پادیوم بلاگ
نحوه استعلام حساب بانکی

نحوه استعلام حساب بانکی برای اشخاص و کسب‌وکارها

رضا دهقان
بانکی و مالی ، مقالات

تا به حال پیش آمده که نیاز به دریافت تسهیلات داشته باشید؟ یا برای یک معامله بزرگ نیاز داشته باشید خوش‌حسابی طرف مقابل را بسنجید؟ استعلام حساب بانکی یکی از خدمات بانکی است که وجود و میزان بدهی یک حساب در شبکه بانکی کشور را مشخص می‌کند. هر شخص یا کسب‌و‌کاری در برهه‌ای از زمان به استعلام حساب نیاز پیدا می‌کند، از این رو در این پست نحوه استعلام حساب بانکی را توضیح می‌دهیم.

روش‌های استعلام حساب بانکی

در ادامه نحوه استعلام حساب بانکی به صورت آنلاین یا حضوری را توضیح می‌دهیم:

مراجعه حضوری به بانک

برای دریافت استعلام بانکی کافی است با مدرک شناسایی خود به یکی از شعب بانکی که حساب شما در آن قرار دارد مراجعه کرده و فرم درخواست استعلام حساب بانکی خودتان را پر کنید. پس از احراز هویت، بانک استعلام حساب را به صورت مکتوب به شما ارائه می‌کند.

سامانه‌های اعتبارسنجی

خدمت استعلام حساب بانکی مانند بسیاری از خدمات مالی دیگر به صورت آنلاین نیز در دسترس است. شما می‌توانید با مراجعه به یکی از سامانه‌های اعتبارسنجی با پرداخت مبلغی اندک از وضعیت حساب خودتان مطلع شوید.

استعلام از طریق درخواست تسهیلات BNPN

کسب‌‌و‌کارها و اپلیکیشن‌هایی که تسهیلات BNPN (الان بخر، بعدا پرداخت کن) یا تسهیلات خرد کوتاه‌مدت ارائه می‌کنند (مانند ویپاد، اسنپ پی، دیجی‌پی و…) در فرایند ارائه تسهیلات استعلام حساب بانکی شما را گرفته و نمایش می‌دهند. بنابراین می‌توایند با مراجعه به این اپلیکیشن‌ها و شروع فرایند درخواست تسهیلات، از وضعیت بدهی‌های بانکی خود مطلع شوید.

وب‌سرویس استعلام حساب بانکی پادیوم

کسب‌و‌کارها برای ارائه خدمات استعلام حساب بانکی باید این سرویس را از بانک‌ها دریافت کنند. اگر شما در کسب‌‌و‌کار یا اپلیکیشن خود قصد ارائه خدمات استعلام بانکی دارید یا برای ارائه خدمات دیگر به این سرویس نیاز دارید، می‌توانید به راحتی از وب‌سرویس استعلام حساب بانکی پادیوم بهره ببرید. برای دریافت این سرویس کافی است فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند: