اگر شما صاحب کسب و کاری در زمینه هتلداری و گردشگری هستید، در این مقاله به شما فناوریهایی را معرفی میکنیم که در عرصه رقابت در این زمینه به شما کمک میکنند و همچنین باعث میشوند کیفیت کسب و کار خود را بهبود ببخشید.
ممکن است شما از سیستم مدیریت اموال، سیستم مدیریت رزرو و یا هر سرویس دیگری برای مدیریت هتل خود استفاده کنید. فارغ از نوع سرویسی که استفاده میکنید، ما برای شما سه راه حل کلی داریم که بهتر است هنگام استفاده و یا تهیه امکانات هتل، آنها را در ذهنتان داشته باشید:
از سیستمهای “مبتنی بر ابر” استفاده کنید.
اگر در طول ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته از یک سیستم PMS استفاده میکردید و هنوز آن را تغییر ندادید، به احتمال زیاد به این دلیل است که بر روی این سیستم، اطلاعات بسیار زیادی از قبیل اطلاعات فروش، تاریخ، قیمتگذاریها و … را ذخیره کردهاید و در حال حاضر، این سیستم، سیستم مورد اعتماد شماست هرچند که قدیمی باشد. این موضوع قابل درک است که با توجه به هزینههای بالا و محدودیتهایی که سیستم قدیمی دارد، شما مایل به تغییر آن نباشید. با این حال باید بگوییم مزایای تغییر سیستم بسیار بیشتر از نگرانیهای شماست و ارزش آن را دارد که سیستمتان را تغییر دهید.
انتقال به یک سیستم مبتنی بر ابر که همهچیز را به صورت آنلاین ذخیره میکند، بسیار کاراتر از سایر سیستمهاست؛ چون این امکان را در اختیارتان قرار میدهد که دادهها و اطلاعات را به صورت یکپارچه به روزرسانی کنید و نیازی به نگهداری از چندین سیستم مختلف وجود ندارد. علاوه بر این، استفاده از سیستمهای مبتنی بر ابر، آیندهی کسب و کار شما را در بلندمدت تضمین میکند؛ به گونهای که در برابر هرگونه تغییرات تکنولوژی در ۱۰ سال آینده، آماده خواهید بود.
به دنبال فناوری “ارتباطات” باشید.
مشخص کردن صاحبان اماکنی که هنوز هم برای عملیات رزرو خود از سیستمهای قدیمی استفاده میکنند، کار چندان سختی نیست. عدهای از آنها دلیلشان عدم اعتماد کامل به فناوری است. آنها حتی ممکن است از ثبت کاغذی به عنوان نسخهی پشتیبان برای سیستم دیجیتال خود استفاده کنند. برخی دیگر هم به این دلیل که هنوز تکنولوژی رزرو مورد نظر خود را نیافتند، ناچارا از سیستم قدیمیشان برای رزرو استفاده میکنند.
البته باید گفت همهی تکنولوژیها ۱۰۰ درصد هوشمند نیستند. به طور مثال تصور کنید که شما یک برنامهی خودکار برای check-in مسافران خود نصب کردهاید؛ به گونهای که این امکان را در اختیار آنان قرار میدهد که بتوانند از راه دور عمل check-in را انجام دهند. اما بعد متوجه میشوید که این برنامه به سیستم رزرو شما متصل نیست و هنوز مجبورید اطلاعات میهمانان را به صورت دستی در سیستم رزرو خود وارد کنید. بدیهی است که چنین سیستمی برای شما مفید و کارا نخواهد بود.
استفاده از تکنولوژی باید باعث شود که کارهای شما به نحوی بهتر و کاراتر انجام شوند و برای کسب و کار شما سودآور باشد. در نتیجه اگر بدنبال استفاده از راهحلهای فناورانه در کسب و کار خود هستید؛ توجه داشته باشید که ویژگیهای زیر را دارا باشند:
- به راحتی به سیستمهای دیگر متصل شود.
- این امکان وجود داشته باشد که آن را با سرویس فعلیتان مقایسه و امتحان کنید.
- به راحتی با تکنولوژی فعلی شما قابل یکپارچهسازی باشد.
مثل یک “مهمان” فکر کنید.
مسافر مدرن در هر لحظه از سفر خود، از برنامهریزی برای سفر گرفته تا انتهای آن، به تکنولوژی متصل است و از آن استفاده میکند. این به این معناست که مسافر مدرن توقع دارد محل اقامتش نیز به تکنولوژی متصل باشد.
برای برطرف کردن این تقاضای رو به رشد، بهتر است خودتان را به جای یک مسافر یا مهمان قرار دهید. اگر شما به آنها توانایی check-in از راه دور را بدهید و یا به سوالاتی که ممکن است برایشان بوجود بیاید با استفاده از یک سرویس پیامرسان آنلاین، پاسخگو باشید؛ به این معناست که از تکنولوژی در جهت کمک به مهمانانتان به درستی استفاده کردهاید و این امر باعث آسانتر و دلپذیرتر شدن سفر و اقامت برای آنهاست.
در نتیجه، اگر میخواهید در دنیای رقابت باقی بمانید و تجربیات ماندگاری را در اختیار مسافران خود قرار دهید و همچنین آیندهی کسب و کار خود را تضمین کنید، بهتر است سیستمهای خود را بهروزرسانی کرده و تکنولوژیهای جدید و کارامد را در فضای کسب و کاریتان وارد کنید.