پادیوم بلاگ

نرم افزار ساتنا و پایای گروهی

یاسمن عیسایی
بانکی و مالی ، تکنولوژی

بیایید تصور کنیم اول ماه است و شما به عنوان مسئول اداره کارگزینی قصد دارید حقوق و مستمری تقریبا ۴۰۰ بیایید تصور کنیم اول ماه است و شما به عنوان مسئول اداره کارگزینی قصد دارید حقوق و مستمری تقریبا ۴۰۰ کارمند خود را پرداخت کنید در این شرایط چه می‌کنید؟ آیا تمام روز خود را صرف واریز حقوق به شماره حساب تک تک افراد می‌کنید؟
یک مثال دیگر می‌زنیم. فروشنده‌ای هر ماه و به صورت روتین باید به چندین مقصد مختلف پول واریز کند. به نظر شما در این شرایط بهترین راهکار چیست؟
مسلما در عصر جدید کمتر کسی حاضر می‌شود که به روش‌های سنتی و کاغذی کارهای زمان‌بری نظیر پرداخت حقوق و مستمری، پرداخت سود سهام و یا پرداخت‌های انتقالی با تعداد کاربران زیاد را انجام دهد. در چنین شرایطی است که وجود یک نر‌م‌افزار انتقال وجه همگانی به شدت احساس می‌شود.  نرم افزار ساتنا و پایای گروهی یکی از همین دست ابزارهای کاربردی است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال API در زمینه نرم افزار ساتنا و پایا گروهی هستید، فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند:

    ساتنا و پایا

    همانطور که می‌دانید ساتنا به تنهایی مخفف «سامانه تسویه ناخالص آنی» است که برای انتقال وجه با مبالغ بالا بکار می‌رود. بیشتر مشتریان به جای چک رمزدار بانکی از این روش که بسیار راحت‌تر و امن‌تر از روش سنتی است، استفاده می‌کنند.
    همچنین پایا به تنهایی مخفف «سامانه اتاق پایاپای الکترونیکی» است که برای مبالغ کمتر استفاده می‌شود. این سامانه قادر است دستور پرداخت‌های مختلف و متعدد را از بانک مبدا دریافت، پردازش و در نهایت به بانک مقصد ارسال کند. هم‌چنین می‌تواند ارسال پول را به صورت تکی یا گروهی انجام دهد که بهترین روش برای پرداخت حقوق یا دستمزد کارمندان و پرداخت‌های انبوه است. با استفاده از سامانه پایا می‌توانید به صورت مستقیم و فقط با داشتن شماره شبای مقصد، واریز یا برداشت انجام دهید.
    برای دریافت اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقالات پایا چیست؟ و ساتنا چیست؟ بزنید و با مفاهیم‌ ساتنا و پایا به صورت تکی آشنا شوید.
    حال بیایید در ادامه ببینیم نرم‌افزار ساتنا و پایای گروهی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

    نرم افزار ساتنا و پایای گروهی چیست؟

    همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، سازمان‌ها، ادارات، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و مجموعه‌های بزرگ همگی به منظور پرداخت حقوق و یا تسهیم آنی نیازمند تسویه حساب گروهی هستند. نرم‌افزار ساتنا و پایای گروهی به شما این امکان را می‌دهد که تنها با داشتن لیست شماره‌ی شبای افراد بتوانید به راحتی و به صورت یکجا و جمعی مبالغ مورد نظر را در کسری از ثانیه جا‌به‌جا کنید. 
    به طور خلاصه هدف از ساخت این نرم‌افزار، انجام دستور پرداخت مشتری به منظور انتقال وجوه از یک سپرده در بانک مورد نظر مشتری به چندین سپرده در سایر بانک‌ها در قالب یک فایل است. 

    مزایای نرم افزار ساتنا و پایای گروهی

    از جمله ویژگی‌ها و مزایای نرم افزار ساتنا و پایای گروهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
    سادگی
    کاربرپسند بودن
    قابل دسترس بودن در تمام دنیا
    عدم محدودیت در تعداد و مقصد حساب‌ها
    افزایش دقت
    سرعت بالا انتقال مبالغ
    قابلیت ویرایش فایل‌ها
    قابلیت بررسی و شناسایی شماره شباهای وارد شده
    تعیین سطوح دسترسی برای افراد و سازمان‌ها به منظور بارگذاری فایل پایا
     تاییدیه پرداخت و گزارش‌گیری 

    کدام بانک‌ها نرم‌افزار ساتنا و پایای گروهی را دارند؟

    در حقیقت تمامی بانک‌ها به منظور تسویه حساب‌ و واریز وجوه جمعی، نرم‌افزارهای ساتنا و پایای خود را دارند و ادارات و سازمان‌ها بسته به نیاز خود با یکی از این بانک‌ها قرارداد می‌بندند. با این‌ کار خیال خود را از بابت واریز حقوق به تمامی افراد لیست راحت می‌کنند. مشتریان بانک اعم از حقیقی و حقوقی برای استفاده از این نرم‌افزار باید با در دست داشتن فایل تولیدی به وسیله ابزاری که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است به متصدی امور بانکی مراجعه کنند تا عملیات مربوط به پرداخت‌های تجاری را بدون الزام طرف‌های تجاری خود به افتتاح حساب در این بانک انجام دهند. همانطور که پیشتر گفته شد در اینجا نیز خبری از محدودیت در تعداد پرداخت وجود ندارد.

    چطور از نرم‌افزارهای ساتنا و پایای گروهی استفاده کنم؟

    دریافت و استفاده از این خدمت و نرم‌افزار کار سخت و پیجیده‌ای نیست و شما باید پس از ورود به سایت بانک مورد نظر در قسمت خدمات غیرحضوری، بخش ساتنا گروهی این نرم‌افزار را دانلود و نصب نمایید. در مرحله‌ی بعدی با تنظیم دستور پرداخت موردنیاز در این سامانه، یک فایل در اختیار شما به عنوان مشتری قرار می‌گیرد که باید آن را به یکی از کارمندان شعب بانک تحویل دهید. با این کار شما اجازه‌ی برداشت از حساب را به بانک مبدا می‌دهید و در زمان مورد نظر متقاضی، به حساب‌های اعلام شده واریزی انجام می‌شود.

    پادیوم و ساتنا و پایای گروهی!

    پادیوم به عنوان یک راهکار جامع و یکپارچه برای ارائه محصولات دیجیتال به کسب‌و‌کارها خدمات مختلفی از جمله زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک، بیمه، حمل بار، هوش مصنوعی و… را فراهم کرده است. یکی از این سرویس‌های کاربردی انتقال وجه پایا و ساتنا گروهی است. از این سرویس جهت ثبت انتقال پایای گروهی به صورت async استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای دریافت جزئیات بیشتر این سرویس به سایت اصلی پادیوم مراجعه و در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوال، آن را با کارشناسان مربوطه پادیوم مطرح کنید.