پادیوم بلاگ
بورس ایران

معرفی APIهای کاربردی برای یک فروشگاه‌های اینترنتی

یاسمن عیسایی
کسب و کار ، مقالات

در بازار رقابتی شدید امروز قطعا برای محبوبیت و معروفیت فروشگاه اینترنتی خود، باید حرفی برای گفتن داشته باشید و فروشگاه شما تا حد ممکن کار را برای مشتریانش راحت کرده باشد؛ چون در حال حاضر برای فروش هر محصول یا خدمت، چندین فروشگاه مختلف وجود دارد و دیگر نیازی نیست، برای پیدا کردن هر محصول به هر دری بزنیم! بنابراین اگر می‌خواهید در این بازار شلوغ شما بیشترین حجم فروش را داشته باشید و سود کنید، باید بسیار حرفه‌ای عمل کنید و با بالاترین سرعت، بیشترین خدمت را ارائه دهید!
در این یادداشت از وبلاگ پادیوم قرار است به معرفی مختصر راز و رمزهای مورد نیاز برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی بپردازیم و مجموعه api هایی را به شما معرفی کنیم که برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی به شما کمک بسیاری می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید، فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما راهکارها و APIهای متنوع پادیوم را به شما معرفی کنند و شما را در این مسیر راهنمایی کنند:

    ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای چیست؟

    یک فروشگاه برای قرار گرفتن در میان انبوهی از رقبا باید دائما سعی در بهبود خود داشته باشد. اما وجود چند ویژگی ضروری است. ما یک چک لیست در این زمینه آماده کرده‌ایم:

    • بهینه (سئو) کردن سایت فروشگاه 
    • استفاده از تصاویر با کیفیت برای سایت فروشگاه 
    • راحتی کاربر در استفاده از فروشگاه اینترنتی
    • نوشتن ویژگی‌ها و اطلاعات کامل محصولات 
    •  سایت فروشگاهی‌ حتما ریسپانسیو باشد: یعنی سایت، خودش را با هر دستگاهی مانند موبایل یا تبلت تطبیق دهد.
    • چندین گزینه برای ارسال محصول 
    • ارسال رایگان محصول
    •  امنیت و پشتیبانی قوی فروشگاه
    • جلب اعتماد مشتری 
    •  تخفیف گاه و بی‌گاه روی محصولات 
    •  سرعت بالای فروشگاه اینترنتی با کمک گرفتن از APIهای مختلف


    اولین نیازهای یک فروشگاه آنلاین چیست؟

    برای شروع نیازی نیست تمامی گزینه‌های بالا را با هم داشته باشید. اما درگاه پرداخت، صدور فاکتور،  تسهیم وجه و ارسال کالا مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن‌های یک کسب‌وکار آنلاین محسوب می‌شوند.

    برای سرعت بخشیدن و تسهیل در انجام احسن این مراحل، روش‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از بهترین‌ها، کمک گرفتن از APIها است. APIها همچون کاتالیزور سبب تسهیل و سرعت بخشیدن به کارها و کاهش هزینه می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از این APIها می‌پردازیم.

    API های لازم برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی

    همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، عوامل تاثیرگذار مختلفی در جلب رضایت مشتری وجود دارد که باعث کاهش دغدغه‌‌ و افزایش رضایتمندی از فروشگاه شما می‌شود. شما به کمک APIها می‌توانید به این دغدغه‌ها پاسخ دهید. قطعا بهترین و کم‌خطاترین روش برای انتقال اطلاعات از نرم‌افزارهای مختلف به یکدیگر،‌ چنگ انداختن به ریسمان APIها است.

    ارسال کالا

    اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، ارسال فوری و آسان کالا برای مشتریان یکی از دغدغه‌های اصلی شما محسوب می‌شود. استفاده از API پادرو یک روش بسیار کارآمد و عالی برای حل این مسئله در فروشگاه های اینترنتی به شمار می‌آید.
    از جمله مزایای پادرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • ارسال فوری و آسان سفارش‌ها
    • انتخاب ارزان‌ترین و سریع‌ترین شرکت پستی
    • رهگیری سفارش توسط مشتری

    خرید (فرآیند صدور فاکتور)

    یک بخش مهم از خرید اینترنتی فاکتور محصولات است. هر خریدی برای به رسمیت شناخته شدن نیاز به فاکتور دارد. شما با سرویس خرید پادیوم می‌توانید فرآیند فاکتور را در عملیات خرید آنلاین کسب‌وکار خود مدیریت کنید. به عبارتی می‌توانید در این سامانه پیش‌فاکتور صادر کنید، آن را به فاکتور تبدیل کنید، فاکتور را کاهش داده و یا باطل کنید و نگران برگشت وجوه کسر شده از فاکتور (refund) نباشید. چرا که این موضوع در پلتفرم مدیریت و انجام می‌ٰشود.

