پادیوم بلاگ
تکنولوژی هتل

ایده‌هایی برای ایجاد تحول در کسب‌وکارهای گردشگردی

ندا خراسانی
مقالات

اگر شما صاحب کسب و کاری در زمینه هتلداری و گردشگری هستید، در این مقاله به شما فناوری‌هایی را معرفی می‌کنیم که  در عرصه رقابت در این زمینه به شما کمک می‌کنند و همچنین باعث می‌شوند کیفیت کسب و کار خود را بهبود ببخشید.
ممکن است شما از سیستم مدیریت اموال، سیستم مدیریت رزرو و یا هر سرویس دیگری برای مدیریت هتل خود استفاده کنید. فارغ از نوع سرویسی که استفاده می‌کنید، ما برای شما سه راه حل کلی داریم که بهتر است هنگام استفاده و یا تهیه امکانات هتل، آن‌ها را در ذهنتان داشته باشید:

از سیستم‌­های “مبتنی بر ابر” استفاده کنید.

اگر در طول ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته از یک سیستم PMS استفاده می‌کردید و هنوز آن را تغییر ندادید، به احتمال زیاد به این دلیل است که بر روی این سیستم، اطلاعات بسیار زیادی از قبیل اطلاعات فروش، تاریخ، قیمت‌گذاری‌ها و … را ذخیره کرده‌اید و در حال حاضر، این سیستم، سیستم مورد اعتماد شماست هرچند که قدیمی باشد. این موضوع قابل درک است که با توجه به هزینه‌های بالا و محدودیت‌هایی که سیستم قدیمی دارد، شما مایل به تغییر آن نباشید. با این حال باید بگوییم مزایای تغییر سیستم بسیار بیشتر از نگرانی‌های شماست و ارزش آن را دارد که سیستمتان را تغییر دهید.
انتقال به یک سیستم مبتنی بر ابر که همه‌چیز را به صورت آنلاین ذخیره می‌کند، بسیار کاراتر از سایر سیستم‌­هاست؛ چون این امکان را در اختیارتان قرار می­‌دهد که داده‌­ها و اطلاعات را به صورت یکپارچه به روزرسانی کنید و نیازی به نگهداری از چندین سیستم مختلف وجود ندارد. علاوه بر این، استفاده از سیستم‌های مبتنی بر ابر، آینده­‌ی کسب و کار شما را در بلندمدت تضمین می­‌کند؛ به گونه­‌ای که در برابر هرگونه تغییرات تکنولوژی در ۱۰ سال آینده، آماده خواهید بود.

به دنبال فناوری “ارتباطات” باشید.

مشخص کردن صاحبان اماکنی که هنوز هم برای عملیات رزرو خود از سیستم‌های قدیمی استفاده می­‌کنند، کار چندان سختی نیست. عده­‌ای از آن‌­ها دلیلشان عدم اعتماد کامل به فناوری است. آن‌­ها حتی ممکن است از ثبت کاغذی به عنوان نسخه­‌ی پشتیبان برای سیستم دیجیتال خود استفاده کنند. برخی دیگر هم به این دلیل که هنوز تکنولوژی رزرو مورد نظر خود را نیافتند، ناچارا از سیستم قدیمیشان برای رزرو استفاده می‌­کنند.
البته باید گفت همه­‌ی تکنولوژی­‌ها ۱۰۰ درصد هوشمند نیستند. به طور مثال تصور کنید که شما یک برنامه‌­ی خودکار برای check-in مسافران خود نصب کرده‌­اید؛ به گونه‌ای که این امکان را در اختیار آنان قرار می‌­دهد که بتوانند از راه دور عمل check-in را انجام دهند. اما بعد متوجه می‌­شوید که این برنامه به سیستم رزرو شما متصل نیست و هنوز مجبورید اطلاعات میهمانان را به صورت دستی در سیستم رزرو خود وارد کنید. بدیهی است که چنین سیستمی برای شما مفید و کارا نخواهد بود.
استفاده از تکنولوژی باید باعث شود که کارهای شما به نحوی بهتر و کاراتر انجام شوند و برای کسب و کار شما سودآور باشد. در نتیجه اگر بدنبال استفاده از راه­‌حل­‌های فناورانه در کسب و کار خود هستید؛ توجه داشته باشید که ویژگی‌­های زیر را دارا باشند:

  1. به راحتی به سیستم‌­های دیگر متصل شود.
  2. این امکان وجود داشته باشد که آن را با سرویس فعلیتان مقایسه و امتحان کنید.
  3. به راحتی با تکنولوژی فعلی شما قابل یکپارچه­‌سازی باشد.

مثل یک “مهمان” فکر کنید.

مسافر مدرن در هر لحظه از سفر خود، از برنامه‌­ریزی برای سفر گرفته تا انتهای آن، به تکنولوژی متصل است و از آن استفاده می­‌کند. این به این معناست که مسافر مدرن توقع دارد محل اقامتش نیز به تکنولوژی متصل باشد.
برای برطرف کردن این تقاضای رو به رشد، بهتر است خودتان را به جای یک مسافر یا مهمان قرار دهید. اگر شما به آن­‌ها توانایی check-in از راه دور را بدهید و یا به سوالاتی که ممکن است برایشان بوجود بیاید با استفاده از یک سرویس پیام‌­رسان آنلاین، پاسخگو باشید؛ به این معناست که از تکنولوژی در جهت کمک به مهمانانتان به درستی استفاده کرده­‌اید و این امر باعث آسانتر و دلپذیرتر شدن سفر و اقامت برای آن­‌هاست.
در نتیجه، اگر می­‌خواهید در دنیای رقابت باقی بمانید و تجربیات ماندگاری را در اختیار مسافران خود قرار دهید و همچنین آینده‌ی کسب و کار خود را تضمین کنید، بهتر است سیستم­‌های خود را به‌­روزرسانی کرده و تکنولوژی‌­های جدید و کارامد را در فضای کسب و کاریتان وارد کنید.