پادیوم بلاگ
سرویس استعلام قبض آب برق گاز تلفن

معرفی وب سرویس استعلام قبض پادیوم

صبا محبی
مقالات

آیا تا به حال به این فکر کردید که در سال چه تعداد قبض در کشور ایران صادر و به طبع پرداخت می‌شود؟ منظور ما از قبض، کلیه‌ی قبوض خدماتی اعم از قبض برق، آب، گاز، تلفن، تلفن همراه و… است. برای این که به پاسخ برسیم، کمی درباره‌ی نفوذ این خدمات در ایران تحقیق کردیم؛ ۳۸ میلیون مشترک برق، ۲۰ میلیون مشترک گاز، ۱۷ میلیون مشترک آب و فاضلاب، ۳۰ میلیون مشترک مخابرات و حدود ۲۰ میلیون خط ثابت تلفن همراه اعدادی است که ما در بررسی‌های اولیه‌مان به آن رسیدیم. این یعنی در هر دوره‌ی پرداخت ماهانه حدود ۱۲۵ میلیون قبض صادر می‌شود. دانستن همین عدد کافی است که بدانیم بازار پرداخت قبض تا چه اندازه بزرگ است. البته همانقدر که بزرگ و جذاب است، بازیگران زیادی هم دارد و برای ورود به آن و گرفتن سهم بزرگی از بازار لازم است هوشمندی بسیاری داشت. در این یادداشت با معرفی وب سرویس های استعلام قبض پادیوم سعی کردیم به شما در کسب درآمد و رشد کسب‌وکارتان کمک کنیم.

اگر به دنبال وب‌سرویس‌های استعلام و پرداخت قبض هستید، پیشنهاد می‌کنیم که فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند:

    پادیوم؛ کاتالیزور کسب‌وکار شما

    اگر به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکاری در زمینه پرداخت قبض هستید، بدون شک می‌دانید که به وب سرویس های استعلام و پرداخت قبض نیاز دارید. هر کدام از نهادها و ارگان‌ها وب‌سرویس‌های خود را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند. می‌توانید زمان بسیاری بگذارید و با هر نهاد وارد مذاکره شوید و این سرویس‌ها را به محصول خود اضافه کنید. اما راه دیگری هم پیش روی شماست و آن باز کردن یک حساب کسب‌وکاری در پادیوم است. 

    پادیوم بازارچه‌ی API  و راهکارهای دیجیتال است. در پادیوم می‌توانید همه‌ی وب سرویس‌های مورد نیاز خود در زمینه‌ی استعلام قبض و پرداخت را پیدا کنید. مزیت استفاده از پادیوم این است که نیاز به مذاکره با ده‌ها سازمان را ندارید و از طرفی همه‌ی وب‌سرویس‌ها از طریق یک پنل قابل مدیریت است. برای همین است که پادیوم می‌تواند یک کاتالیزور کسب‌وکار شماست. 

    معرفی وب‌سرویس‌های استعلام قبض 

    در پادیوم در حال حاضر وب‌سرویس‌‌های بسیاری در زمینه‌ی استعلام و پرداخت قبوض خدماتی وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم چند api مهم این حوزه را که در پادیوم عرضه شده، معرفی کنیم: 

    وب سرویس استعلام قبض گاز

    در این وب‌سرویس کاربر با وارد کردن شماره شناسایی یا شماره اشتراک می‌تواند مبلغ و شناسه پرداخت قبض خود را مشاهده کند. 

    وب سرویس استعلام قبض همراه اول

    در این وب‌سرویس کاربر با وارد کردن شماره موبایل خط ثابت همراه اول خود، شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت خواهد کرد.

    وب‌سرویس استعلام قبض برق

    این سامانه که توسط شرکت توانیر ارائه شده است، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که اطلاعاتی نظیر سوابق پرداختی و بدهی انشعاب را مشاهده کنند. 

    وب‌سرویس پرداخت قبوض خدماتی 

    این وب‌سرویس یکی از سرویس‌های جامع در زمینه‌ی پرداخت قبوض خدماتی است. به کمک این وب‌سرویس می‌توان امکان استعلام قبوض گاز، برق، آب، تلفن همراه و حتی خلافی خودرو را برای کاربران فراهم کرد. 

    پرداخت؛ کلید کسب درآمد 

    پس از اینکه برای کسب‌وکار خود api های استعلامی را انتخاب و پیاده‌سازی کردید، باید روشی برای پرداخت قبوض هم انتخاب کنید. در پادیوم api های مختلفی برای پرداخت قبوض وجود دارد و شما می‌توانید یک یا چند روش پرداخت را در محصول خود پیاده سازی کنید. در ادامه چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم: 

    ۱- درگاه پرداخت 

    در پادیوم درگاه پرداخت برای انجام پرداخت‌های شتابی وجود دارد. این درگاه پرداخت فعلا (تا زمان انتشار این محتوا) بدون کارمزد است. پرداخت از طریق این درگاه هم به کمک کارت بانکی است و هم به کمک کیف پول پی‌پاد. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره‌ی مزایای درگاه پرداخت پادیوم به دست بیاورید، یادداشت «پادیوم؛ فراتر از درگاه پرداخت» را هم بخوانید.

    ۲- دایرکت دبیت 

    این روش پرداخت به این صورت است که کاربر به یک کسب‌وکاراجازه می‌دهد هر ماه مبلغ مشخصی را از حسابش برداشت کند و با آن پرداخت‌های دوره‌ای را انجام دهد. دایرکت دبیت روشی جدید و نوین برای پرداخت است و از نظر امنیت وضعیت مناسبی دارد. دایرکت دبیت پادیوم فقط مخصوص حساب‌های بانک‌ پاسارگاد است و برای استفاده از آن شخص باید در پاد احراز هویت کند. پیشنهاد می‌کنیم برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، یادداشت «دایرکت دبیت چیست؟» را با دقت مطالعه کنید. 

    ۳- حساب دیجیتال 

    شما می‌توانید به کمک api  حساب دیجیتال برای مشتریان خود یک کیف پول ایجاد کنید و کاربر به کمک کیف پول می‌تواند قبوض خدماتی را سریع و بدون وارد کردن مشخصات کارت بانکی پرداخت کند. 

    سوالات متداول

    برای دریافت APIهای استعلام و پرداخت قبض باید چه مراحلی را طی کنیم؟

    برای دریافت این وب‌‌سرویس‌ها کافی است وارد سایت پادیوم قسمت «نقطه‌ی شروع» بروید و یک حساب کاربری برای کسب‌وکار خود بسازید.

    میزان کارمزد پادیوم برای سرویس‌های استعلامی چقدر است؟

    پاسخ به این سوال کمی دشوار است. پادیوم برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ طرح‌های قیمتی متفاوتی در نظر گرفته است. پس از ساخت حساب کسب‌وکاری در پادیوم، همکاران ما طرح‌های تشویقی و شیوه‌های قیمت‌گذاری را به صورت کامل برای شما توضیح می‌دهند.