پادیوم بلاگ
وب سرویس استعلام کد پستی

معرفی وب‌سرویس استعلام کد پستی

صبا محبی
مقالات

آیا می‌دانستید بیشتر از ۳۰ درصد سبدهای خرید رهاشده، در مرحله‌ی تکمیل اطلاعات فردی به وقوع می‌پیوندد؟ مرحله‌ای که احتمالا کاربر از پر کردن  بخش‌های متعدد خسته می‌شود و به این نتیجه می‌رسد که این کالا چندان هم برایش ضروری نیست و اصلا چرا باید این همه به خودش سختی بدهد؟ برای همین است که این روزها بیشتر تحلیل‌گران محصولات فناوری به این نتیجه رسیده‌اند که این مرحله را باید برای کاربر راحت‌تر کنند تا کاربر زودتر به صفحه‌ی پرداخت هدایت شود. یکی از روش‌های کاهش مدت زمان رسیدن کاربر به صفحه پرداخت، استفاده از وب سرویس استعلام کد پستی است. 

وب سرویس استعلام کد پستی چیست؟ 

در حال حاضر  دو نوع وب سرویس مرتبط با کد پستی وجود دارد که عبارتند از: 

  • دریافت کد پستی از روی مختصات جغرافیایی: این وب سرویس به دو صورت قابل عرضه به کاربر است. در حالت اول کاربر روی نقشه لوکیشن دقیق (در سطح پلاک) محل مورد نظرش را پیدا می‌کند و وب سرویس به کاربر کلیه‌ی کدهای پستی که با آن پلاک مرتبط است، نشان می‌دهد. روش دیگر هم این است که کاربر ژئولوکیشن را می‌داند و وارد می‌کند و وب‌سرویس به او کدهای پستی مرتبط با آن ژئولوکیشن را نشان می‌دهد. 
  • دریافت آدرس از کد پستی: سرویس قبلی راه‌هایی برای به دست آوردن کد پستی بود، اما در این وب سرویس تنها با وارد کردن کد پستی، تمامی بخش‌های مرتبط با آدرس، اعم از استان، شهر، خیابان اصلی و فرعی و پلاک مشخص می‌شود. این کار باعث کاهش اتلاف زمان در پر کردن قسمت مشخصات فردی می‌شود. 

در پادیوم کدام وب سرویس وجود دارد؟

پادیوم یک بازارچه API  است که در آن می‌توانید APIهای مختلفی را پیدا کنید. یکی از APIهای کاربردی پادیوم، API دریافت آدرس از طریق کد پستی است. در این API لازم است کد پستی معتبر ده رقمی به عنوان ورودی نوشته شود تا اطلاعاتی نظیر استان،شهر، خیابان، کوچه و واحد به عنوان خروجی نمایش داده شود. از این API می‌توان برای تطبیق اطلاعات کاربر هم استفاده شود. 

اگر نیاز به چنین سرویسی دارید، فرم زیر پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند:

    چه سرویس‌های دیگری مشابه این سرویس هستند؟ 

    این سرویس همانطور که اشاره کردیم، برای کسب‌وکارهایی مانند فروشگاه‌های اینترنتی مناسب است. در یادداشت جداگانه‌ای مجموعه APIهایی که برای فروشگاه‌های اینترنتی مناسب هستند، معرفی کردیم. که در لینک زیر می‌توانید آن‌ها را بخوانید: 

    اما علاوه‌براین‌ها، پیشنهاد می‌کنیم از سرویس OCR اطلاعات کارت ملی هم استفاده کنید. البته این در صورتی است که شما نیاز به اطلاعات هویتی افراد نیاز دارید (مثلا کارگزاری‌ها). در این صورت فقط کافی است کاربر تصویر کارت ملی و یا سایر مدارک هویتی خود را آپلود کند و شما به کمک این API می‌توانید به راحتی همه‌ی اطلاعات را در بخش‌های مختلف نمایش دهید. همچنین پیشنهاد ما این است که یادداشت «معرفی APIهای احراز هویت» را هم بخوانید.