پادیوم بلاگ
یکپارچه سازی کسب و کار

یکپارچه‌سازی کسب‌وکار به کمک API

شادی سجادی
مقالات

امروزه بیشتر از هر زمان دیگر برای ایجاد خدمات و راه‌حل‌ها نیاز به همکاری با دیگران داریم. به نظر می‌رسد حتی فکر کردن به ساختن یک برنامه بدون استفاده از APIها مضحک است، بنابراین همه توسعه‌دهندگان به دنبال استفاده از سرویس‌های دیگران از طریق APIها هستند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «آشنایی با تاریخچه‌ی APIها» را هم بخوانید.

وقتی شرکت‌ها برای توسعه برنامه‌های خود به دنبال APIها باشند طبیعی است که به این فکر می‌افتند که سرویس‌های خود را هم به صورت API در اختیار دیگران قرار دهند.هدف اصلی از ایجاد یک API این است که یک سرویس مفید برای دیگر توسعه‌دهندگان، کپسول شود تا پیاده‌سازی آن ساده‌تر شود. در واقع وقتی از API صحبت می‌شود، صحبت از آسان‌سازی انجام یک کسب و کار از طریق همکاری است.

توسعه بر پایه API و ساختن یک پارچه چهل تکه رنگارنگ

یک راه‌حل نرم‌افزاری را می‌توان به یک پارچه چهل تکه رنگارنگ تشبیه کرد. سرویس‌های مختلف از کمپانی‌های متفاوت که توسط API ها به یکدیگر متصل شده‌اند، تصور کنید چقدر این پارچه شگفت‌انگیز است.

APIها یک عامل ضروری هستند که هر کس می‌تواند با استفاده از آن‌ها ایده خود را ساده‌تر عملی کرده و با سرعت بیشتری آن را روانه بازار کنند. با وجود API ها، رایانه‌ها می‌توانند به جای افراد کار را مدیریت کنند. از طریق API ها، کسب و کار‌ها می‌توانند جریان‌های کاری را به روز کنند تا سریع‌تر و مولد تر باشند.  به دلیل اینکه API ها می‌توانند به اجزای یک اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند، تحویل خدمات و اطلاعات می‌تواند و انعطاف پذیرتر اتفاق بیفتد. با وجود API از یک سرویس، امکان مناسبی برای توزیع اطلاعات و خدمات به مخاطبان جدید ایجاد می‌شود که می‌تواند برای ایجاد تجربه‌ای خاص برای کاربران سفارشی شخصی سازی شود.

اگر API ارائه می‌دهید و یا به API نیاز دارید با پادیوم همراه شوید

اگر شما یک توسعه‌دهنده هستید و یا یک شرکت توسعه‌دهنده دارید می‌توانید API سرویس‌های خود را در در پادیوم ارائه دهید و یا از APIهای موجود در پادیوم استفاده نمایید تا به ساختن پارچه‌های چهل تکه کسب و کاری کمک کنید.