پادیوم بلاگ
شرکت‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی ایرانی

معرفی شرکت‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی فارسی

رضا دهقان
تکنولوژی ، مقالات

نزدیک به یک سال از زمان معرفی ChatGPT و تسخیر دنیای دیجیتال توسط این هوش مصنوعی مولد می‌گذرد. هرچند بحث هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سال‌هاست که مطرح شده، اما یک سال گذشته و به لطف شرکت OpenAI شاهد یک رشد ناگهانی در این حوزه بوده‌ایم. اکنون ابزارهای مختلفی مبتنی بر هوش مصنوعی و در حوزه‌های مختلف ساخته شده‌اند، از دستیار شخصی گرفته تا ربات‌های هوشمند تحلیل داده، ابزارهای هوش مصنوعی راه خود را به جنبه‌های مختلف زندگی و کسب‌و‌کارها پیدا کرده‌اند. در کشور ما نیز استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلف تلاش خود برای تولید هوش مصنوعی فارسی را آغاز کرده و موفق شده‌اند ابزارهای مختلفی متناسب با نیازهای بازار ایران تولید کنند.

در این پست ۷ شرکت هوش مصنوعی فارسی را معرفی کرده و با محصولات و راهکارهای آن‌ها آشنا می‌شویم.

۷ شرکت برتر هوش مصنوعی فارسی

عامراندیش

عامراندیش یکی از شرکت‌‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مصنوعی است که راهکارهای مختلفی از جمله تبدیل گفتار به متن (فارس آوا)، چت‌بات فارسی (باتاوا)، مرکز تماس هوشمند (هوشتل) و مدیا مانیتورینگ را برای کسب‌و‌کارها توسعه داده است. 

ویرایکو

ویرایکو یک شرکت تولید ابزارهای مبتنی بر بینایی ماشین و اینترنت اشیاء برای خطوط تولید و صنایع است. این شرکت تا کنون ابزارهای مختلفی مانند دستگاه سورتینگ هوشمند، دستگاه اندازه‌گیری اپتیکی هوشمند و سامانه کنترل کیفی خط هوشمند را تولید کرده است.

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت با هدف ارائه راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش کارایی، بهبود تجربه مشتریان، کاهش هزینه‌ها و افزایش سود کار خود را آغاز کرده است. این شرکت به صورت تخصصی روی توسعه سرویس‌هایی نظیر شبکه هوشمند ابری، احراز هویت الکترونیکی، خوانش‌گر و نگارش‌گر هوشمند متون و توسعه هوشمند کسب‌و‌کار سرمایه‌گذاری کرده است.

عصر گویش پرداز

این شرکت که با همراهی و همکاری تعدادی از متخصصان دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شده، تمرکز خود را روی پژوهش و توسعه محصولات هوشمند مبتنی بر یادگیری ماشین و یادگیری عمیق گذاشته است. محصولات این شرکت به طور عمده در حوزه‌های پردازش و تحلیل گفتار، پردازش زبان طبیعی و پردازش و تحلیل تصویر توسعه داده شده‌اند.

نوژان

شرکت رباتیک و هوش مصنوعی نوژان راهکارهای مختلفی در حوزه‌های اتوماسیون صنعتی و رباتیک توسعه داده است تا قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را به عرصه صنعت بیاورد.

دیتامون

شرکت دانش‌بنیان دیتامون در حوزه توسعه نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی فعال بوده و با توسعه نرم‌افزارهای مختلف در این حوزه به کسب‌و‌کارها برای هوشمندسازی فرایندها و تولید ابزارها کمک می‌کند.

طوبی‌تک

شرکت طوبی‌تک از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرده و با تمرکز بر طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت ابری و پلتفرم پردازش ابری، زمینه تولید ابزارها و راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و پردازش تصویر را فراهم آورده است.

سرویس‌های هوش مصنوعی پادیوم

پادیوم به عنوان یک پلتفرم دوسویه راهکارهای هوش مصنوعی شرکت‌های پیشرو در این زمینه را در قالب API در اختیار کسب‌‌و‌کارها قرار می‌دهد تا بتوانند با صرف زمان و هزینه کمتر، از هوش مصنوعی برای توسعه بهره ببرند. شما می‌توانید سرویس‌های هوش مصنوعی فارسی پادیوم در لینک زیر مشاهده کنید: