پادیوم بلاگ

معرفی بهترین راه های پرداخت قبض گاز

یاسمن عیسایی
تکنولوژی ، کسب و کار ، مقالات

عصری که در آن زندگی می‌کنیم، عصر اینترنت و تکنولوژی‌های نوین است و پرداخت قبض به صورت فیزیکی و حضوری، کار زیاد معقول و به صرفه‌ای به نظر نمی‌رسد. روش‌های مختلف زیادی برای پرداخت قبوض خدماتی همچون آب، برق، گاز، قبض تلفن و… وجود دارد که پیشتر درباره‌ی روش‌های پرداخت قبض تلفن در مقاله‌ی چگونه قبض همراه اول را پرداخت کنیم؟ به آن پرداختیم. حال در این مقاله قرار است بهترین راه های پرداخت قبض گاز را با هم بررسی کنیم. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

بهترین راه برای پرداخت قبض گاز

اگر تا به اینجای مقاله ما را همراهی کردید، به این معنا است که دیگر از دست روش‌های سنتی پرداخت کلافه شده‌اید و دنبال یک راهکار ساده و بی‌دردسر هستید. در ادامه قصد داریم تا شما را با این راهکارها آشنا کنیم.

پرداخت گاز تنها با تلفن

اگر به اینترنت دسترسی ندارید اصلا نگران نباشید! روش ساده‌تری پیش پای شما قرار دارد. می‌توانید با شماره‌گیری ۲۰۰۰ و وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، از قبض گاز خود استعلام بگیرید و قبض گاز خود را با رمز دوم پرداخت نمایید. 

استعلام قبض گاز با پیامک

شما به کمک کد دستوری “۱* شماره اشتراک گاز” به سرشماره ۱۰۰۰۱۹۴ می‌توانید نسبت به استعلام پیامکی قبض گاز خود اقدام نمایید.

پرداخت گاز با خودپرداز

کمک گرفتن از دستگا‌های خودپرداز (ATM) سطح شهر از دیگر روش‌های پرداخت قبوض خدماتی است. در این دستگاه‌ها بخشی به نام «پرداخت قبوض» وجود دارد که شما با داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانید پرداخت خود را انجام دهید و در نهایت رسید کاغذی خود را دریافت کنید.

سایت رسمی شرکت گاز

از اینجا به بعد روش‌های پرداخت گاز اینترنتی می‌شوند! ساده‌ترین روش، مراجعه به سایت رسمی خود شرکت ملی گاز به نشانی  http://billing.nigc.ir/ است. در این سایت می‌توانید آخرین قبض گاز و جزئیات آن را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.  

پرداخت گاز از طریق سایت و اپلیکیشن‌های پرداخت

در نهایت برای پرداخت قبوض باید دست به دامن سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های پرداخت بشویم.
سایت‌های پرداخت مختلفی همچون قبضینو، بامن ۲۴ و… وجود دارد که به راحتی کار شما را راه می‌اندازند.
علاوه بر این سایت‌های اینترنتی، نرم‌افزارهای پرداخت قبوض همچون آپ (آسان‌پرداخت)، همراه‌کارت، پی‌پاد، بامن ۲۴، ای‌قبض، آی‌کاپ و…  نیز وجود دارد که شما می‌توانید از طریق این اپلیکیشن‌ها نسبت به استعلام قبض گاز بدون شناسه قبض اقدام کنید و تنها با وارد کردن شماره اشتراک گاز، قبض خود را پرداخت کنید.

کسب‌وکارها بشتابید!

اگر در گیر و دار ایجاد کسب‌وکار خودتان هستید و می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی به درآمد برسید؛ پیشنهاد ما به شما ساخت اپلیکیشن‌های پرداختی است. شما با ایجاد این دست برنامه‌ها قادر خواهید بود تا مشتریان زیادی را جذب محصول خود کنید.
پس از ساخت این دست برنامه‌ها شما باید با نهادهای مختلف وارد مذاکره شوید تا بتوانید به داده‌ها و اطلاعات آن‌ها از طریق رابط‌های برنامه‌نویسی (API) دسترسی پیدا کنید. حال اگر تعداد این نهادها زیاد باشد و شما قصد توسعه محصول خود را داشته باشید، مذاکره با تک‌تک این سازمان‌ها برایتان به یک دردسر و مشغله کاری بزرگ تبدیل می‌شود. خوشبختانه این موضوع راهکار دارد و پادیوم به همین منظور به کمک شما آمده است. 

پادیوم، مسیر کسب‌و کارتان راه هموار کرد! 

پادیوم یک بازارچه خدمات دیجیتال است که با سرویس‌های متعدد خودش قصد راهگشایی و کمک به کسب‌وکارهای مختلف را دارد. به کمک بازارچه‌ی خدمات دیجیتال پادیوم، شما می‌توانید به ‌APIهای سازمان‌های مختلف متصل و به عنوان مثال بخش استعلام قبوض را به سرویس خود اضافه کنید. 
در ادامه با هم سرویس‌های پرداخت قبض گاز پادیوم را مرور خواهیم کرد. 

استعلام قبض گاز

به منظور استعلام قبض گاز، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. با ارائه شماره شناسایی یا اشتراک، مشترک گاز، می‌توانید استعلام را انجام دهید.

استعلام قبوض

به کمک APIهای استعلام قبوض عصر داده، کسب‌وکارها می‌توانند با دریافت شناسه قبض آب، برق، گاز، تلفن همراه و تلفن ثابت از سوی کاربر، مواردی مانند مبلغ قبض، شناسه پرداخت و مهلت پرداخت را به آن‌ها ارائه دهند. سرویس استعلام قبض عصر داده برای کسب‌وکارهایی در زمینه پرداخت، مدیریت ساختمان و سوپراپ‌ها مفید است.

پرداخت قبوض خدماتی

امکان پرداخت قبوض آب، برق، گاز و… یکی از امکانات کلیدی مورد نیاز در اپلیکیشن‌های پرداخت و همچنین سامانه‌های مدیریت ساختمان است. به منظور پرداخت قبوض خدماتی، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. با ارائه شناسه قبض و شناسه پرداخت، می‌توانید انواع قبوض خدماتی را از طریق «سرزمین هوشمند پاد» پرداخت کنید. تمام قبوض خدماتی از جمله آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن ثابت و تلفن همراه (ایرانسل و رایتل) و خلافی خودرو با استفاده از این سرویس قابل پرداخت هستند.