پادیوم بلاگ
تصویر یک گوشی با علامت بانک در وسط و کارت اعتباری برای مقاله تبدیل شماره ملی به شماره حساب

چطور با کد ملی شماره حساب را به دست بیاوریم؟

رضا دهقان
بانکی و مالی ، مقالات

تبدیل اطلاعات مختلف بانکی به یکدیگر مانند تبدیل شماره کارت به شماره حساب یا پیدا کردن شماره حساب با کد ملی یکی از موضوعاتی است که همواره باعث بروز مشکلاتی شده است. به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که جایی نیاز به یکی از اطلاعات بانکی خود دارید و تلاش کرده‌اید تا با جستجو در اینترنت نحوه تبدیل اطلاعات مختلف را پیدا کنید. یک نگاه به گوگل ترندز نشان می‌دهد که نحوه پیدا کردن شماره حساب با کد ملی یکی از پرجستجوترین عبارت‌ها در سال اخیر است:

در پست‌های قبلی در مورد تبدیل شماره کارت به شماره شبا توضیح داده‌ایم که می‌توانید آن را در لینک زیر بخوانید:

در این پست نیز در مورد به دست آوردن شماره حساب با کد ملی صحبت می‌کنیم. اما اگر به دنبال اضافه کردن این سرویس به پروداکت خود هستید، فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند:

    خدمات جدید در سایه بانکداری باز

    در طی سال‌های اخیر بانک‌ها هر روز بیش از پیش به بانکداری باز روی آورده‌اند. بانکداری باز مفهومی است که به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا با به اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتریان خود (البته با اطلاع و تایید مشتریان) با کسب‌و‌کارهای حوزه فناوری‌های مالی (یا فینتک) طیف جدیدی از خدمات را به آن‌ها ارائه دهند.

    برای مدت زیادی حوزه‌های مالی در اختیار بانک‌های سنتی بود و این بانک‌ها بودند که تعیین می‌کردند مشتریان چه خدماتی را می‌توانند دریافت کنند. اما با گذشت زمان و پیشرفت فناوری حوزه مالی مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر دچار تحول‌های زیادی شده است. حالا کسب‌و‌کارهای مختلف با استفاده از فناوری‌های جدید خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می‌دهند و بانک‌های نوین با فلسفه‌ای متفاوت توانسته‌اند رضایت مشتریان خود به ویژه جونان و نوجوانان را کسب کنند. از این رو بانک‌های سنتی نیز برای بقا و عقب نماندن از رقبای جدید خود، وارد عرصه بانکداری باز شدند. حالا بسیاری از بانک‌های بزرگ دنیا با استفاده نیروهای متخصص بخش فینتک مخصوص به خود را دارند و به طور پیوسته با زیست‌بوم کسب‌و‌کار دیجیتال در ارتباط هستند. تبدیل اطلاعات بانکی مختلف از جمله خدماتی است که به لطف بانکداری باز ممکن شده است.

    سرویس تبدیل شماره ملی به شماره حساب

    سرویس تبدیل شماره ملی به شماره حساب به کسب‌و‌کار اجازه می‌دهد تا با وارد کردن شماره کاربر، شماره‌حساب‌هایی که به نام او هستند را پیدا کرده و نمایش دهد. به این ترتیب کسب‌و‌کارها می‌توانند با کمک این سرویس تجربه کاربری خوشایندتری را برای مشتریان خود رقم بزنند. طبیعی است که برای حفظ حریم خصوصی کاربران و حفظ امنیت اطلاعات آن‌ها، این سرویس تنها به کسب‌و‌کارهای ثبت‌شده و با شرایط خاصی تعلق می‌گیرد. اما کاربران حقیقی می‌توانند با وارد کردن شماره حساب و و شماره ملی کاربر، آن‌ها را با هم تطبیق داده و از صحت اطلاعات کاربر اطمینان حاصل کنند.

    این ویژگی به طور خاص برای افرادی و کسب‌وم‌کارهایی مناسب است که قصد دارند در ازای خدماتی که از کاربر برای خود یا مشتریان دریافت می‌کنند (کسب‌و‌کارهای پلتفرمی) و نیاز به احراز هویت و تطبیق شماره حساب کاربر دارند مناسب است.

    نحوه دریافت سرویس تطبیق کد ملی و شماره حساب در پادیوم

    برای دریافت این سرویس کافی است تا در پادیوم ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام، به صفحه سرویس بروید:

    فرم مربوط به خود (اشخاص حقیقی یا حقوقی) را دانلود و پس از تکمیل اطلاعات، آن را به یکی از شعب بانک پاسارگاد تحویل دهید. پس از تایید هویت شما می‌توانید این سرویس را در پنل خود درخواست دهید. همچنین امکان فراخوانی آزمایشی نیز برای شما فراهم است تا قبل از درخواست سرویس نتیجه آن را مشاهده کنید. در صورت بروز مشکل یا سوال نیز کارشناسان پادیوم آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل درخواست و پیاده‌سازی همراهی کنند.