پادیوم بلاگ

اینوتکس ۲۰۲۳ | در نمایشگاه چه گذشت؟

رضا دهقان
اخبار ، مقالات

اینوتکس ۲۰۲۳ هم با تمام نقاط قوت و ضعفش به پایان رسید. یکی از محورهای این دوره از نمایشگاه هوش مصنوعی بوده و بسیاری از برنامه‌های اینوتکس با محوریت مسائل مربوط به هوش مصنوعی و وضعیت کسب‌و‌کارهای حوزه دیجیتال برنامه‌ریزی شده بود. اما نقل دیگر مجلس مسائل مربوط به محدودیت‌ها، وضعیت اینترنت و چالش‌های کسب‌وکارهای دیجیتالی بود. بسیاری از فعالین عرصه دیجیتال کشور که در این نمایشگاه حضور داشتند، از جمله حامدی بیدی بنیان‌گذار و مدیرعامل کارزار، محمد کشوری مدیرعامل گروه طیف و محمدحافظ حکمی عضو هیئت مدیره شرکت کسب‌و‌کاری دنیای اقتصاد از جمله افرادی بودند که در مورد وضعیت اینترنت به گفتگو نشستند.

گذشته از این مسائل، پادیوم با عنوان عوضی از خانواده پاد حضور فعالی در اینتوکس ۲۰۲۳ داشت و علیرغم مشکلاتی از قبیل گرمای هوا در چادرهای نمایشگاه و بارش ناگهانی باران که منجر به چکه آب از سقف! شد، تلاش کرد تا با علاقه‌مندان تعامل سازنده داشته باشد.

غرفه پادیوم در اینوتکس

پادیوم در غرفه ۶۰۶ سالن ۶ (منظور از سالن چادرهای بزرگی برزنتی است) حضور داشت. حین حضور پادیوم نیز یک مسابقه با عنوان کدام زبان برنامه‌نویسی اجرا شد که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانستند با پاسخ به سوالات گوناگون شخصیت زبان برنامه‌نویسی خودشان را پیدا کرده و ضمن دریافت یک پیکسل برای مشارکت، یک شانس قرعه‌کشی برای دریافت پلی‌استیشن ۵ را دریافت کنند.

همچنین با همکاری پادباکس هر روز به قید قرعه به سه نفر از شرکت‌کنندگان حضوری در نمایشگاه یک دستگاه پادباکس هدیه داده شد. 

حضور خانم عاطفه موفقی به عنوان مدیر پنل اقتصاد هوش مصنوعی

عاطفه موفقی، راهبر پادیوم، به عنوان یکی از فعالان حوزه دیجیتال کشور مدیریت پنل اقتصاد هوش مصنوعی را بر عهده گرفت. در این پنل محمد موسی‌زاده موسوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری، به بررسی اقتصاد شکل‌گرفته حول هوش مصنوعی، ابزارهایی که هرروز تولید می‌وشند و ارزش افزوده ایجاد می کنند و میزان دسترسی انسان‌ها به امکانات توسعه اقتصاد هوش مصنوعی در کشورهای مختلف پرداخت.

نقاط ضعف اینوتکس ۲۰۲۳

این دوره از نمایشگاه در پردیس تهران برگزار شد که به دلیل فاصله زیاد از شهر تهران، بسیاری از افراد را از حضور در این نمایشگاه منصرف می‌کرد. همچنین برگزاری نمایشگاه در چادرهای برزنتی در هوای گرم و عدم پیش‌بینی برای بارندگی شدید روز دوم که منجر به مختل شدن بسیاری از برنامه‌ها شد، از جمله نکات منفی این نمایشگاه بودند.

نکته دیگر جای‌گذاری بد غرفه‌ها بود. بسیاری از غرفه‌ها جلوی فضای سبز و در مجاورت یک راهروی باریک رار داشتند و با توقف یک بازدیدکننده مسیر قابل استفاده نبود. این تجمع و تراکم برخی از غرفه‌داران و شرکت‌‌کنندگان را معذب کرده و باعث ایجاد نارضایتی شده بود. 

اینوتکس ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟

امسال نمایشگاه اینوتکس برای اولین بار در دوران پساکرونا به صورت حضوری برگزار شد. طی دو سال گذشته به دلیل نگرانی‌ها از شیوع کرونا نمایشگاه اینوتکس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد و از‌این‌رو انتظار می‌رفت برخی از ناهماهنگی‌ها وجود داشته باشد. امید است که این نقاط ضعف و ناهماهنگی‌ها در دوره بعدی اینوتکس وجود نداشته و کسب‌و‌کارها بتوانند بدون دغدغه به هدف اصلی خود یعنی تعامل با شرکت‌کنندگان و ایجاد ارزش افزوده تمرکز کنند.