پادیوم بلاگ
چطور وام فوری بگیریم؟

چطور وام فوری بگیریم؟

رضا دهقان
بانکی و مالی ، مقالات

در شرایطی تورمی دریافت وام یکی از راه‌های مناسب برای تامین هزینه‌ها به شمار می‌رود. بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی برای تامین هزینه‌های گوناگون مانند خرید وسایل، درمان یا رهن به وام روی می‌آورند و زمانی که تورم بالا باشد، دریافت وام یک راه مقرون به صرفه برای افرادی که بودجه کافی ندارند به شمار می‌رود. اما دریافت وام اغلب فرایندهای اداری طولانی و پیچیده‌ای دارد که باعث می‌شود بسیاری عطای آن را به لقای‌ش ببخشند. اکنون با پیشرفت فناوری و توسعه راهکارهای احراز هویت و تامین وثایق به صورت آنلاین، موسسه‌های مالی مختلف راه‌های مختلف برای دریافت وام فوری ایجاد کرده‌اند. در این پست به بررسی راه‌های دریافت فوری می‌پردازیم.

دریافت فوری از نئوبانک‌ها

نئوبانک یکی از مفاهیم به نسبت جدید حوزه بانکی است که با ظهور بانک‌های دیجیتالی معنا پیدا کرده است. نئوبانک‌ها در واقع بانک‌های تمام دیجیتالی‌اند که هیچ شعبه بانکی فیزیکی ندارند اما تمام خدمات بانکی را بر بستر دیجیتال ارائه می‌کنند. در کشور ما نئوبانک‌ها به طور عمومی با حمایت بانک‌ها ایجاد شده‌اند و نقش شعبه دیجیتالی بانک‌ها را ایفا می‌کنند. مزیت نئوبانک‌ها نسبت به بانک‌های سنتی این است که تمام خدمات به صورت غیر حضوری ارائه می‌شوند. از ثبت‌نام و افتتاح حساب گرفته تا احراز هویت و دریافت خدمات گوناگون مانند سپرده‌گذاری و دریافت وام، تمام مراحل به صورت غیر حضوری قابل انجام است. 

برای مثال در نئوبانک ویپاد امکان دریافت وام‌های گوناگون از جمله برآیند، پشتوانه و پیش‌درآمد وجود دارد که مراحل دریافت آن‌ها به طور کامل آنلاین است. وام برآیند ویپاد بر اساس میزان سپرده‌گذاری و دریافت سکه‌های ویپاد ارائه می‌‌شود. سقف مبلغ این وام سابق بر این ۵۰ میلیون تومان بود که قرار است به زودی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند. شما به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان سپرده‌گذاری در هر روز یک سکه دریافت کرده و با جمع‌آوری این سکه‌ها به تعداد مشخص، می‌توانید وام دریافت کنید. دریافت وام بسیار ساده و پس از اعتبارسنجی آنلاین، طی چند دقیقه مبلغ وام به حساب شما واریز می‌شود.

دریافت وام فوری از سرویس‌های BNPL

سرویس‌های BNPL یا الان بخر بعدا پرداخت کن یکی از جمله سرویس‌های نوین حوزه مالی به شمار می‌روند که به کاربران اجازه می دهند کالاها را از فروشگاه‌های مشخص‌شده خرید کرده و طی بازه‌های مشخص مبلغ خرید را بازگردانند. در واقع وام های BNPL اعتبار خرید‌اند و برای کاربرانی مناسب‌اند که به دنبال تامین هزینه برای خرید وسایل‌اند. برخی از کسب‌و‌کارهای آنلاین مانند دیجی‌ کالا این وام را به صورت پیش‌فرض برای کاربران خود فعال می کنند و کسب‌و‌کارهای حوزه لندتک مانند ازکی‌ وام و لندو تا سقف‌های مشخص این اعتبار خرید را به کیف پول مشتری در آن اپلیکیشن واریز می‌کنند.

دریافت وام از صرافی‌های رمزارز

رمزارزها طی مدت کوتاهی دنیای مالی را دگرگون کرده و باعث توسعه نسل جدیدی از کسب‌وکارها بر بستر دیجیتال شده‌اند. صرافی‌های رمزارز در گذشته تنها بستری برای تبادل رمزارزها به شمار می‌رفتند، اما اکنون این صرافی‌ها وام فوری را نیز به سبد خدمات خود اضافه کرده‌اند. برخی از این صرافی‌ها رمزارزهای شما را به عنوان وثیقه دریافت کرده و معادل آن وام ریالی به شما می‌دهند. برخی دیگر نیز برعکس مبلغی را دریافت کرده و معادل آن رمزارز مورد نظر شما را به کیف پول‌تان واریز می‌کنند. مورد اول برای افرادی که فوری نیاز به تامین مبلغ دارند مناسب است و مورد دوم برای افرادی که برای معاملات خود نیاز به رمزارز دارند. 

دنیای دیجیتال صنعت مالی را متحول کرده است

تا چند سال پیش اگر کسی به شما می گفت روزی می‌توانید بدون مراجعه حضوری به بانک و بدون ضامن و وثیقه‌های سنگین، تنها طی چند دقیقه وام خود را دریافت کنید، به احتمال زیاد باور نمی‌کردید. امروز اما بستر دیجیتال و توسعه فناوری‌های نوین این موضوع را ممکن کرده و به شما اجازه می‌دهند در کمترین زمان ممکن فرایند دریافت وام را طی کنید. پیشرفت فناوری ادامه دارد و نمی‌توان گفت که در آینده حوزه تسهیلات بستر چه تحولاتی خواهد بود. اما بدون شک آینده اتفاقات بهتری را به همراه داشته و دریافت وام‌های کلان‌تر ساده‌تر و سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.