پادیوم بلاگ
پادیوم در الکامپ ۱۴۰۳

حضور پادیوم در الکامپ ۱۴۰۳

رضا دهقان
اخبار ، کسب و کار ، مقالات

الکامپ، بزرگترین رویداد فناوری ایران از ۹ الی ۱۲ تیر برگزار می‌شود و پادیوم به عنوان پلتفرم دوسویه سرزمین هوشمند پاد و پنجره خدمات دیجیتال بانک پاسارگاد، برای انجام رسالت خود در راستای افزایش آگاهی نسبت به خدمات ارائه‌شده بر بستر سرزمین هوشمند پاد و تسهیل کسب‌وکارها برای توسعه بر بستر دیجیتال، در این رویداد حضور دارد. 

الکامپ در سایه انتخابات

بیست و هفتین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک امسال در حالی برگزار می‌شود که ۸ تیر روز برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور است. از این رو برگزارکنندگان و مشارکت‌کنندگان نگران سایه انداختن انتخابات ریاست جمهوری (به خصوص اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود) بر تبلیغات و حضور مردم در نمایشگاه الکامپ بودند.

به همین دلیل سازمان نصر تهران با افزایش فعالیت‌ها و اضافه کردن مجدد قسمت‌های پرطرفدار مانند الکامپ‌استارز با مشارکت حدود صد تیم، به برگزاری پرشور این دوره الکامپ امید دارد. در کنار الکامپ‌استارز، بخش‌هایی مانند الکام‌پیچ، تینو‌استارز، توان‌تک، الکام‌تاکز و الکام‌اینشورتک برنامه‌ریزی‌شده‌اند که با تمرکز بر بیشتر بر تیم‌های غیرتهرانی و زنان، انتظار می‌رود روح تازه‌ای به کالبد نمایشگاه بدمند.

پادیوم در الکامپ ۱۴۰۳

پادیوم به عنوان پنجره خدمات دیجیتال بانک پاسارگاد رسالت و ماموریت خود را تسهیل راه‌اندازی و توسعه کسب‌و کارها بر بستر دیجیتال تعریف کرده است. پادیوم به عنوان لایه تسهیل‌گر بین بانک پاسارگاد، سرزمین هوشمند پاد و تامین‌کنندگان API و مشتریان، فرایند دریافت و پیاده‌سازی APIها و راهکارهای دیجیتال را ساده‌ کرده است. در حال حاضر کسب‌وکارها می‌توانند به سادگی و به صورت کاملا آنلاین در سایت پادیوم ثبت‌نام کرده و از APIها و راهکارهای ارائه‌شده در این پلتفرم استفاده کنند.

برخی از خدمات و راهکارهای دیجیتال پادیوم شامل موارد زیر است:

APIها:

  • استعلام و تبدیل بانکی
  • احراز هویت یکپارچه
  • پرداخت
  • تطبیق اطلاعات هویتی و چهره
  • انتقال وجه
  • هوش مصنوعی و OCR

راهکارها:

  • راهکار مدیریت وجوه تنخواه
  • راهکار جامع پرداخت کسب‌و‌کارهای واسط
  • فرم‌ساز آنلاین پادفرم
  • راهکار مدیریت اسناد کلاسور
  • متافون
  • راهکار امضای دیجیتال پاراف

پادیوم در سالن ۳۱A (میلاد) و غرفه ۴۱۸، در کنار سایر تیم‌های سرزمین هوشمند پاد آماده پذیرایی از علاقه‌مندان و فعالان کسب‌و‌کاری است.

سرزمین هوشمند پاد

سرزمین هوشمند پاد پلتفرمی جامع است که با ارائه محصولات و خدمات دیجیتال نوآورانه در حوزه‌های گوناگون از جمله کودک و خانواده، آموزش، کسب‌و‌کاری، مالی و بانکی، گردشگری و لجستیک در یک سیستم یکپارچه به مشتریان نهایی و کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا با ایجاد یک زیست‌بوم جامع و پایدار، بر یک بستر امن به راحتی با یکدیگر تعامل کنند.

سرزمین هوشمند پاد با ایجاد ۱۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم و میزبانی ۹ میلیون کاربر در بخش‌های مختلف، بر رشد و شکوفایی اقتصادی کشور تاثیر بسزایی دارد.

تمرکز بر فین‌تک‌ها در الکامپ ۱۴۰۳

الکامپ امسال در حالی برگزار می‌شود که صنعت فین‌تک طی یک سال گذشته با وجود رقبای قدرتمند رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. اختصاص یک سال به فناوری‌های بیمه (اینشورتک) با هدف ایجاد بستر مناسب برای توسعه نوآوری در صنعت بیمه خود گواه این است که امسال فین‌تک جدی‌تر از سال‌های گذشته، محل بحث و تبادل نظر است. 

از سوی دیگر با تمرکز شرکت‌های فناور از جمله سرزمین هوشمند پاد بر صنعت فین‌تک و توسعه خدمات و محصولات مختلف به‌ویژه در حوزه سلامت، انتظار می‌رود امسال شاهد حضور پررنگ بازیگران عرصه فین‌تک در نمایشگاه الکامپ باشیم. در صورت تجربه موفق الکام‌اینشورتک، امکان تمرکز بیشتر بر این صنعت و اختصاص بخش‌ها و سالن‌های اختصاصی به صنعت فین‌تک در سال آینده وجود دارد.

