پادیوم بلاگ
الکامپ ۲۰۲۳

الکامپ ۲۰۲۳: ما هنوز زنده‌ایم!

رضا دهقان
اخبار ، کسب و کار

الکامپ ۲۰۲۳ هم با تمام حاشیه‌هایی که گاهی پررنگ‌تر از متن بودند به پایان رسید. قبل از برگزاری نمایشگاه بحث‌های داغی بر بستر شبکه‌های اجتماعی حول شرکت یا عدم شرکت در نمایشگاه شکل گرفته بود. موافقان و مخالفان حضور در الکامپ ۲۰۲۳ هر دو نظرات قابل تاملی داشتند، اما بر کسی پوشیده نیست که محدودیت‌های اعمال‌شده بر شبکه‌های اجتماعی در کنار وضعیت اینترنت و کوچکتر شدن روزنه تعامل با شرکت‌ها و مشتریان خارجی، عرصه را بر شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی تنگ کرده است. در این بین، الکامپ از معدود فرصت‌هایی است که در آن شرکت‌ها می‌توانند به تعامل با مشتریان و یکدیگر پرداخته و ضمن کشف و ایجاد فرصت‌های همکاری جدید، فریاد بزنند: ما هنوز زنده‌ایم!

الکامپ ۲۰۲۳ به روایت آمار

طبق آمار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، بیش از ۱۲۰ هزار نفر از نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ بازدید کرده و نزدیک به ۳۳۰ نفر تولیدکننده محتوا، خبرنگار و روزنامه‌نگار وظیفه پوشش خبری آن را بر عهده داشتند. از این حیث الکامپ ۲۰۲۳ علیرغم کاستی‌های موجود (قطعی برق در روز افتتاحیه، ساعت نامناسب در روزهای کاری و…) یکی از موفق‌ترین دوره‌های این نمایشگاه محسوب می‌شود. 

لازم به ذکر است که بیش از ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی از ۴ الی ۸ تیرماه دستاوردهای خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته و با آن‌ها به تعامل پرداختند.

پادیوم در الکامپ ۲۰۲۳

پادیوم نیز به عنوان یک پلتفرم API و خدمات دیجیتال و همچنین یکی از اعضای سرزمین هوشمند پاد، در الکامپ ۲۰۲۳ شرکت کرد. در مدت ۴ روزه حضور در نمایشگاه نمایندگان پادیوم به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید همکاری، راهکارها و پیشنهادات متنوعی را به خصوص در زمینه بانکداری باز و بانکداری به عنوان سرویس آماده کرده بودند. حاصل این تلاش‌های ۱۳۰ مشتری جدید حقیقی و حقوقی بود که برای همکاری با پادیوم و برداشتن گام‌های بعدی وارد مذاکره شدند.

همچنین بازدیدکنندگان علاقه‌مند ضمن آشنایی با محصولات پادیوم، برای راه‌اندازی یا انتقال کسب‌و‌کار خود بر بستر دیجیتال از مشاوره و راهنمایی کارشناسان پادیوم بهره بردند.  شما نیز در صورت وجود سوال یا نیاز به راهنمایی در خصوص سرویس‌ها و خدمات پادیوم، می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

    مسابقه پادیوم بر بستر شبکه‌های اجتماعی نیز در جریان بود و هر روز یک نفر برنده یک اکانت گیت‌هاب شد که جزییات مسابقه و اسامی برندگان را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی پادیوم پیدا کنید.

    نگاهی به وضعیت کلی نمایشگاه

    به طور کلی و با توجه به آمارهای موجود، الکامپ ۲۰۲۳ را می‌توان از جمله نمایشگاه‌های موفق ارزیابی کرد. با این وجود عدم حضور پررنگ برندهای معتبر و بزرگی نظیر دیجی‌کالا، تپسی، اسنپ، همکاران سیستم و… به طور کامل حس می‌شد. در مورد عدم حضور این برندها گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شد، اما بعد از سال سختی که بر فعالان عرصه دیجیتال گذشته، عدم حضور در نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ قابل درک بود.

    با این حال کسب‌و کارهای زیادی در نمایشگاه حضور پیدا کردند و برگزاری نمایشگاه بعد از چهار سال باعث شد تا علیرغم ساعات نامناسب و گرمی هوا بازدیدکنندگان زیادی به دیدار کسب‌و‌کارها بیایند.

    فعالان حوزه مالی و فینتک‌ها نیز هرچند حضور پررنگی نداشتند، اما با ایده‌ها و پیشنهادهای جذاب برای بازدیدکنندگان و کسب‌‌کارها تلاش کردند تا حرکت روبه‌جلوی بانکداری باز را حفظ کنند. 

    پنل‌های سخنرانی نمایشگاه نیز با وجود موضوعات مختلف، حول یک بحث می‌چرخید: وضعیت نامناسب کسب‌و‌کارهای دیجیتالی در سال گذشته. 

    امید می‌رود با باز شدن روزنه‌های امید در آینده‌ای نزدیک، سال آینده نمایشگاهی بهتر و کسب‌و‌کارهایی تواناتر داشته باشیم.