پادیوم بلاگ
معرفی شرکت عصر داده

عصر داده؛ پیشرو در خدمات پرداخت قبض

صبا محبی
مقالات

از زمانی که ساعت‌ها برای پرداخت قبض آب و برق در بانک‌ها می‌ایستادیم، سال‌های زیادی نگذشته است. اما حالا به اینکه در چند دقیقه همه‌ی قبض‌هایمان را پرداخت کنیم، عادت کرده‌ایم. اما این راحتی و صرفه‌جویی در زمان با وجود شرکت‌هایی مانند عصر داده عملی شده است. به پاس همکاری عصر داده با پادیوم و قرار گرفتن بخشی از سرویس‌های پرداخت قبض و هوش مصنوعی این شرکت در بازارچه API پادیوم، سرگذشت این شرکت را مرور و خدمات و سرویس‌های آن را معرفی کردیم. 

گذر از B2C به B2B

برای بسیاری از کارآفرینان فعالیت در کسب‌وکارهای B2C جذاب و مهیج است. چرا که روزانه با کاربران و مشتریان بسیاری می‌توان سر و کار داشت. اما عصر داده روزی تصمیم گرفت با اپلیکیشن تخصصی خود در زمینه‌ی پرداخت قبوض خداحافظی کند و به یک شرکت قدرتمند در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات استعلام قبض به سایر شرکت‌ها تبدیل شود. در سال ۱۳۹۷ عصر داده اولین محصول خود با عنوان ونش را برای ورود به دنیای B2B طراحی و معرفی کرد. 

تولد ونش

ونش برگرفته از طومار شیخ بهایی و نام روشی است که در آن آب زاینده‌رود تقسیم می‌شود. عصر داده ونش را تاکنون به شرکت‌های زیادی مانند آپ و تاپ و بسیاری از بانک‌ها ارائه کرده است. در واقع شاید خیلی از کاربران امروزه اسم عصر داده را نشنیده باشند، اما با واسطه و بدون شک از خدمات این شرکت استفاده کرده‌اند.

در حال حاضر ونش ده‌ها سرویس استعلام قبض در زمینه‌ی قبوض خدماتی (آب، برق، گاز و…)، خودرویی (عوارض جاده‌ای، خلافی و…) و قضایی را ارائه می‌دهد. اما عصر داده به همین‌ سرویس بسنده نکرده و وارد حوزه‌ی هوش مصنوعی هم شده است.  

ونیفای؛ دروازه‌ی ورود به فین‌تک و هوش مصنوعی

ونیفای محصولی است که در زمینه‌ی OpenAPI فعالیت می‌کند و هدف آن انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره به صورت غیرحضوری است. وب‌سرویس‌های ونیفای عبارتند از: 

  • استعلام چک صیادی با تصویر: به کمک این API اطلاعات چک از روی تصویر ارسالی آن در کمتر از ۲ ثانیه استخراج می‌شود و سپس به کمک سرویس استعلام وضعیت چک، وضعیت حساب پشت چک و وضعیت برگشتی بودن یا نبودن آن بررسی و اعلام می‌شود. 
  • سرویس استخراج اطلاعات تصویر کارت ملی: پس از ارسال تصویر کارت ملی توسط کاربر، تمامی اطلاعات (نام، نام خانوادگی، نام پدر عکس پرسنلی و…) استخراج و در سامانه بارگذاری می‌شود. 
  • سرویس احراز هویت با تصویر: سرویس احراز هویت با تصویر می‌تواند یک ویدیوی ارسالی را با دو عکس انطباق دهد و اعلام کند که چقدر میان افراد درون تصاویر و ویدیو تشابه وجود دارد و آیا تصاویر و ویدیو متعلق به یک شخص هست یا نه. 

شاکو؛ همراه شما در خرید آنلاین لباس

شاکو یک سرویس محاسبه‌ی سایز با استفاده از دو تصویر تمام رخ و نیم‌رخ از اصلی‌ترین بخش‌های بدن است. در شاکو به کمک هوش مصنوعی سایز افراد محاسبه می‌شود و می‌توان از آن برای خرید لباس استفاده کرد. 

​​

همکاری پادیوم و عصر داده 

اولین سرویس عصر داده با نام استعلام قبوض در پادیوم حدود یک سال پیش قرار گرفت. سپس سرویس‌ها و APIهای دیگری با نام‌های احراز هویت تصویری و احراز اطلاعات چک و OCR گواهینامه و کارت خودرو در پادیوم قرار گرفت. برای مشاهده‌ی همه‌ی سرویس‌های عصر داده در پادیوم می‌توانید وارد صفحه‌ی زیر شوید. همچنین اگر به دنبال راهی برای احراز هویت در محصولات خود هستید، یادداشت «معرفی APIهای احراز هویت» را هم بخوانید.