قسمت‌های مختلف الکامپ ۱۴۰۳

بازگشت الکام‌استارز بعد از ۴ سال

امسال الکام‌استارز با هدف کنار هم آوردن استارتاپ‌های کوچک خارج از تهران و کسب‌و‌کارهای بزرگ سنتی مانند گلرنگ و صنایع ماموت، قصد دارد فضایی را برای کشف استعدادها و فراهم آوردن زمینه رشد استارتاپ‌ها فراهم آورد. همچنین آرش برهمند، مدیر بخش الکام‌استارز قول داده که امسال حضور بانوان در قسمت‌های مختلف مانند غرفه‌ها و ارائه‌ها پررنگ تر باشد. امید می‌رود الکام‌استارز محل تلاقی کسب‌و‌کارهای بزرگ و استارتاپ‌های نوپا باشد تا ضمن معرفی و ایجاد امکان رشد استارتاپ‌ها، صنایع بزرگ نیز کم‌کم جای پای خود را در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی کشور پیدا و پررنگ‌تر کنند.

الکام‌پیچ با حضور پررنگ‌ غیرتهرانی‌ها

یکی از ایرادات نمایشگاه‌ها و رویدادهای کشوری بزرگ عدم دسترسی بسیاری از تیم‌های کوچک به پایتخت و مغفول ماندن استعدادهای غیرتهرانی بود. اما الکام‌پیچ امسال با تمرکز بر حضور استارتاپ‌های غیرتهرانی و حضور بانوان روی استیج برگزار می‌شود تا افراد زیست‌بوم فناوری بیشتر با استارتاپ‌های کوچک غیرتهرانی آشنا شوند.

فناوری برای افراد کم‌توان و دارای معلولیت

یکی دیگر از تمرکزهای نمایشگاه الکامپ تاثیر فناوری برای زندگی افراد کم‌توان و دارای معلولیت است. در بخش توان‌تک کسب‌و کارهایی که توانسته‌اند خدمات و محصولات خود را برای افراد دارای معلولیت دسترسی‌پذیر کنند معرفی شده و سایر کسب‌و کارها نیز می‌توانند با بهره‌گیری از تجارب متخصصین و مشاوره با فعالان این عرصه، راهکارهای دسترسی‌پذیری خدمات و محصولات برای افراد دارای معلولیت را بررسی کنند.

پرورش و شناسایی استعدادهای جوان در تینواستارز

بخش تینواستارز با تمرکز بر پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در فضای کسب‌و‌کاری راه‌اندازی شده است. تینواستارز با فراهم آوردن امکان شناسایی و پرورش دانش‌آموزان مستعد به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، تلاش می‌کند تا نسل کسب‌و‌کاری فعلی را با استعدادهای آینده پیوند بزند. در این قسمت دانش‌آموزان می‌توانند با طی کردن فرایند منتورینگ، ظرفیت خود برای رشد در فضای کسب‌وکاری را محک بزنند.

الکام‌تاکز

در الکام‌تاکز کارشناسان و متخصصین حوزه‌ فناوری بر سر موضوعات گوناگون با یکدیگر به تعامل و تبادل نظر می‌پردازند. سخنرانان این بخش به طور عمومی فعالان شاخص عرصه فناوری‌اند که با بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل اصلی حوزه فناوری از جمله محدودیت‌های اینترنتی، رگولاتوری و موانع راه‌اندازی، توسعه و رشد کسب‌و‌کارهای آنلاین، به ایجاد فضای بحث و تبادل نظر بین نظریه‌های مختلف کمک می‌کنند.

هم‌افزایی و مشارکت، محورهای اصلی الکامپ امسال

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به عنوان متولی اصلی برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال توجه ویژه‌ای به مشارکت در سطح کشوری و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف اقتصاد و صنعت داشته است. با گسترش روزافزون فناوری و رشد روند دیجیتالی شدن صنایع، فعالان عرصه فناوری برآنند تا با استفاده از فرصت‌هایی که نمایشگاه الکامپ فراهم می‌آورد، بین بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله فناوری، صنعت، معدن، کشاورزی و آموزش پیوندی محکم شکل دهند. 

طبق گفته سازمان نصر، حدود ۵۰۰ شرکت خصوصی و استارتاپ از کشورهای ایران، فرانسه، آلمان، ترکیه، کره جنوبی، روسیه، ژاپن و… در این دوره الکامپ حضور دارند که زمینه مناسبی را برای تعامل جهانی کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند.

پادیوم نیز به عنوان یکی از فعالان عرصه فناوری با حضور در این نمایشگاه، فرصت مناسبی را برای متخصصین حوزه فناوری اطلاعات، کسب‌و‌کارها و علاقه‌مندان به حوزه‌های خدمات بانکداری دیجیتال فراهم می‌آورد تا ضمن آشنایی با محصولات و خدمات پادیوم، شرایط را ورود به زیست‌بوم کسب‌و‌کاری سرزمین هوشمند پاد بسنج‌اند.