پادیوم بلاگ
استارتاپ Incredible

فینتک برتر: استارتاپ Incredible

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

در سال‌های اخیر صنعت فین‌تک شاهد ظهور نوآوری‌ها و تحول‌های بسیاری بوده است. در میان استارتاپ‌های مختلفی که در این حوزه بنیان‌گذاری شده‌اند، استارتاپ Incredible به دلیل رویکرد متفاوت و تاثیر عمیق بر صنعت فین‌تک توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. در این پست این استارتاپ خوش‌نام را بررسی کرده و راهکارهای نوآورانه آن را معرفی می‌کنیم.

آغاز به کار Incredible

استارتاپ Incredible در سال ۲۰۱۹ توسط گروهی از کارآفرینان خلاق که نیاز به یک زیست‌بوم کارآمدتر، کاربرپسندتر و جامع‌تر را حس می‌کردند، بنیان‌گذاری شده است. بنیان‌گذاریان این استارتاپ با پیش‌زمینه‌هایی که در حوزه‌های فناوری، مالی و کسب‌وکاری داشتند، قصد دارند فاصله بین خدمات مالی سنتی و فناوری‌های نوین را کاهش دهند. ماموریت این شرکت در ساخت یک پلتفرم جهت ساده‌سازی مدیریت مالی برای اشخاص و کسب‌و‌کارها با استفاده از فناوری های نوین و ارائه راهکارهای مالی برتر تعریف شده است.

راهکارهای نوآورانه استارتاپ Incredible

مدیریت مالی مبتنی بر هوش مصنوعی

یکی از پایه‌های اصلی موفقیت Incredible استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود مدیریت مالی است. این پلتفرم از هوش مصنوعی برای تحلیل رفتار کاربران و ارائه نکات و پیشنهادات بر اساس این تحلیل بهره می‌برد. به کمک این اطلاعات کاربران می‌توانند تصمیم‌های بهتری گرفته و مخارج خود را بهینه کنند.

استفاده از بلاکچین برای امنیت بیشتر

امنیت همواره یکی از نگرانی‌های اصلی صنعت فین‌تک است و Incredible با به‌کار‌گیری فناوری بلاکچین، سعی کرده به این نگرانی پاسخ دهد. Incredible با کمک بلاکچین از امنیت، شفافیت و عدم تغییر تراکنش‌ها اطمینان پیدا می کند. به این ترتیب نه تنها از داده‌های مشتیران محافظت می‌شود، بلکه اعتماد مشتریان به پلتفرم نیز افزایش کرده و اعتبار آن را بهبود می‌دهد. 

یکپارچگی ساده با سیستم‌های مالی موجود

پلتفرم Incredible طوری طراحی شده تا با سیستم‌های مالی موجود به راحتی یکپارچه شده به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری و سایر خدمات مالی خود را به اپلیکیشن Incredible متصل کنند. به این ترتیب پیگیری آنی تراکنش‌ها و فعالیت‌های مالی ممکن شده و فرایند مدیریت مالی و گزارش‌گیری را ساده‌تر می‌کند.

طراحی کاربرمحور

تجربه کاربری قلب فلسفه طراحی استارتاپ Incredible است. این پلتفرم یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند دارد که دسترسی‌پذیری آن برای کاربران در سنین مختلف و با دانش فنی گوناگون افزایش می‌دهد. فرقی ندارد شما یک نوجوان‌اید که به خوبی با فناوری‌های نوین آشناست یا یک بازنشسته که به دنبال راهی برای مدیریت مالی است، در هر صورت به راحتی می‌توانید از اپلیکیشن و پلتفرم Incredible استفاده کنید.

تاثیر Incredible بر دنیای فین‌تک

یکی از مهم‌ترین تاثیرهای Incredible (و سایر استارتاپ‌های مشابه) ایجاد امکان فراگیری مالی است. فراگیری مالی یکی از ترندهای اصلی صنعت فین‌تک است و بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌های این حوزه با تمرکز بر این موضوع، به ارائه خدمات مالی بر بستر دیجیتال پرداخته‌اند. Incredible نیز با توانمند‌سازی اشخاص و کسب‌و‌کارهای کوچک از طریق تسهیل و بهینه سازی مدیریت مالی، به هدف فراگیری مالی کمک بسزایی می‌کند. 

افزایش دسترسی‌پذیری مالی بین اقشار کمتر برخوردار و یا مناطق دور افتاده شکاف بین این افراد و ساکنین شهرهای بزرگ را کاهش داده و به رشد و ثبات اقتصادی کمک بسزایی می‌کند.

از سوی دیگر Incredible مانند سایر شرکت‌های فین‌تک با به چالش کشیدن بانکداری سنتی، باعث ایجاد چرخه‌ای از نوآوری‌ها و همکاری‌ها می‌شود که در نهایت به سود مشتریان، بانک‌ها و فین‌تک‌ها است.

از سوی دیگر، Incredible با بهبود اموری مالی شخصی کاربران، آن‌ها را به سمت اتخاذ تصمیم‌های بهتر و ایجاد عادت‌های سالم مالی سوق می‌دهد که باعث می‌شود ارزش اقتصادی ایجادشده توسط اشخاص افزایش پیدا کند.

چشم‌انداز استارتاپ Incredible 

آینده برای Incredible روشن به نظر می‌رسد. افزایش سرمایه‌گذاری بانک‌های بزرگ در صنعت فین‌تک، در کنار رشد قابل توجه استارتاپ‌های این حوزه، چشم‌انداز مطلوبی را برای آینده این استارتاپ به تصویر می‌کشد. Incredible تا به امروز در جذب و نگهداری کاربران موفق بوده و انتظار می‌رود به زودی به بازارهای جدید ورود کند. همچنین توسعه فناوری‌های جدید و سرعت پیشرفت این حوزه، بدون شک زمینه‌ساز نوآوری‌های جدیدی خواهد شد که در نهایت به افزایش رضایت کاربران و توسعه خدمات مالی جدید کمک می‌کند.

استارتاپ Incredible فقط یک استارتاپ نیست، بلکه یک کاتالیزور برای تحول در صنعت مالی به شمار می‌رود و از طریق ارائه راهکارهای نوآورانه، طراحی کاربرمحور و تعهد به فراگیری مالی، تاثیر بسزایی در صنعت فین‌تک داشته است. حال باید دید این استارتاپ برای آینده چه برای ارائه دارد و چگونه می‌تواند با استفاده از نقاط قوت، جایگاه خود و خدمات مالی نوآورانه را ارتقاء دهد.