استارتاپ ZIG در سال ۲۰۲۲ و با ادغام دو شرکت ZigPay و NetPDV ایجاد شد. ZigPay یک پلتفرم پرداخت برای مراسمها بود و NetPDV نیز راهکار پرداخت بدون پول نقد را به مشتریان خود ارائه میکند. اکنون Zig با تمرکز بر بازار سرگرمیهای زنده از جمله مراسمهای شرکتی و شخصی و فستیوالها، به برگزارکنندگان راهکارهای مدیریت، پرداخت و فروش بلیط ارائه میکند.
استارتاپ Zig تقاطع فناوری و سرگرمی است
استارتاپ Zig بیش از هر چیزی بر ایجاد یک تجربه لذتبخش برای مشتریان خود و شرکتکنندگان در مراسمها تاکید دارد. از این رو این استارتاپ برزیلی با استفاده از فناوری های نوین و توسعه راهکارهای یکپارچه و ساده نظیر پرداخت بدون پول نقد، کنترل دسترسی، فروش بلیط، جمعآوری و تحلیل داده، خود خدماترسانی و پرداخت آنلاین ضمن ایجاد یک تجربه کاربری لذتبخش مدیریتی و اجرایی برای برگزارکنندگان، با سازماندهی مراسم و ایجاد فرایندهای ساده و قابل تکرار، به شرکتکنندگان کمک میکند تا تا از مراسم یا همایش نهایت استفاده را ببرند.
حرکت بر لبه فناوری
یکی از ویژگیهای Zig حرکت بر لبه فناوری و تلاش همواره برای توسعه راهکارهای نوین است. این استارتاپ نوآوری را یکی از اصول بنیادین خود معرفی کرده و این موضوع را در عمل با ایجاد شراکتهای استراتژیک و توسعه راهکارهای جدید نشان میدهد. برای مثال Zig در همکاری با Visa، روی فناوری جدیدی تمرکز کردهاند که فرایند پرداخت در مراسمها را سادهتر کرده و با حذف «صف پرداخت»، تجربه کاربری بهتری را برای شرکتکنندگان رقم بزنند.
به دلیل تراکم بالای جمعیت در مراسمها و اشکالات متعددی که ممکن است برای ماشینهای پرداخت به وجود آید (مانند عدم دسترسی به اینترنت)، همواره صفهای پرداخت طولانی جلوی بوفهها ایجاد میشوند. برای حذف این مشکل، Zig با کمک Visa روی یک فناوری مبتنی بر یک دستگاه فیزیکی (مانند مچبند، ساعت هوشمند و یا گوشی همراه) کار میکند که به شرکتکنندگان اجازه میدهد تنها با نزدیک کردن دستگاه خود به دستگاه پرداخت و احراز هویت آنی، به صورت آنلاین و آفلاین پرداخت خود را انجام دهند. به این ترتیب فروشندگان دیگر نگران پرداخت نخواهند بود و شرکتکنندگان نیز نیازی نیست در صفهای طولانی (و گاهی شرایط تهویه نامناسب) منتظر بمانند.
چنین نوآوریهایی میتواند مرزهای پرداخت را جابهجا کند و به استارتاپها اجازه میدهد تا در تلاش برای رقابت با یکدیگر و کسب سهم بزرگتر در بازار، راهکارهای نوینی را در اختیار مشتریان خود بگذارند.
بازار پرسود مراسمها
استارتاپ Zig در سال ۲۰۲۲ گردش مالی ۲.۲ میلیارد دلاری را ثبت کرده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ دوبرابر شده و انتظار میرود این رقم در سال ۲۰۲۴ به عدد تاثیرگذار ۷ میلیارد دلار برسد. این موضوع نشان میدهد که بازار مراسمها و همایشها تشنه استفاده از فناوری برای بهبود فرایندهای قدیمی است و مشتاقانه از راهکارهای نوآورانه برای کاهش هزینهها و بهبود تجربه کاربری حمایت میکند.
اکنون مراسمهای بزرگی نظیر مسابقات فرمول ۱ و فستویالهای موسیقی مانند Rock in Rio با کمک راهکارهای Zig مدیریت و اجرا می شوند و تمدید قرارداد این مراسمها با استارتاپ Zig نشان از موفقیت این شرکت در ارائه راهکار و جذب مشتریان دارد.
در سال ۲۰۲۲، تنها ارزش بازار مراسمهای زنده موسیقی و کنسرتها در سراسر دنیا حدود ۱۱ و نیم میلیارد دلار بوده است که یعنی استارتاپهایی نظیر Zig هنوز جای بسیار زیادی برای رشد دارند. با وجود حرکت دنیا به سمت دنیای دیجیتالی و نفوذ فناوری به جزییات زندگی روزمره مردم، بعید نیست روزی Zig و استارتاپهای نظیر آن به یکی از غولهای صنعت پرداخت در دنیا تبدیل شوند.
پادیوم یک بازارچه API و یک پلتفرم دوسویه است که با ارائه APIها و راهکارهای متنوع و گوناگون به راهاندازی و توسعه کسبوکار شما بر بستر دیجیتال کمک میکند. در صورتی که در مورد خدمات و محصولات پادیوم سوالی داشته و یا در مورد یک سرویس خاص نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، میتوانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند: