پادیوم بلاگ
معرفی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

معرفی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

صبا محبی
تکنولوژی ، کسب و کار ، مقالات

یکی از گزارش‌های معروف صنعت پرداخت ، گزارش ماهانه شاپرک است. در این گزارش آمار و ارقام جالبی از تراکنش‌های ماهانه ایرانیان ارائه می‌شود. دو نمودار اصلی این گزارش جایگاه شرکت‌های PSP از نظر تعداد و مبلغ تراکنش‌هاست. در نمودار زیر می‌توانید نمودارهای مربوط به ماه شهریور ۱۴۰۱ را مشاهده کنید:

در این نمودارها همانطور که مشاهده می‌کنید شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد از نظر تعداد تراکنش و از نظر مبلغ در جایگاه چهارم صنعت قرار دارد. شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد یکی از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد است که از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. APIهای این شرکت در پادیوم قرار گرفته و به همین بهانه تصمیم گرفتیم به معرفی این شرکت بپردازیم.

محدوده‌ی فعالیت‌های پرداخت الکترونیک پاسارگاد چیست؟ 

پرداخت الکترونیک پاسارگاد یکی از ۱۲ شرکت PSP  ایران است که متعلق به بانک پاسارگاد است. این شرکت علاوه بر دستگاه کارت‌خوان فروشگاهی، محصولات دیگری هم دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم: 

پایانه‌های فروشگاهی

دستگاه POS برای هر کسب‌وکاری که فروش حضوری دارد، ضروری است. برای همین است که پایانه‌های فروشگاهی یکی از محصولات مهم شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد است. نکته‌ی جالب درباره‌ی پایانه‌های پرداخت الکترونیک پاسارگاد این است که تراکنش‌های ثبت شده در آن با APIهای پرداخت پادیوم ادغام شده و می‌توان برای مدیریت تراکنش‌های حضوری و غیرحضوری و سایر روش‌های پرداخت از طریق یک پنل یکپارچه اقدام کرد. 

درگاه پرداخت 

یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت، درگاه پرداخت است. درگاه پرداخت PSPها معمولا بدون کارمزد است و درگاه پرداخت الکترونیک پاسارگاد هم از جمله‌ی همین درگاه‌هاست. 

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «پادیوم؛ فراتر از درگاه پرداخت» را هم بخوانید.  

انواع کارت‌های بانکی 

کارت‌هایی که پس از باز کردن حساب در بانک پاسارگاد دریافت می‌کنید، یکی از محصولات دیگر این شرکت است. علاوه بر کارت‌های کلاسیک بانک پاسارگاد که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید، انواع کارت‌های هدیه، کارت خانواده، کارت‌های دانش‌آموزی و توریست کارت از جمله‌ی انواع کارت‌‌های بانکی این شرکت است. 

پی‌پاد 

پی‌پاد کیف پول پرداخت الکترونیک پاسارگاد ست. به کمک پی‌پاد کارهایی مانند کارت به کارت، انتقال به حساب، پرداخت کرایه تاکسی با QR code ، پرداخت قبض، استعلام خلافی خودرو، نیکوکاری و کارهای دیگری را می‌توان انجام داد.

آوند 

آوند راهکـــار مــدرن پــرداخت الکتـــرونیک پاســارگاد برای ارائه خدمــات رفــاهی گروهی و سازمانی با بهترین قیمت و کیفیت است. با استفاده از خدمـات آوند ، سازمان می‌تواند بودجه رفاهی کارکنان خود را به صورت هدفمند در اصنــاف مختلف تـــــــوزیع و هــــزینه نماید؛ به صورتی که کارکنـــــان بتوانند تمــام خــــریدهای خود را از طریق شبکه گسترده ای از پذیرندگان اینترنتی و حضوری با بیشترین تخفیف انجام دهند. 

API  باشگاه مشتریان آوند را می‌توانید از پادیوم دریافت کنید و به محصول خود اضافه کنید. 

سامانه ستا

ستا (سامانه تسویه الکترونیکی)، که بر بستر قبض ویژه فعالیت می‌کند. این سامانه با هدف شناسه‌دار نمودن واریزی‌ها و کمک به مدیریت پرداختی‌های سازمان‌ها به یکدیگر ایجاد شده است. سازمان‌ها می‌توانند از طریق سامانه ستا، به

میزان بدهی مد نظر، برای مشتریان خود قبض صادر نمایند. 

در پادیوم نیز APIهای شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در زمینه پرداخت قبوض وجود دارد و از طریق لینک زیر می‌توانید جزئیات آن را مشاهده کنید: 

سانیار

سانیار نرم‌افزار جامع پذیرندگان شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد است که به کمک آن پذیرندگان می‌توانند وضعیت درگاه‌های پرداخت خود را مدیریت کنند و با شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در ارتباط باشند. علاوه بر خدمات مرتبط با درگاه‌های پرداخت و تراکنش‌ها، خدمات ارزش افزوده متنوعی که شرکت برای پذیرندگان خود در نظر گرفته است از طریق این نرم‌افزار ارائه می‌شود.

سانا

سانا، باشگاه مشتریان پایانه های فروشگاهی (دستگاه کارت خوان) و درگاه پرداخت اینترنتی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد است. با استفاده از خدمات سانا پذیرندگان قادر خواهند بود اطلاعات مشتریان خود را ثبت کنند، مشتریان خود را رفتارسنجی کنند، کمپین تبلیغاتی هدفمند برگزار کنند و با استفاده از مکانیزم‌های متنوع باشگاه داری مشتریان خود را برای خرید مجدد تشویق نمایند.

سامانه AFC

سامانه خودکار دریافت کرایه و تسویه، یک سیستم کاملا هوشمند برای جمع آوری خودکار کرایه در ناوگان شهری بوده و یکی از موثرترین سامانه ها در مدیریت حمل ونقل شهری از طریق کارتخوان یا کد می‌باشد.

سوالات متداول