پادیوم بلاگ
خدمات پرداخت کارتابلی

حساب کارتابلی چیست؟

صبا محبی
مقالات

 این روزها آشنا شدن با انواع و اقسام سپرده‌های بانکی و روش‌های انتقال وجه کار چندان راحتی نیست. برای همین در وبلاگ پادیوم سعی می‌کنیم به مرور این موضوعات را توضیح دهیم. حساب کارتابلی یکی از این موضوعات است که در این یادداشت به توضیح آن می‌پردازیم. اما پیش می‌کنیم به عنوان صاحب یک کسب‌وکار یادداشت «حساب تجاری چیست؟» را هم بخوانید. 

آشنایی با مفهوم کارتابل

کارتابل در محصولات و فضاهای مختلف معنی متفاوتی دارد. برای مثال در اتوماسیون اداری، کارتابل به فضایی گفته می‌شود که در اختیار پرسنل سازمان قرار می‌گیرد و از طریق آن پرسنل می‌توانند امور اداری مانند نامه‌ها، امور مشتریان و … را انجام می‌دهند. کارتابل مشتری هم چیزی شبیه همین است، با این تفاوت که مشتری از آن استفاده می‌کند. اما کارتابل در ادبیات بانکی مفهوم دیگری دارد. 

حساب کارتابلی چیست؟

حساب کارتابلی خدمتی است که بانک‌ها برای مشتریان حقوقی خود طراحی کرده‌اند که به آن‌ها کمک کنند برداشت از حساب‌های مشترک را به صورت مشروط و با تایید شرکا انجام دهند. با این کار اطمینان خاطر و امنیت مشتریان بیشتر می‌شود. 

خدمت بانکداری کارتابلی پاسارگاد چگونه عمل می‌کند؟

در بانک پاسارگاد این خدمات در قالب API هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند به ERP سازمان خود و یا هر نرم‌افزار اتوماسیون اداری که استفاده می‌کنند، اضافه کنند. در این حالت علاوه بر مدیریت راحت‌تر امور مالی بنگاه اقتصادی، از اتلاف وقت و مراجعه حضوری هم جلوگیری می‌شود. 

همچنین صاحبان سپرده‌های حقوقی می‌توانند از طریق پنل بانکداری مجازی بانک پاسارگاد هم انتقال وجه کارتابلی را انجام دهند. 

چگونه می‌توان API پرداخت کارتابلی را دریافت کرد؟

برای دریافت API پرداخت کارتابلی است به ترتیب مراحل زیر را طی کنید؛ اما پیش از هر چیزی بدانید که در این مسیر تنها نخواهید بود و همکاران ما در پلتفرم پادیوم همیشه همراه شما هستند. همچنین می‌توانید جهت دریافت مشاوره در زمینه APIهای مالی و بانکی ویژه کسب‌وکارها فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند: 

    برای شروع، وارد پلتفرم پادیوم به آدرس podium.ir شوید و در آن «ثبت نام» کنید. سپس نوع حقیقی یا حقوقی بودن کسب‌وکار خود را مشخص و اطلاعات لازم را وارد کنید. این مراحل برای مشتریان بانک پاسارگاد سریع‌تر و راحت‌تر طی می‌شود. چرا که پیش‌نیاز استفاده از این سرویس‌ها داشتن حساب بانکی پاسارگاد است. در صورت نداشتن حساب در بانک پاسارگاد، پادیوم به شما در افتتاح حساب دیجیتال بانک پاسارگاد هم کمک خواهد کرد.

     پس از ساخت حساب کسب‌وکاری در سرزمین هوشمند پاد، نوبت به دریافت سرویس «پرداخت کارتابلی» می‌رسد. برای این کار وارد بازارچه APIهای پادیوم شوید و در قسمت جستجو، عبارت «پرداخت کارتابلی» را وارد کنید. 

    در این قسمت از متخصص توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار خود بخواهید تا با دقت «مستندات فنی» را مطالعه کند. پس از آن «گزینه درخواست سرویس» را انتخاب نمایید تا این سرویس در پنل کسب‌وکاری شما قرار بگیرد و بتوانید API keyهای مورد نیاز خود را دریافت کنید. 

    حالا تیم توسعه‌دهنده‌ی شما می‌توانند مراحل اتصال فنی API را با سیستم شما انجام دهند. با پشت سر گذاشتن این مراحل، شما آماده‌ی استفاده از خدمات بانکداری باز بانک پاسارگاد و ده‌ها سرویس و ابزار متنوع دیگر اعم از ارسال کالا، پرداخت قبوض خدماتی، تنخواه‌گردان، ذخیره‌سازی فایل و…  هستید که به شما کمک می‌کند با خیال راحت کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و قدم در دنیای کسب‌وکارهای مدرن بگذارید.