پادیوم بلاگ
سی و هشتمین خبرنامه هفتگی پادیوم

سی و هشتمین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد!

نیلوفر نجیب نیا
اخبار

سی و هشتمین خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار، دولت دیجیتال و بانک‌داری باز و با بررسی اخبار‌ ۳۰ فروردین الی ۵ اردیبهشت ‌ماه، منتشر شد.

می‌توانید محتوای کامل این شماره از خبرنامه را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار دارد، دریافت کنید.

مروری بر مهم‌ترین اخبار اکوسیستم ایران

حضور شرکت‌های ایرانی در ششمین نشست Software Days

ششمین دوره از نشست‌های دوسالانه Software Days در روزهای۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه امسال، در کشور اتریش برگزار می‌شود. به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، امسال این نشست به شکل مجازی برگزار خواهد شد و شرکت‌های مختلف ایرانی نیز می‌توانند به صورت رایگان در این رویداد حاضر شوند. نشست Software Days یکی از مهم‌ترین رویدادهای فناوری و نرم‌افزاری در تمام جهان است و بیش از ۲۰۰۰ شرکت، موسسه تحقیقاتی، دانشگاه و سرمایه‌گذار مختلف از سراسر جهان در آن حضور خواهند داشت. برای امکان‌پذیر ساختن حضور شرکت‌های ایرانی در مهم‌ترین رویداد فناوری اروپا، در ماه‌های گذشته مذاکرات مختلفی با «شبکه کسب‌وکار اروپا» انجام شده است و یک شرکت فعال در زمینه توسعه صادرات، وظیفه آماده‌سازی شرکت‌های ایرانی و عملی کردن حضور رایگان آن‌ها را بر عهده گرفته است.

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان

طراحی ابررایانه پیشرفته برای پیش‌بینی آب‌وهوا

سرویس ملی هواشناسی انگلستان (Met Office)، اعلام کرده است که قصد دارد با کمک شرکت مایکروسافت، یک ابررایانه برای پیش‌بینی و بررسی‌های آب‌وهوایی طراحی کند. طبق گفته این سازمان، انتظار می‌رود این ابررایانه میلیارد دلاری در جولای سال ۲۰۲۲ میلادی آماده به کار شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این ابررایانه در حال طراحی، دارای ۱.۵ میلیون هسته پردازنده AMD بوده و قادر به انجام ۶۰ کوادریلیون محاسبات در ثانیه است. همچنین قدرت ذخیره و پردازش این دستگاه معادل ۴ اگزابایت خواهد بود. از این ابررایانه در پیش‌بینی‌های اقلیمی مختلف استفاده می‌شود و می‌توان با کمک داده‌های به دست آمده از پردازش‌های این دستگاه، وقوع حوادث آب‌وهوایی مختلف را پیش‌بینی کرد. انتظار می‌رود این دستگاه حدود ۱۳ میلیارد پوند منافع مالی داشته باشد. 

به‌روزرسانی جدید در سرویس های ابری پشتیبانی مشتریان Salesforce

شرکت Salesforce در تلاش است تا برای آسان‌تر کردن روند بازگشت مردم به زندگی عادی در دوران پس از کرونا، قابلیت‌های جدیدی را به سیستم سرویس پشتیبانی ابری خود اضافه کند. به‌روزرسانی‌های مختلفی برای سرویس‌های ابری این شرکت در نظر گرفته شده‌اند که شامل این موارد هستند: به‌روزرسانی «سرویس ابر صوتی» برای ارائه خدمات به طیف وسیع‌تری از مشتریان انجام شده است. چت‌بات‌های هوشمند این شرکت می‌توانند به کاربران و مشتریان در زمینه پاسخ به سوالات مرتبط با خدمات پس از فروش کالاها و… کمک کنند. علاوه بر این، شرکت Salesforce ویژگی «دستیار از راه دور صوتی» را برای کاربران فعال کرده است. این سرویس به متخصصان کمک می‌کند تا بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل، بتوانند خدمات تعمیر و پشتیبانی را به مشتریان ارائه دهند. 

برنامه‌های شرکت ادوبی برای بهبود سرویس مدیریت تجربه ابری

شرکت ادوبی به تازگی قابلیت‌های جدیدی را به سرویس ابری مدیریت تجربه ادوبی (AEM) اضافه کرده است. به‌روزرسانی‌های جدید شامل قابلیت‌های اتوماسیون محتوای مبتنی بر ابر خلاقیت ادوبی است. این قابلیت جدید در راستای کمک به خودکار کردن فرایند تولید محتوای دیجیتال انجام شده است و می‌تواند کمک بزرگی برای بازاریاب‌ها و طراحانی باشد که از سرویس ابری خلاقیت فتوشاپ و لایت‌روم استفاده می‌کنند. این ویژگی جدید می‌تواند به شکل خودکار تغییراتی در عکس‌ها و محتواهای بارگذاری شده ایجاد کند. همچنین شرکت ادوبی در حال انجام طراحی‌هایی کلیدی با هدف افزایش کاربرد موتور هوش مصنوعی خود (Sensei) است. برای مثال، در آینده نزدیک این موتور هوش مصنوعی می‌تواند ایجاد فراداده‌هایی مانند جزییات رنگ را ساده‌تر کند. 

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در سی و هشتمین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.

لینک دانلود خبرنامه سی و هشت

همچنین برای مطالعه خبرنامه‌‌ی قبلی و سایر خبرنامه‌های هفتگی، کافی است به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.