پادیوم بلاگ
سی و نهمین خبرنامه هفتگی پادیوم

سی و نهمین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد!

نیلوفر نجیب نیا
اخبار

سی و نهمین خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار، دولت دیجیتال و بانک‌داری باز و با بررسی اخبار‌ ۶  الی ۱۳ اردیبهشت ‌ماه، منتشر شد.

می‌توانید محتوای کامل این شماره از خبرنامه را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار دارد، دریافت کنید.

مروری بر مهم‌ترین اخبار اکوسیستم ایران

بررسی گزارش چابکی کسب‌وکار سال ۲۰۲۰

شرکت ذهن چابک، به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی خدمات مشاوره و آموزش در حوزه تحول دیجیتال در سازمان‌ها، اخیراً سندی در رابطه با چابکی کسب‌وکار در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده است. برای ساخت این سند از ۴۴۳ پاسخ‌دهنده که متعلق به ۳۵۹ سازمان در سراسر جهان هستند، خواسته شد تا سوالاتی را در رابطه با چابکی کسب‌وکار و میزان بلوغ آن پاسخ دهند. نتایج این نظرسنجی مشخص کرد که تمرکز بر چابکی کسب‌وکار باعث بهبود رضایت مشتری و کارکنان، افزایش سرعت و کیفیت عرضه محصول، موفقیت در بازارهای غیرقابل‌پیش‌بینی و ارتقای تعامل و ارتباطات تیمی می‌شود. برای مطالعه متن کامل این سند کافی است روی این لینک کلیک کنید. 

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان

ورود تاکسی‌های تمام خودران بایدو به خیابان‌های پکن

از سال گذشته در شهر پکن آزمایش‌هایی برای ساخت و طراحی تاکسی‌های تمام خودران انجام شد و بیشتر این آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز بودند. حالا شرکت بایدو اعلام کرده است که از تاریخ دوم می امسال، تاکسی‌های تمام خودران این شرکت سرویس‌دهی به مسافران در شهر پکن را آغاز می‌کنند. در مرحله‌ی اول، این خودروها که با نام Apollo Go فعالیت دارند، در پارک «شوگنگ» که برای برگزاری بخشی از بازی‌های المپیک زمستانی پکن است، آغاز به کار می‌کنند تا رفت‌وآمد مسافران و ورزشکاران ساده‌تر شود. برای استفاده از این تاکسی‌ها، کاربران از طریق برنامه‌ی Apollo Go محل سکونت خود را مشخص می‌کنند و خودرو در مجاورت محل موردنظر کاربر حاضر می‌شود. تمهیدات ایمنی مختلفی برای کمک به امنیت مسافران در نظر گرفته شده است. برای مثال، خودرو فقط پس ‌از اینکه مسافران کمربند ایمنی خود را ببندند، شروع به حرکت می‌کند.

مهاجرت سازمان‌ها از اسکایپ سازمانی آنلاین به مایکروسافت Teams

حدود شش سال پیش، پلتفرم اسکایپ، برای ساده‌تر کردن استفاده‌ی سازمان‌ها از خدمات خود، اسکایپ سازمانی آنلاین را به کسب‌وکارها معرفی کرد. اسکایپ سازمانی آنلاین دارای فواید مختلفی مانند امکان برگزاری جلسات با حداکثر ۲۵۰ عضو، کمک به امنیت کاربران، توانایی کنترل حساب‌های کاربری مرتبط با کسب‌وکار و… است. با این حال، شرکت مایکروسافت در جدیدترین اعلامیه‌ی خود عنوان کرده است که قصد دارد در تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۲۱ این پلتفرم را به شکل کامل از دسترس کاربران خارج کند. جایگزین پیشنهادی مایکروسافت، پلتفرم مایکروسافت Teams است. مایکروسافت، کسب‌وکارها را تشویق می‌کند تا پیش از بسته‌شدن کامل اسکایپ سازمانی آنلاین، حساب‌های کاربری را به مایکروسافت Teams منتقل کنند. همچنین امکان انتقال حساب‌های کاربری ویژه و پریمیوم به مایکروسافت Teams وجود دارد.

انجام پرداخت‌های برون‌مرزی از طریق شماره تلفن همراه در سنگاپور و تایلند

بر اساس توافقی که به تازگی بین بانک تایلند و اداره پول سنگاپور منعقد شده است، کاربرانی که در کشورهای تایلند و سنگاپور از سامانه خدمات بانکی PayNow و PromptPay  استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از شماره‌ تلفن گیرنده، انتقال وجه انجام دهند. این پیمان به سیستم‌های بانک‌داری هر دو کشور امکان استفاده از سیستم پرداخت همتا به همتای کشور دیگر را می‌دهد. کاربران می‌توانند فقط با داشتن شماره تلفن همراه، مبالغی تا ۱۰۰۰ SG (معادل ۷۵۳ دلار) و THB ۲۵۰۰۰ (معادل ۷۹۳ دلار) را تنها در عرض چند دقیقه انتقال دهند. این معامله برای اولین بار در جهان صورت گرفته است و نشان از همکاری‌های گسترده هر دو کشور دارد.

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در سی و نهمین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.

لینک دانلود خبرنامه سی و نه

همچنین برای مطالعه خبرنامه‌‌ی قبلی و سایر خبرنامه‌های هفتگی، کافی است به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.