    تسهیم وجه

    اگر قرار است کسب‌وکارتان به صورت دو سویه عمل کند به این معنا که شما همچون یک واسط و نماینده فروش محصولات کسب‌وکاری، هسته اصلی موضوع قرار بگیرید؛ سرویس تسهیم وجه از ضروریات کسب‌وکارتان به حساب می‌آید! چون در این صورت شما نیازمند اطلاعات سایر کسب‌وکارها خواهید بود. چالشی که در این مدل همکاری وجود دارد این است که کدام کسب‌وکار پول را از مشتری دریافت کرده و با شریک خود تسهیم و تسویه کند؟ این چالش زمانی پررنگ می‌شود که این درآمد به جای یک بار، دوبار توسط اداره مالیات شناسایی می‌شود: یک بار در هنگام فروش کالا از کسب‌وکار الف به مشتری، و یک بار هنگام تسویه از کسب‌وکار الف به کسب‌وکار ب.

    در واقع کسب‌وکارها در این مدل گاهی مجبور به پرداخت دو مرتبه مالیات برای یک درآمد می‌شوند. به همین منظور سرویس تسهیم فروش به کمک شما می‌آید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این سرویس، باید از حساب دیجیتال پاسارگاد و راهکار پرداخت پادیوم استفاده کنید. با این سرویس می‌توانید، تمام درآمدها را به صورت آنی و میان ذینفعان متعدد تسهیم کنید و از دغدغه پرداخت مالیات برای درآمدهایی که متعلق به شما نیست، رها شوید. 

    پرداخت

    خدمات پرداخت آنلاین را می‌توان قلب اقتصاد دیجیتال دانست. تمامی کسب‌وکارهای آنلاین در بخشی از کسب‌وکار خود نیازمند دریافت وجه از کاربران و مشتریان خود هستند. زیرساخت پرداخت سرزمین هوشمند پاد، زیرساختی جامع و توانمند برای سامان‌دهی پرداخت‌های کسب‌وکار آنلاین شما است. 

    شما این زیرساخت را می‌توانید به سرعت و بدون طی فرآیندهای زمان‌بر اداری، تنها با احراز هویت در بانک پاسارگاد دریافت کنید و به کسب‌وکار خود بیافزایید. 

    یکی از خوبی‌های استفاده از سرویس پرداخت این است که کاربر می‌تواند علاوه بر درگاه (IPG) یک حساب مجازی داشته باشد و با کیف پول خود پرداخت را در هر لحظه انجام دهد.

    علاوه بر موارد گفته شده در زیرساخت پرداخت آنلاین پادیوم می‌توانید از خدمات زیر نیز بهره‌مند شوید:

    • پرداخت با پیامک بدون نیاز به اتصال به اینترنت
    • پرداخت در آینده
    • پرداخت از طریق دریافت لینک پرداخت بدون نیاز به رجوع به وب‌سایت
    • تهاتر فاکتورها با کسب‌وکارهای دیگر
    • پرداخت از طریق POS

    همچنین این مجموعه سرویس شامل خدمات درگاه پرداخت هم می‌شود. اما ما درگاه پرداخت پادیوم را در یک پست به صورت جداگانه معرفی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «پادیوم؛ فراتر از یک درگاه پرداخت» را بخوانید و از مزیت‌های پادیوم به عنوان درگاه پرداخت آگاه شوید.

    نرم‌افزار اتوماسیون اداری

    گاهی ممکن است در یک سازمان و بخش نیاز به تبادل اطلاعات میان نرم‌افزارهای مختلف درون‌سازمانی باشد. به عنوان مثال برای تبادل اطلاعات بین دو نرم‌افزار منابع انسانی و مدیریت مالی شما نیازمند یک پلتفرم نرم‌افزار اتوماسیون اداری خواهید بود.
    نرم‌افزارهای اتوماسیون کسب‌وکار به کمک API ها شما را قادر می‌سازند تا داده‌ها را از سایر نرم‌افزارها جمع‌آوری کنید و آن‌ها را با تیم‌های خود در باقی فرآیندها به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید نرم‌افزارهای رایجی همچون نرم‌افزارهای حسابداری، CRM ،ERP و… را یکپارچه‌سازی کنید و با این کار بهره‌وری سازمان را بالا ببرید.

    یادداشت به پایان رسید اما لطفا صفحه را نبندید!

    در دنیای امروز برای عقب‌ نماندن باید به تمامی فناوری‌های تسهیل‌کننده مسیر چنگ انداخت و از آن‌ها کمک جست. استفاده از روش‌های بالا می‌تواند به شمایی که به تازگی قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود را دارید، کمک شایانی کند. شاید رعایت همۀ این موارد به‌ظاهر کار سخت و پیچیده‌ای به‌نظر بیاید، اما با انتخاب یک سیستم طراحی سایت فروشگاهی مناسب، بخشی عمده‌ای از مسیر را طی کرده‌اید.

    در نهایت خوشحال می‌‎شویم، نظرات‌تان را بخوانیم و به دغدغه‌های شما در زمینه “API های لازم برای راه‌اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی” پاسخ دهیم؛ پس سوالات‌ خود را بپرسید یا اینکه با شماره تماس ۰۲۱-۸۹۵۱۸۹۸۹ بگیرید و با کارشناسان پادیوم  در ارتباط باشید.