وظیفه‌ ایجاد بستر برای ارتباط سخت‌افزارهای متصل به اینترنت با شبکه‌ی ابری پاد را دارد. ارائه سرویس‌های مدیریت تجهیزات سخت‌افزاری و داده‌های تبادل‌شونده، ذخیره‌سازی اطلاعات، مدیریت دسترسی به سخت‌افزارها و اطلاعات، ازجمله مواردی است که در بخش پلتفرم مرکزی اینترنت اشیاء ارائه می‌شود.

بستر بلاکچین

وقتی از بلاکچین صحبت می‌کنیم، رمزارزها و به طور مشخص بیتکوین به ذهن خطور می‌کند. اما در واقع بلاکچین یک شیوه غیرمتمرکز برای معماری پایگاه داده و توسعه سیستم‌های دیجیتالی است. با توجه به ماهیت غیرمتمرکز بودن سرزمین هوشمند پاد و دخیل بودن ذی‌نفعان مختلف که ممکن است به یکدیگر اعتماد کامل نداشته و حتی انگیزه‌های آن‌ها با یکدیگر متضاد باشند، بهره‌گیری از فناوری بلاکچین برای ایجاد یک پایگاه داده‌ی مشترک ناگزیر است. بستر بلاکچین به‌عنوان رویکردی برای پایگاه داده‌ مشترک در سرزمین پاد عمل می‌کند و ابزارهایی مانند قراردادهای هوشمند و رمزنگاری هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تحلیل داده

در حال حاضر با دیجیتالی شدن گسترده فعالیت‌ها، میزان تولید اطلاعات در کسب‌وکارها بسیار افزایش یافته است. این انفجار اطلاعاتی با تمایل شدیدی به استفاده از اطلاعات و بهره‌گیری از آن همراه بوده است. در سرزمین هوشمند پاد به‌عنوان یک بستر مجازی و دیجیتالی، داده و اطلاعات و به عبارت دقیق‌تر کلان‌داده زیربنا و اساس این سرزمین به‌حساب می‌آید و یکی از شیوه‌های خلق ارزش برای کسب‌وکارهایی است که عضو این سرزمین هستند، تسهیل روند تحلیل داده‌هایی است که در این سرزمین تولید می‌کنند یا با رعایت قوانین و مقررات حریم شخصی به آن دسترسی دارند.

پادیوم، پنجره سرزمین هوشمند پاد

پادیوم به عنوان یک بازارچه API و خدمات دیجیتال، در قلب سرزمین هوشمند پاد فعالیت می‌کند. در پادیوم علاوه‌ بر زیرساخت‌های سرزمین هوشمند پاد، امکان تبادل خدمات بین کسب‌و‌کارها از طریق ارائه API نیز وجود دارد. ماهیت پلتفرمی پادیوم به آن اجازه می‌دهد تا به طور مستمر بین کسب‌و‌کارها و اکوسیستم های مختلف ارتباط ایجاد کرده و آن‌ها را به شبکه‌های گسترده تبدیل کند. 

برای ورود به بستر سرزمین هوشمند پاد و استفاده از زیرساخت‌های آن، کافی است تا در پادیوم یک حساب کاربری ایجاد کنید و از خدمات متنوع پاد بهره‌مند شوید.

سرزمین هوشمند پاد به چه معناست؟

پلتفرم سرزمین هوشمند پاد بانک پاسارگاد یک بستر مجازی را فراهم می‌کند که در آن اکوسیستم‌های گوناگون مانند اکوسیستم اقتصادی، فرهنگی، هنری، ورزشی و… رشد و تبلور پیدا می‌کنند. این سرزمین به‌عنوان یک فضای مجازی و به‌عنوان یک دگرفضا برای کاربران عمل کرده و میتواند تشکیل‌دهنده‌ی یک اقتصاد متصل باشد

شماره تلفن پشتیبانی سرزمین هوشمند پاد:

برای دریافت پاسخ سوال‌های خود در زمینه خدمات سرزمین هوشمند پاد با شماره زیر تماس بگیرید:
۰۲۱-۸۹۵۱۴۲۱۴