پادیوم بلاگ
معرفی شرکت عامراندیش

عامراندیش؛ حرکت در لبه مرز دانش و صنعت

صبا محبی
مقالات

شاید وقتی صحبت از سرویس‌های تبدیل صوت به متن و یا حتی دستیارهای صوتی پیش بیاید، ذهنتان به سمت دستیار صوتی گوگل و یا سیری اپل برود و تصور کنید آن‌ها اولین‌های تکنولوژی تشخیص صدا هستند. اما واقعیت این است که تاریخچه‌ی سیستم‌های تشخیص صدا به دهه‌ی ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بر می‌گردد. جایی که در آزمایشگاه آدری ابزاری اختراع شد که می‌توانست اعداد و ارقام را درک کند. بعد از مدتی هم قادر بود ۱۶ کلمه‌ی انگلیسی را بفهمد. 

از آغاز این تکنولوژی تا حدود دهه‌ی ۲۰۰۰ که گوگل دستیار صوتی خود را توانست توسعه دهد و اپل هم سیری خود را به بازار معرفی کرد، سیستم‌های تشخیص صوت به کمک هوش مصنوعی راه زیادی را طی کردند. اما مهم‌ترین نکته این بود که بسیاری از این دستیارهای صوتی، برای زبان فارسی مناسب نبودند و حتی الان هم چندان مناسب نیستند. برای همین چند گروه ایرانی در این زمینه مشغول به کار شدند و سرویس‌هایی برای تبدیل صوت به متن توسعه دادند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت دانش‌بنیان عامراندیش است. 

عامراندیش؛ پیشرو در صنعت تبدیل صوت به متن

عامراندیش شرکتی است که از سال ۱۳۹۶، تاسیس شده و در همان سال ابتدایی تاسیس موفق به اخذ تاییدیه کیفی عملکرد سامانه تبدیل گفتار به متن در زبان فارسی از مرکز تحقیقات مخابرات ایران گردید. این گواهینامه در سال ۱۳۹۷ توانست مجوز شرکت دانش بنیان را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کند و در سال ۱۳۹۸ عضو سازمان انفورماتیک کشور شود. در همین سال بود که محصول خود یعنی فارس آوا، هوش‌تل و چت‌بات فارسی را برای عرضه عمومی آماده کند. 

محصولات شرکت عامراندیش

شرکت عامراندیش، همانطور که پیشتر اشاره کردیم، ۳ محصول فارس‌آوا، بات‌آوا و هوش‌تل را دارد. در ادامه به معرفی هر یک از این سرویس‌ها می‌پردازیم. 

فارس‌آوا

فارس‌آوا یک موتور قوی و دقیق در زمینه تبدیل صوت به متن است. وقتی از سرعت و دقت عملکرد سرویس‌های عامراندیش می‌گوییم، یک صفت ساده برای طولانی‌تر کردن جملاتمان را به کار نبرده‌ایم. بلکه پشتوانه‌ی این صحبت، مدت‌ها تحقیق و بررسی روی سرویس‌های مختلف ایرانی و خارجی است که ما را در پادیوم مجاب کرد به هر شکل که شده، با این شرکت همکاریمان را آغاز کنیم. 

اما بر گردیم به موضوع معرفی سرویس فارس‌اوا، برای استفاده از این سرویس کافی است مشخص کنید چه نیازی دارید. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و می‌خواهید ویژگی تبدیل صوت به متن را محصول خود اضافه کنید، کافی است وارد لینک زیر شوید و این محصول را از پادیوم دریافت کنید: 

اما اگر یک کاربر مصرف‌کننده سرویس هستید و می‌]واهید یک تایپیست سریع و حرفه‌ای همیشه در کنار خود داشته باشید، وارد لینک زیر شوید و از نسخه تحت وب سرویس فارس‌اوا استفاده کنید: 

بات‌آوا

احتمالا در بسیاری از سایت‌ها گزینه چت با پشتیبانی را دیده‌اید. پشت بسیاری از سیستم‌های پشتیبانی به صورت چت، یک پشتیبان قرار دارد. اما این کار مستلزم صرف وقت و هزینه‌ی نیروی انسانی بسیاری است. برای همین ابزارهایی مانند بات‌آوا توسعه پیدا کرده‌اند تا به کمک تعریف دیالوگ‌های متداول، فرایند پشتیبانی را هوشمند و سریع‌تر کنید. با این کار هم توانسته‌اید یک پشتیبانی ۲۴ ساعته داشته باشید، هم هزینه‌های منابع انسانی خود را کاهش داده‌اید. این سرویس هم به صورت API  و هم در قالب ابزار در دسترس کسب‌وکارها قرار دارد. 

هوش‌تل

هوش‌تل یک ابزار بی‌نظیر برای سازمان‌هایی است که در طول روز میزبان تماس‌های بسیاری در مرکز تماس خود هستند. در این ابزار به جای اینکه مشتری مستقیم به اپراتور پشتیبانی وصل شود، با هوش‌تل می‌تواند شروع به صحبت کند و از آن‌جا که هوش‌تل توانایی بسیاری در فهم صوت دارد، می‌تواند مشکل کاربر را حل کند. اگر مشکل حل نشد، می‌تواند کاربر به اپراتور انسانی وصل شود. در این حالت هم هوش‌تل به شما کمک می‌کند که متن مکالمه پشتیبانی را به صورت نوشتاری تهیه کنید تا هم فرایند گزارش‌گیری راحت‌تر شود و هم بتوانید به کمک کلید>اژه‌های پرتکرار و تکنیک ابر گفتمان، فرایند جدید برای پاسخ‌گویی توسط هوش مصنوعی را فراهم نمایید. 

همکاری عامراندیش و پادیوم 

از ابتدای دی ماه ۱۴۰۱ شما می‌توانید APIهای تبدیل صوت به متن عامراندیش را از پادیوم دریافت کنید. برای دریافت این API کافی است در پادیوم به عنوان یک کسب‌وکار حساب کاربری ایجاد کنید. و درخواست سرویس را ثبت کنید. باتوجه به اینکه برای استفاده از سرویس تبدیل صوت به متن نیاز به فضایی برای ذخیره‌سازی فایل صوتی دارید، می‌توانید از دیگر API پادیوم یعنی سرویس ذخیره‌ساز ابری پاداسپیس استفاده کنید.