پادیوم بلاگ
تجارت الکترونیک

نقش APIها در تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی‌ها

شادی سجادی
مقالات

قبل از این که به مبحث تجارت الکترونیک وارد شویم، خوب است ابتدا به این سوال اساسی پاسخ بدهیم:

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک به معاملات تجاری انجام شده به صورت آنلاین گفته می‌شود. این موضوع به این معنی است که وقتی شما چیزی را با استفاده از اینترنت خرید و فروش کنید در واقع در دنیای تجارت الکترونیک نیز شرکت کرده‌اید.

در ۱۱ آگوست ۱۹۹۴، فیل برندربرگر از شهر فیلادلفیا کامپیوتر خود را روشن کرد و با استفاده از کارت اعتباری اولین خرید اینترنتی خود را انجام داد.

این داستان ممکن است امروز عجیب به نظر نرسد ولی نکته مهم این است که این خرید اینترنتی اولین خرید اینترنتی دنیا بود و در آن زمان این تراکنش تاریخ‌ساز شد. چرا؟

از آن‌جایی که اولین بار بود که در این تراکنش از تکنولوژی Encryption استفاده می‌شد، آن را به عنوان اولین معامله در قالب تجارت الکترونیک در نظر می‌گیرند.

نیازی به گفتن نیست که تجارت الکترونیک پس از آن جهش و رشد قابل توجهی داشته است.

طبق گزارش Bigcommerce، تجارت الکترونیک هر سال حدود ۲۳ درصد رشد می‌کند و طبق گفته eMarketer، فروش جهانی تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۰ به ۲۷ ترلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

بنا به آمار یک نظرسنجی نزدیک به ۸۰ درصد آمریکایی‌ها تا به حال حداقل یک بار خرید اینترنتی را تجربه کرده‌اند. ورود تلفن‌های همراه و دستگاه‌های هوشمند برای همیشه بازار را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

اکثر سیستم‌های ‌‌‌ POS، امروزه دارای قابلیت اتصال به اینترنت هستند. سیستم‌های POS به وسیله API به پایگاه‌های داده داخلی و سیستم‌های بانکی متصل می‌شوند.
همچنین APIها به پایانه‌های POS کمک می‌کنند تا پرداخت را از منابع مختلف مثل کارت‌ها، تلفن‌های همراه یا ساعت‌های هوشمند دریافت کنند.
فروشگاه‌ها، چه سنتی و چه سایت‌های خرید آنلاین برای پیگیری واریزی‌ها و موجودی خود از APIها استفاده می‌کنند.
این تکنولوژی‌ به مشتریان کمک می‌کند که در وبسایت یک فروشگاه لیست کالا‌های موجود را ببینند.
APIها تقریبا شامل تمام مواردی می‌شود که در یک فروشگاه فیزیکی اتفاق می افتد. برای مثال نرم‌افزاری که راهکار‌های برنامه‌ریزی کارکنان و تجزیه و تحلیل را مدیریت می‌کنند.

چگونه می‌توان وارد دنیای تجارت الکترونیک شد؟

حالا که متوجه شدید تجارت الکترونیک چیست و نقش اصلی برای انجام آن را چه چیزی بازی می‌کند، نوبت این است که برای وارد کردن کسب و کار خود به دنیای تجارت الکترونیک از APIها یا همان رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی استفاده کنید.

ما در سایت پادیوم به پشتوانه بانک پاسارگاد، تمام APIهای مورد نیاز برای توسعه کسب و کار شما را در اختیارتان قرار می‌دهیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان پادیوم تماس بگیرید.