پادیوم بلاگ
وب سرویس تبدیل بانکی

آشنایی با وب سرویس های تبدیل بانکی پادیوم

صبا محبی
مقالات

وب‌سرویس‌های بانکی کلید اصلی تبادل اطلاعات میان بانک‌ها و سایر کسب‌وکارها هستند. کسب‌وکارهای مختلف به کمک وب‌سرویس‌های بانکی گره از مشکلات خود و یا مشتریان خود باز می‌کنند. بخشی از وب‌سرویس‌ها به مدیریت کسب‌وکارهای بزرگ کمک می‌کنند و برخی دیگر به ساخت محصولات فینتکی خلاقانه منجر می‌شوند. وب‌سرویس‌های بانکی طیف وسیعی از خدمات را شامل می‌شوند. از وب‌سرویس‌های تبدیل بانکی گرفته تا استعلام اطلاعات بانکی، انتقال وجه و شبکه پرداخت. در این یادداشت وبلاگ پادیوم مروری خواهیم داشت بر وب سرویس های تبدیل بانکی. 

وب سرویس تبدیل شماره کارت به شبا

وب سرویس تبدیل شماره کارت به شبا به کسب‌وکارهایی که امکان انتقال وجه را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند، کمک می‌کند تا نیازهای مشتری خود را با سرعت بیشتری پاسخ دهند. برای مثال هنگام انتقال ساتنا و یا پایا، می‌توان شماره کارت را هم دریافت کرد و از طریق این وب‌سرویس شماره شبا را استخراج کرد و زحمت مشتری را کم‌تر کرد. 

همچنین شرکت‌هایی که پرداخت حقوق را به صورت انتقال وجه گروهی انجام می‌دهند، می‌توانند از این روش می‌توانند برای اطمینان حاصل کردن از تطابق شماره کارت و شبای اعلامی از سوی کارمندان استفاده کنند. 

 وب‌سرویس تبدیل شماره حساب به شبا

 کاربرد اصلی شماره شبا، انتقال وجه بین بانکی است و از شماره حساب برای انتقال وجه درون بانکی استفاده می‌شود. حالا اگر کسی فقط شماره حساب فرد دیگر را داشته باشد و بخواهد به او مبلغی را منتقل کند، اینجاست که ویژگی تبدیل شماره حساب به شبا به کمکش می‌آید. بنابراین بسیاری از اپلیکیشن‌های پرداخت‌ساز از این وب‌سرویس استفاده می‌کنند تا امکانات لازم برای انتقال وجه سریع و راحت را برای کاربران خود فراهم کنند. 

وب‌سرویس تبدیل شماره کارت به شماره حساب

شماره کارت معمولا برای انتقال وجه‌های جاری و خرد استفاده می‌شود. اما مهم‌هرین تفاوتش با شماره حساب و شماره شبا در این است که منقضی می‌شود. برای همین ممکن است در زمان انتقال وجه به یک شماره کارت متوجه شویم که آن شماره کارت منقضی شده است. در این حالت می‌توان از تبدیل شماره کارت به شبا یا شماره حساب استفاده کرد. برای همین بسیاری از اپلیکیشن‌های پرداخت‌ساز از این وب‌سرویس برای تبدیل شماره کارت به شماره حساب و میسر ساختن انتقال وجه حساب به حساب استفاده می‌کنند. 

استعلام اطلاعات بانکی، مکمل سرویس‌های تبدیلی

مجموعه سرویس‌های استعلام شبا، کد ملی و شماره کارت یکی از مهم‌ترین سرویس‌های مکمل سرویس‌های تبدیل بانکی است. بسیاری از محصولات فین‌تکی به این سرویس‌ها نیز نیاز دارند. 

روش دریافت وب‌سرویس از پادیوم

برای دریافت سرویس‌های بانکی، کافی است فرم زیر را پر کنید یا با شماره  021895189890 تماس بگیرید تا همکاران ما به شما کمک کنند تا به این وب‌سرویس‌ها دسترسی داشته باشید.