پادیوم بلاگ
پادیوم

سی و هفتمین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد!

نیلوفر نجیب نیا
اخبار

سی و هفتمین خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار، دولت دیجیتال و بانک‌داری باز و با بررسی اخبار‌ ۲۳ الی ۲۹ فروردین ‌ماه، منتشر شد.

می‌توانید محتوای کامل این شماره از خبرنامه را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

مروری بر مهم‌ترین اخبار اکوسیستم ایران

برنامه ابر آروان برای افزایش امنیت سایبری

در روزهای آخر سال گذشته، زیرساخت شرکت ابر آروان توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت. این حمله موجب شد ۱۶ درصد از اطلاعات متعلق به مشتریان غیررایگان این شرکت دچار آسیب شود. برای به حداقل رساندن آسیب‌های وارد شده، تیم‌های پشتیبانی و فنی ابر آروان اقدامات مختلفی را بررسی و اجرا کردند. همچنین برای جبران مشکلات پیش آمده، تسهیلات مختلفی در اختیار کاربران قرار گرفت. شرکت ابر آروان موظف شده است برای کم کردن احتمال وقوع حوادث مشابه، اقداماتی در زمینه «محصول»، «اقدامات و فرآیند‌های امنیتی» و «جبران خدمت»، طراحی و اجرا کند.

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان

تاثیر کرونا بر استفاده از ربات‌ها در صنعت فروش

نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط شرکت‌های RetailWire و Brain Corp نشان می‌دهد که همه‌گیری بیماری کرونا بر روی افزایش استفاده از اتوماسیون‌ها و بیشتر شدن استفاده از ربات‌ها در فروشگاه‌ها تاثیر داشته است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که در سال پیش‌رو، داشتن یک استراتژی شفاف و قابل اجرا برای پیاده‌سازی اتوماسیون اهمیت دارد. همه‌گیری بیماری کرونا باعث شده است که ارزش اتوماسیون و استفاده از ربات‌های خودمختار، مورد توجه خرده‌فروشان قرار بگیرد. استفاده از ربات‌ها می‌تواند اطلاعات و امکانات مختلف را در اختیار فروشندگان قرار دهد و به افزایش بهره‌وری فروشگاه‌ها کمک کند. 

استفاده از سیستم تشخیص چهره در گوشی همراه برای خدمات بانکی

با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی Juniper، در سال‌های آینده میلیاردها نفر در سراسر جهان از طریق برنامه تشخیص چهره در گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند اجازه پرداخت در اپلیکیشن‌ها را خواهند داشت. به نظر می‌رسد در سال‌های آینده، علاوه بر تشخیص چهره، دیگر فناوری‌های بیومتریک مانند تشخیص اثر انگشت، تشخیص صدا و چشم نیز نقش مهمی در پرداخت‌های الکترونیک داشته باشند. گسترش بیماری کرونا باعث شده است که نقص‌های سیستم‌های تشخیص چهره مشخص شوند و انتظار می‌رود به زودی متخصصان برای رفع این نقص‌ها راه‌حل‌های مختلفی را در نظر بگیرند. 

توجه بیشتر کارمندان به فناوری‌های جدید

طبق بررسی انجام شده توسط شرکت‌های Adobe و شرکت CGK بر روی رویکرد کاری کارمندان نسل هزاره (بازه سنی ۲۳ تا ۴۳) و نسل x (بازه سنی ۴۴ تا ۵۲)، به نظر می‌رسد همه‌گیری بیماری کرونا باعث شده است تعداد بیشتری از کارمندان وجود فناوری جدید را بخشی اساسی برای کار در یک شرکت در نظر بگیرند. قبل از همه‌گیری کرونا، تنها ۲۲ درصد از کارمندان اعلام کرده بودند که محل کار خود را به دلیل نبود فناوری‌های مناسب ترک می‌کنند. اما بررسی مشخص کرد نه ماه پس از شروع پاندمی، این میزان به ۴۹ درصد افزایش یافته است. همچنین میزان تمایل متقاضیان شغل به کار کردن در شرکت‌های مجهز به تکنولوژی‌های مدرن، نسبت به پیش از دوران کرونا، رشد داشته است.

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در سی و هفتمین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.

لینک دانلود خبرنامه سی و هفت

همچنین برای مطالعه خبرنامه‌‌ی قبلی و سایر خبرنامه‌های هفتگی، کافی است به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.