پادیوم بلاگ

بیست‌ و هفتمین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد!

نیلوفر نجیب نیا
اخبار

بیست‌ و هفتمین خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار، دولت دیجیتال و بانک‌داری باز و با بررسی اخبار‌ ۲۹ دی ماه الی ۵ بهمن ماه، منتشر شده است.

می‌توانید محتوای کامل این شماره از خبرنامه را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

مروری بر مهم‌ترین اخبار اکوسیستم ایران

حمایت پادیوم از برندگان الکام استارز

امسال ششمین دوره‌ی رویداد الکام استارز به شکل آنلاین برگزار شد و بیش از شصت استارتاپ مختلف، در این رویداد دستاوردهای خود را ارائه کردند. در هفته‌ی گذشته، برندگان نهایی این رویداد مشخص شدند و جایگاه‌های یکم تا دهم به استارتاپ‌های مختلف اختصاص داده شد. پادیوم به عنوان حامی این رویداد، جایزه‌های مختلفی برای دو استارتاپ برتر این رویداد در نظر گرفته است که جوایز استفاده از API در کسب‌وکار و نگاه پلتفرمی نام دارند. دو استارتاپ منتخب، یک تندیس یادبود به همراه ۸ میلیون تومان حمایت نقدی دریافت خواهند کرد . برندگان این جوایز تا تاریخ بیستم بهمن ماه اعلام می‌شوند.

کمک سازمان فضایی ایران به استارتاپ‌ها

رئیس سازمان فضایی ایران عنوان کرده است که برای افزایش توسعه‌ی استارتاپ‌های فضایی در ایران، این سازمان قصد دارد اطلاعات و داده‌های ماهواره‌ای دریافت شده در چهار دهه‌ی قبل را به شکل رایگان و از طریق فضای ابری در اختیار استارتاپ‌ها قرار دهد. این سازمان در دهه‌ی دوم فعالیت‌های خود، در نظر دارد فناوری فضایی را به ثبات برساند و اقتدار علمی و فناوری در عرصه‌ی فضایی را به عرصه‌های صنعت و اقتصاد نیز انتقال دهد.  همچنین توسعه‌ی زیرساخت‌های فضایی، در دستور کار این سازمان قرار دارد تا بسیاری از خدمات مانند ناوبری و سنجش از راه دور، با استفاده از این زیرساخت‌ها رشد پیدا کنند.

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان

 به‌روزرسانی گوگل برای افزایش امنیت رمزهای عبور

گوگل در جدیدترین به‌روزرسانی که برای کروم ارائه داده است، به کاربران کمک می‌کند میزان قدرت رمزهای عبور خود را مورد سنجش قرار دهند و رمزهایی که ضعیف هستند را عوض کنند. این قابلیت جدید در صورتی که رمز انتخاب شده توسط کاربر به اندازه‌ی کافی قوی نباشد، به او اطلاع می‌دهد تا رمز مناسب‌تری انتخاب کند. همچنین از آنجایی که برخی از کاربران ممکن است نتوانند تمام رمزهای عبور ضعیف خود را در سایت‌های مختلف تغییر دهند، گوگل امکان تغییر رمزها را در قسمت مدیریت رمز عبور بدون نیاز به رفتن به قسمت‌های مختلف تنظیمات، فراهم کرده است.

بهبود کپشن‌های هوشمند برای تصویرهای فیس‌بوک و اینستاگرام

شرکت‌های فیس‌بوک و اینستاگرام به زودی قابلیت جدیدی را برای کپشن‌های هوشمند خود آزمایش خواهند کرد. در این به‌روزرسانی، هوش مصنوعی تولید کننده‌ی این کپشن‌ها بهبود یافته است تا توصیف‌های بهتری از تصاویر موجود ارائه دهد. در واقع این کپشن‌های هوشمند محتوای تصویر را شرح می‌دهند تا افراد نابینا یا کاربرانی که قصد دارند به سرعت یک تصویر خاص را پیدا کنند، راحت‌تر بتوانند با این شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشند. این ویژگی جدید ابتدا در فیس‌بوک و سپس در اینستاگرام به کاربران ارائه خواهد شد.

اتاق انتظار دیجیتال برای واکسن کووید-۱۹

شرکت Cloudfare به زودی ابزار جدیدی را برای کمک به سازمان‌های بهداشت و سلامت برای توزیع بهتر واکسن‌های کووید-۱۹ منتشر می‌کند. این ابزار به وب‌سایت‌های مختلف اضافه می‌شود و افراد با انجام ثبت‌نام، می‌توانند در صف انتظار واکسیناسیون قرار بگیرند. هدف از ایجاد اتاق انتظار دیجیتال این است که همه‌ی افراد واجد شرایط بتوانند به شکل عادلانه به واکسن کووید-۱۹ دسترسی داشته باشد و سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در بیست‌ و هفتمین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.

لینک دانلود خبرنامه بیست ‌و هفت

همچنین برای مطالعه خبرنامه‌‌ی قبلی و سایر خبرنامه‌های هفتگی، کافی است به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.