پادیوم بلاگ
سرویس تشخیص اطلاعات چک از روی تصویر

«دریافت اطلاعات چک از روی تصویر» چیست؟

صبا محبی
مقالات

چه بخواهیم و چه نخواهیم، روز به روز به سمت خودکار شدن بیشتر فرایندهای مالی و بانکی پیش خواهیم رفت و احتمالا روزی می‌رسد که با چشم بر هم زدنی میلیاردها تومان پول را جابه‌جا خواهیم کرد. اما این هدف و آرمان به کمک قطعات پازل کوچکی عملیاتی می‌شود. یکی از تکنولوژی‌هایی که به کمک خودکارسازی‌ها می‌آید، OCR است. به کمک تکنولوژی OCR شما می‌توانید تنها با بارگذاری یک عکس، نوشته‌های روی آن عکس را در قالب متن تحویل بگیرید. این تکنولوژی در نظام بانکی هم جای خود را باز کرده است. به بهانه اضافه شدن سرویس «OCR  اطلاعات چک» به پادیوم، در این یادداشت کمی درباره این تکنولوژی و مزایای استفاده از آن صحبت می‌کنیم. 

جهت آشنایی بیشتر با مفهوم OCR، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «OCR چیست؟» را هم بخوانید. 

سرویس «دریافت اطلاعات چک از روی تصویر» چیست؟

سرویس OCR چک به کسب‌وکارها کمک می‌کند با دریافت تصویر آن از سمت کاربران، اطلاعاتی نظیر کد ملی صاحب چک، شماره شبای صاحب چک، کد شعبه حساب، سریال چک و شناسه صیاد چک را به دست آورند و به کاربر خود نشان دهند. 

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید از این سرویس استفاده کنید، فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند. 

    سرویس OCR چک چگونه عمل می‌کند؟ 

    برای استفاده از سرویس «دریافت اطلاعات چک از روی تصویر» ابتدا لازم است تصویر چک در فضای ذخیره‌سازی ابری پاداسپیس بارگذاری شود. سپس هوش مصنوعی اطلاعات مندرج در چک را استخراج می‌کند و در قالب متن نشان می‌دهد. مزیت استفاده از این سرویس این است که می‌تواند با دیگر سرویس‌ها ادغام شود. برای مثال می‌توان از سرویس استعلام شبا برای صحت شماره شبا استفاده کرد یا با سرویس چک برگشتی یا استعلام صیاد و…  آن را تلفیق کرد. 

    نکاتی که باید هنگام استفاده از سرویس دریافت اطلاعات چک از روی تصویر به آن توجه داشت:

    • لازم است تصویر چک با کیفیت مناسب بارگزاری شود تا هوش مصنوعی بتواند آن را پردازش کند. 
    • باید تصویر چک از بالا گرفته شود و در یکی از زاویه‌های ۰، ۹۰ُ ۱۸۰ و ۲۷۰ بارگذاری شود.

    جهت مطالعه مستندات فنی این سرویس به لینک زیر مراجعه کنید:

    مشتریان این سرویس چه کسانی هستند؟ 

    این سرویس برای کسب‌وکارها و سازمان‌هایی که چک یکی از روش‌های پرداخت وجوه متداول آن‌هاست، مناسب است. برای مثال واحدهای تولیدی می‌توانند از این سرویس برای تسریع امور حسابداری و مستندسازی مراودات مالی استفاده کنند. همچنین اپلیکیشن‌های بانکی می‌توانند برای ثبت چک در سامانه صیاد در زمان وصول چک، از این API  استفاده کنند تا تجربه‌ی کاربری بهتری را فراهم سازند.