پادیوم بلاگ
رویداد سالانه پادرو

رویداد سالانه پادرو و آینده دیجیتال ایران

رضا دهقان
اخبار ، کسب و کار

رویداد سالانه پادرو روز گذشته با حضور چهره‌های برتر حوزه دیجیتال و زیست‌بوم استارتاپی کشور برگزار شد. در این رویداد پشتون پورپزشک، مدیر عامل پادرو، با ارائه ارقامی از جمله افت ۵۰ درصدی کسب‌و‌کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و افت ۶۸ درصدی فروش کسب‌وکارهای مشتری پادرو، از اثرات محدودیت شبکه‌های اجتماعی بر معیشت سخن گفت.

به گفته پورپزشک، با ایجاد محدودیت‌های جدید و قطعی اینترنت درآمد پادرو در مقطعی به صفر رسید، اما با برگزاری کمپین شب یلدا، ارائه اعتبار و بازاریابی مشتریان پادرو کم‌کم به مدار گذشته خود نزدیک شد.

پنل آینده سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال ایران

همیچنین در این رویداد آینده پنل سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال ایران که با حضور کیوان جامه‌بزرگ، عضور هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های هلدینگ فناپ و نیما نامداری، مدیر عامل کارنامه و مدیرعامل سابق شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه برگزار شد.

نیما نامداری در این پنل گفت:

در حا حاضر باید تمرکز اکوسیستم استارتاپی روی حفظ و زنده نگه داشتن کسب و‌کارها و استارتاپ‌هایی باشد که هنوز فعال هستند. متاسفانه شرایط برای سرمایه‌گذاری در این حوزه اصلا مناسب نیست.

همچنین در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

اکوسیستم استارتاپی در ایران از بین رفته است. اکوسیستم از اجزای وابسته به هم تشکیل شده اما در حال حاضر در ایران این اجزای وابسته را نمی‌بینیم. اگر در شرایط فعالی استارتاپی موفق شود تنها به خاطر تیم خوب، سرمایه‌گذار باتجربه و شانس است.

کیوان جامه‌بزرگ اما معتقد بود:

ما باید در فناپ سرمایه‌گذاری را ادامه دهیم. نمی توانیم بی‌خیال این فعالیت شویم. با اتفاقات اخیر ما هم بیشتر روی تاب‌آوری سرمایه‌گذاری‌های خود متمرکز شده‌ایم و می‌خواهیم سرمایه‌های خود را نگه داریم. در واقع سیاست ما در فناپ این است که ۸۰ درصد حفظ سرمایه‌های موجود داشته باشیم و ۲۰ درصد هم سرمایه‌گذاری جدید انجام دهیم.

همچنین جامه‌بزرگ در ادامه صحبت‌های خود گریزی به بحران مهاجرت زد و گفت:

اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، شرایط اصلا مناسب نیست. در سال گذشته ۷۵ درصد از نیروهای فناپ که از تیم ما خارج شده‌اند، مهاجرت کرده‌اند؛ آن‌ها به تیم‌های رقیب نرفتند، بلکه از ایران رفتند!

عکس از مهدی برهمندپور