پادیوم بلاگ
سرویس استعلام چک برگشتی

سرویس استعلام چک برگشتی پادیوم

رضا دهقان
بانکی و مالی ، کسب و کار ، مقالات

سال گذشته بانک مرکزی همه بانک‌ها را ملزم کرد تا دسته‌ چک‌های خود را به صیادی تغییر دارند. افرادی که از قبل دسته چک دریافت کرده بودند نیز فراخوانده شدند تا دسته‌چک‌های قدیمی را تحویل داده و دست چک‌های صیادی دریافت کنند. چک‌های صیادی در مقایسه با چک‌های قبلی از روش‌های امنیتی بیشتر و جدیدتری استفاده می‌کنند که امکان تقلب را کاهش می‌دهد. اما مزیت اصلی این چک‌ها اتصال به سامانه صیاد و امکان استعلام دارنده چک و چک‌های صادرشده است. 

ویژگی‌های چک‌های صیادی

سامانه صیاد تحت نظارت بانک مرکزی بوده و امکان چاپ، ثبت و استعلام چک را فراهم می‌کند. چک‌های صادرشده در سامانه صیاد ویژگی‌های مختلفی دارند، از جمله:

هر چک دارای یک شماره منحصر‌به‌فرد است که از طریق آن امکان استعلام چک به وجود می‌آید.

اطلاعات شخصی صاحب دسته چک در سامانه صیاد ثبت شده و دارنده چک می‌تواند با استعلام از یان سامانه، از عملکرد مالی صاحب دسته چک باخبر شود.

صدور دسته چک در حوزه اختیارات بانک مرکزی قرار گرفته و منوط به احراز هویت و اعتبارسنجی متقاضی دسته چک است.

دریافت سرویس استعلام چک برگشتی برای کسب‌و‌کارها

کسب و‌کارهای مختلف برای ارائه خدمات خود نظیر تخصیص اعتبار و تسهیلات خرید (مانند دیجی‌پی) یا فروش قسطی محصولات و کالاها نیاز به دریافت چک صیادی و استعلام آن دارند. اگر کسب‌و‌کار شما نیز برای ارائه خدمات و دریافت تضمین از کاربران و مشتریان، نیاز به استعلام چک برگشتی و ثبت چک دارند، می‌توانید از سرویس استعلام چک پادیوم استفاده کنید.

این سرویس که توسط داتین و عصر داده در بازارچه API پادیوم تامین می‌شود، با دریافت اطلاعات چک از روی تصویر آن و ارسال اطلاعات به سامانه صیاد، وضعیت اعتبار کاربر در سامانه را بررسی کرده و در صورت وجود بدهی یا چک برگشتی، اطلاعات را به کسب‌و‌کار ارسال می‌کند. سرعت و ثبات این سرویس امکان استعلام چک در چند ثانیه را فراهم کرده و به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد در کمترین زمان ممکن وضعیت کاربر را بررسی و به وی اطلاع دهند.

در صورتی که در مورد سرویس استعلام چک برگشتی پادیوم سوال یا نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.