پادیوم بلاگ
تصویر یک خانم به هرماه لپتاپ در حال ترجمه کلمه مریم

آشنایی با وب سرویس تبدیل نام فارسی به نام انگلیسی و کاربردهای آن

صبا محبی
مقالات

شاید این روزها نوشتن نام‌های فارسی به زبان انگلیسی کار آسانی به نظر بیاید. اما همچنان چند چالش در این زمینه وجود دارد. یکی از مهم‌ترین چالش‌های این کار در دسترس نبودن دستور زبان ثابت برای نگارش اسامی است. برای مثال برخی اسم مریم را  maryam و برخی دیگر mariam می‌نویسند. چالش دیگر هم این است که در زمانی که فرم‌های اینترنتی پر می‌شود، فرد یک بار اطلاعات را به زبان فارسی و بار دیگر به زبان انگلیسی می‌نویسد و این کار باعث اتلاف زمان می‌شود. در این یادداشت وبلاگ پادیوم وب سرویس تبدیل نام فارسی به نام انگلیسی را معرفی می‌کنیم. علاوه براین می‌توانید از سرویس تبدیل صوت به متن به عنوان یکی از سرویس‌هایی که در کنار این سرویس ارزش افزوده بیشتری تولید می‌کند، استفاده کنید.

وب سرویس تبدیل نام فارسی به نام انگلیسی

وب‌سرویس تبدیل نام فارسی به نام انگلیسی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا با داشتن نام و نام خانوادگی با رسم‌الخط فارسی، بتوانند آن را به صورت انگلیسی تبدیل کنند. با توجه به بانک داده‌ای که این سرویس در دسترس دارد، درصد خطای نوشتاری بسیار کم است. البته این سرویس می‌تواند اعراب را هم متوجه شود و اگر نوع خاصی از تلفظ را مد نظر دارید، می‌توانید از اعراب استفاده کنید. این سرویس برای استعلام اطلاعات کاربر، جستجوی اطلاعات در پایگاه‌های داده، پر کردن خودکار فیلدهای اطلاعات فردی و … کاربرد دارد. 

وب سرویس تبدیل نام فارسی به نام انگلیسی چه کاربردهایی دارد؟

وب سرویس تبدیل نام فارسی به نام انگلیسی برای بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که فرم ثبت نام دارند، مناسب است. اما به اختصار برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم: 

  • اپلیکیشن‌های پرداخت و بانکی: بدون شک در زمان افتتاح حساب بانکی متوجه شده‌اید که بانک‌ها نام انگلیسی را از شما می‌خواهند. در اپلیکیشن‌هایی که عملیات افتتاح حساب را انجام می‌دهند، می‌توان از این API  استفاده کرد. 
  • کسب‌وکارهای خدمات مهاجرت و ویزا: این کسب‌وکارها بدون شک برای انجام امور رزرو و اپلای نیاز به نام انگلیسی مشتریان خود دارند. استفاده از این سرویس در زمان قبت نام می‌تواند تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان آن‌ها رقم زند. 
  • فوروم‌ها و سرویس‌های وبلاگ‌نویسی: یکی از عجیب‌ترین کاربردهای این سرویس، فوروم‌ها و سرویس‌های وبلاگ‌نویسی و یا حتی شبکه‌های اجتماعی است. در این سرویس‌ها صفحه کاربر باید آدرس اختصاصی داشته باشد تا در موتورهای جستجو بتوانند نمایش داده شوند. استفاده از آدرس انگلیسی می‌تواند تاثیر مثبتی در رتبه‌ی صفحات داشته باشند. بنابراین این API می‌تواند برای این سرویس‌ها کارساز باشد. 
  • طراحی سیستم‌های ذخیره‌سازی داده‌ها: یکی از کارهایی که معماران نرم‌افزارها باید انجام دهند، طراحی سازوکاری برای مدیریت داده‌های کاربران است. با توجه به اینکه زبان انگلیسی با زبان‌های برنامه‌نویسی سازگارتر است، می‌توان نام کاربر را به صورت انگلیسی ذخیره کرد. 

چگونه می‌توان از پادیوم API دریافت کرد؟

فرقی نمی‌کند شما به این سرویس نیاز داشته باشید یا سرویس‌های دیگر، برای استفاده از خدمات پادیوم کافی است سری به پلتفرم پادیوم بزنید و گزینه درخواست دمو را بزنید. همچنین می‌توانید با پر کردن فرم زیر، منتظر باشید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.