پادیوم بلاگ
خبرنامه دوم

دومین شماره‌ی خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد!

ندا خراسانی
اخبار

دومین شماره‌ی خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت OpenAPI، کسب‌وکار و دولت دیجیتال و بانکداری باز منتشر شد.  در این خبرنامه به بررسی اخبار اکوسیستم ایران و جهان در حوزه‌ی فناوری پرداخته می‌شود و شما می‌توانید فایل کامل  آن را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

مروری بر اخبار این هفته‌

در این شماره از خبرنامه، در حوزه اخبار پادیوم،  درباره کمپین چراغ روشن و در حوزه‌ی اخبار ایران، جزئیات مهاجرت سامانه‌های بانک سپه شامل بانکداری متمرکز، کارت، سوئیچ پرداخت، اینترنت و موبایل بانک و… به سامانه‌های داتین را بخوانید.

همچنین در حوزه‌ی اخبار جهان می‌توانید جزئیات بیشتر خبرهای زیر را به دست آورید.

حمایت ۱۹ میلیون دلاری دولت استرالیا از پروژ‌های حوزه سلامت پزشکی

دولت استرالیا به منظور اشتغال‌زایی، ارتقا تخصص و ایجاد بازارهای صادراتی، بر روی پروژه‌های پزشکی و زیست‌پزشکی سرمایه‌گذاری می‌کند. این بودجه برای توسعه‌ی پروژه‌های گوناگون، تحقیق درباره عوارض برخی از بیماری‌ها و ارتقا مهارت‌های کادر درمان اختصاص داده خواهد شد.

راه‌اندازی و انتشار ‌APIهای جدید توییتر

توییتر هفته‌ی آینده نسخه‌ی جدیدی از API‌های خود را منتشر می‌کند. این API‌ها ویژگی‌های جدیدی از قبیل رشته‌بندی مکالمات، نتایج نظرسنجی‌ در توییت‌ها، فیلترینگ اسپم و استریم قوی‌تر را شامل می‌شوند و در سه سطح استاندارد، تحقیقات  آکادمیک و کسب‌وکار ارائه داده خواهند شد.

 امضای تفاهم‌نامه‌های جهانی برای توسعه‌ی API‌های داده‌های دریایی توسط سنگاپور

سازمان امور دریایی و بنادر سنگاپور برای توسعه‌ و کاربست استانداردهای API‌های صنایع دریایی، با پنج سازمان بین‌المللی دیگر تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده است. این تفاهم‌نامه‌ها با هدف همسوسازی استانداردهای ذخیره‌سازی و تبادل داده‌ها در کل صنعت دریایی و در راستای راهکار «اقیانوس‌های دیجیتال» امضا شده است.

جزئیات بیشتر این اخبار را در دومین نسخه‌ی خبرنامه‌ هفتگی پادیوم مطالعه کنید.
لینک خبرنامه هفته دوم