پادیوم بلاگ
تصویر یک تلنف همراه با علامت بانک و کارت اعتباری در آن برای مقاله آموزش تبدیل شماره کارت به شماره حساب

آموزش تبدیل شماره کارت به شماره حساب

رضا دهقان
بانکی و مالی ، مقالات

کارت‌های بانکی در دسترس‌ترین وسیله برای دریافت اطلاعات بانکی هستند. گاهش پیش می‌آید که برای انجام کاری (برای مثال دریافت یا انتقال وجه) نیاز به دانستن شماره حساب داریم. برخی از بانک‌ها شماره حساب را روی کارت بانکی ثبت و کار مشتریان خود را آسان می‌کنند. برخی از بانک‌ها نیز شماره شبا را روی کارت ثبت می‌کنند که با استفاده از آن می‌توان شماره حساب را به دست آورد (در قسمت بعدی در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم). اما در برخی از موارد نیز هیچ‌کدام از این اطلاعاتدر اختیار ما نیست و تنها شماره کارت را داریم. در چنین شرایطی چطور باید شماره کارت را به شماره حساب تبدیل کرد؟

تبدیل شماره کارت به شماره حساب

تبدیل اطلاعات بانکی مختلف به بکدیگر مانند شماره کارت به شماره شبا و شمراه کارت به شماره حساب جزء سرویس‌های پرتقاضا توسط مشتریان و کاربران است. اگر کسب‌و‌کار شما خدمات مالی و بانکی به مشتریان ارائه می‌دهد، تبدیل این اطلاعات به یکدیگر از جمله خدماتی است که می‌تواند تعداد کاربران شما را افزایش دهد.

سرویس استعلام بانکی پادیوم

سرویس استعلام بانکی پادیوم شامل مجموعه وب‌سرویس‌ها و APIهای استعلام شماره شبا، تبدیل شماره حساب به شبا، تبدیل شماره کارت به حساب و تبدیل شماره کارت به شبا است. این سرویس محدود به بانک خاصی نیست و مشتریان بانک‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

وب سرویس استعلام شبا

این وب‌سرویس به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا شماره شبای حساب مقصد را کنترل کنند. به این ترتیب کسب‌و‌کارها می‌توانند اطلاعات مختلفی نظیر مشخصات صاحب حساب و یا فعال بودن حساب را بررسی کنند. 

وب سرویس تبدیل شماره حساب به شبا 

بسیاری از عملیات‌های بانکی مانند انتقال وجه پایا و ساتنا و… نیاز به شماره شبا دارد. این وب‌سرویس به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا با استفاده از شماره حساب کاربر شماره شبای حساب را دریافت کنند. 

وب سرویس تبدیل شماره کارت به شماره حساب بانکی

وب‌سرویس تبدیل شماره کارت به شماره حساب برای مواقعی که مشتری تنها شماره کارت را دارد مفید است. به کمک این سرویس کسب‌و‌کارها می‌توانند انجام عملیات‌های بانکی را برای مشتریان خود راحت‌تر کنند.

وب سرویس تبدیل شماره کارت به شبا

این وب‌سرویس به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا برای انجام عملیات‌های بانکی مانند انتقال وجه پایا و ساتنا، شماره کارت را به شماره حساب تبدیل کنند. 

نحوه دریافت سرویس استعلام بانکی پادیوم

برای دریافت این سرویس کافی است تا یک حساب کسب‌و‌کاری در پادیوم ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب می‌توانید در پنل خود این سرویس را درخواست دهید. همچنین می‌توانید مستندات سرویس را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید. علاوه بر این، امکان فراخوانی آزمایشی سرویس نیز وجود دارد تا بدانید فرایند درخواست و پاسخ به چه صورت است و بهتر در مورد درخواست سرویس تصمیم بگیرید.

با پادیوم پازل کسب‌و‌کار خود را تکمیل کنید

پادیوم به عنوان یک بازارچه API و خدمات دیجیتال، پلتفرمی دوسویه است که از یک سو به تامین‌کنندگان کمک می‌کند تا با استفاده از امکانات پادیوم سرویس‌های خود را به طیف بزرگتری از مشتریان ارائه دهند و از سوی دیگر به دریافت‌کنندگان API کمک می‌کند تا با مقایسه تامین‌کنندگان مختلف، با توجه به نیازمندی‌های خود بهترین سرویس را انتخاب کنند.

به این ترتیب کسب‌و‌کارها می‌توانند با استفاده از سرویس‌های گوناگون پادیوم، قطعات پازل کسب‌و‌کار خود را کنار هم قرار داده و بدون نیاز به صرف هزینه و زمان برای توسعه زیرساخت‌ها، کسب‌و‌کار خود را در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی کرده یا توسعه دهند. مقیاس‌پذیری APIها به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی تعداد مشتریان خود را افزایش داده و بر روی قسمت‌های مهم دیگر مانند توسعه محصولات و ویژگی‌های جدید تمرکز کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر یا بررسی سرویس‌های پادیوم، از صفحه سرویس‌ها بازدید کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان از روی شماره کارت، شماره حساب را به دست آورد؟

بله، هر شماره کارت در شبکه شتاب به یک حساب متصل است. اما برای به دست آوردن شماره حساب لازم است از وب‌سرویس‌های بانکی استفاده کرد.

آیا استفاده از وب‌سوریس‌های پادیوم برای همه امکان‌پذیر است؟

استفاده از وب‌سرویس‌های پادیوم تنها با ثبت نام در پادیوم امکان‌پذیر است. همچنین برای استفاده از آن‌ّا نیاز به دانش فنی است.