پادیوم بلاگ

نمایشگاه اینوتکس چیست و از کجا آمده است؟

یاسمن عیسایی
تکنولوژی ، کسب و کار

در این مقاله قصد داریم خیلی سریع و بی مقدمه به سراغ تاریخچه‌ی یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران برویم و به این سوال پاسخ بدهیم که

اینوتکس چیست و از کجا آمده است؟

حدودا ۱۲ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۲ میلادی، نمایشگاه اینوتکس توسط شرکت خبرگزاری پردازش و فناوری اطلاعات (پردازش ایران) و با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران (ایرنا) شکل گرفت.
این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های فناوری در منطقه است و با هدف معرفی آخرین دستاوردهای فناوری به علاقه‌مندان، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و ارتباطات، مسئولان دولتی و خصوصی و افراد علاقه‌مند به فناوری در تهران برگزار می‌شود. اولین بار رویداد اینوتکس با حضور بیش از ۸۰ نفر از متخصصین روسی در قالب ۵۲ شرکت فناوری به مدت سه روز از اول تا سوم اسفندماه ۱۳۹۰ برگزار شد که شرکت‌های روس آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را در زمینه‌هایی همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی و نفت و گاز و فناوری زیستی، هوافضا و ساخت تجهیزات به معرض نمایش گذاشتند. در فرآیند برگزاری این نمایشگاه بر گسترش و تعمیق مبانی همکاری و تعامل بین کشور ایران و روسیه به ویژه در حوزه فناوری های پیشرفته ، پارک‌های علم و فناوری ، شرکت‌های دانش بنیان تاکید شد، که این امر منجر به شناسایی و معرفی طرح‌ها و دستاوردهای فناوریهای نوین و ایجاد یک فضای مناسب برای تبادل دانش تکنولوژی گردید
از آنجایی که این نمایشگاه به عنوان یک فرصت عالی برای ارتباط با مشتریان جدید، جذب مشتریان قدیمی‌تر و همچنین تبلیغات و ارتقای شناخت برند شرکت‌ها شناخته شده است، شرکت‌های بزرگ و کوچکی از سراسر جهان به منظور معرفی محصولات و خدمات خود هر ساله در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند. 

در نمایشگاه اینوتکس به دنبال چه باشیم؟

در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات اینوتکس، محصولات و خدمات مختلفی از جمله تجهیزات و ابزارهای نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، تجهیزات ارتباطی، شبکه، فضای ابری، خدمات اینترنتی، بازی‌های رایانه‌ای و… به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در این نمایشگاه، کنفرانس‌، سمینار و کارگاه‌های آموزشی مختلف در مورد آخرین تحولات فناوری و نقش آن در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی نیز برگزار می‌شود. همچنین، افراد و دانشجویان علاقمند به فناوری و نوآوری می‌توانند با حضور در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای فناوری در حوزه‌های مختلف را بررسی کنند، از طریق کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های مختلف در این زمینه آموزش ببینند و با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و نوآوری در ارتباط باشند.
به عنوان بازدیدکننده، به دنبال موارد زیر می‌توانید باشید:

  1. آشنایی با آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، ارتباطات، رباتیک، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و افزوده، اینترنت اشیاء و …
  2. شناخت شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و نوآوری و بررسی محصولات و خدمات آن‌ها
  3. شرکت در کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در نمایشگاه
  4. شناخت فرصت‌های شغلی در شرکت‌های حاضر در نمایشگاه

همچنین، قبل از حضور در نمایشگاه، می‌توانید برنامه رویدادهای آن را بررسی کنید و زمان و محل برگزاری کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های مورد علاقه خود را مشخص کنید تا با یک برنامه‌ریزی منسجم، از این رویداد بهره‌مند شوید.

چرا باید در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ تهران شرکت کنیم؟

با توجه به جایگاه نمایشگاه اینوتکس در حوزه فناوری و ارتباطات، حضور در آن به عنوان یک فرصت برای شناخت و دسترسی به آخرین تحولات و فناوری‌های جهانی در این حوزه محسوب می‌شود.

از طرفی شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی به شرکت‌ها فرصتی برای تبادل تجربیات و ایده‌های جدید با سایر شرکت‌ها و حتی رقبا را می‌دهد. بنابراین، شرکت در نمایشگاه‌های صنعتی مانند اینوتکس، با هدف تبلیغات، معرفی محصولات و خدمات جدید، تبادل تجربیات با سایر شرکت‌ها و جذب مشتریان جدید، به عنوان یکی از روش‌های موثر برای توسعه کسب و کار در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به برخی از دلایل اصلی برای شرکت در نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۲ تهران اشاره خواهیم کرد:

معرفی محصولات و خدمات جدید:
نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۲ تهران، به شرکت‌ها فرصت می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به یک جمعیت بزرگ از مشتریان معرفی کنند.

دریافت بازخورد:
شرکت در این نمایشگاه، به شرکت‌ها فرصت می‌دهد تا بازخورد مشتریان و نظرات آن‌ها را در مورد محصولات خود دریافت کنند و این بازخورد را به منظور بهبود محصولات خود مورد استفاده قرار دهند.

تبادل تجربیات:
شرکت در نمایشگاه اینوتکس، به شرکت‌ها فرصت می‌دهد تا با سایر شرکت‌ها در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و ایده‌های جدید را کسب کنند.

تبلیغات:
نمایشگاه اینوتکس، به شرکت‌ها فرصت می‌دهد تا به صورت مستقیم با مشتریان خود تعامل داشته باشند و از این فرصت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

جذب مشتریان جدید:
شرکت در نمایشگاه اینوتکس تهران، به شرکت‌ها فرصت می‌دهد تا با جذب مشتریان جدید، کسب و کار خود را توسعه دهند و بازاریابی خود را بهبود بخشند.

به طور کلی، شرکت در این نمایشگاه می‌تواند به شرکت‌های فعال در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک کند تا با تبلیغات، معرفی محصولات و خدمات جدید، تبادل تجربیات با سایر شرکت‌ها و جذب مشتریان جدید، کسب و کار خود را توسعه دهند.
نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۲ تهران امسال در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه و در پارک فناوری پردیس که صاحب امتیاز این نمایشگاه است، برگزار می‌شود. شما می‌توانید برای شرکت در این رویداد به سایت اصلی اینوتکس مراجعه کنید.